SkyscraperCity Forum banner

Rotterdamse skyline, anders bekeken. (+1 foto van skyline Westland)

3292 Views 21 Replies 15 Participants Last post by  Apollyon
10
Foto's Rdam zijn genomen op 18 juli 2006.

Vorig jaar werd ik, tijdens een foto-tocht, onverwachts uitgenodigd door een echtpaar (waarvan de man zijn verjaardag vierde) in het nieuw gekochte pand in de haven bij Marconieplein. Het pand is ooit gebruikt voor douane-opslag en de man wil er nu iets van een kart-centrum gaan beginnen. (Ook kunstenaars hebben hun onderkomen in en om het pand)

Ik kreeg dus een rondleiding die eindigde op het dak van het grote gebouw. En wat ik daar zag, had ik nog nooit gezien. De Rotterdamse skyline vanaf een onbekende plek. Het huisje op het dak wil hij eventueel gaan gebruiken als eigen huis (goud waard!) en van daaruit heb je ontzettend mooi uitzicht.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

De volgende foto kwam ik tegen in mn albums en vond ik zeker het plaatsen waard. Alleen ik heb maar 1 foto ervan, dus plaats hem dan maar hierbij:

10.
See less See more
1 - 20 of 22 Posts
Ik denk dat hij niet mag klagen over de locatie!:p
Mooie foto's en een toffe plek. Foto 9 is top!
jah mooi deze locatie! lijkt me alleen niet de mooiste plek om te wonen tussen al die loodsen en kassen in....
Leuke en orginele foto's. :cheers:
Ja mooi, foto 6 de favoriet, ik houd wel van zulke tegenstellingen. Wat voor een toestel had je ook al weer?
jah mooi deze locatie! lijkt me alleen niet de mooiste plek om te wonen tussen al die loodsen en kassen in....
Ik vind het wel wat Rotterdams hebben. Achter ligt de haven, kan niet mooier. Het is daar s avonds ook heel rustig, echt genieten daar.

@ Jan...Canon Powershot S2 (zelfde als Bobdebouwer heeft)

Bedankt allemaal voor de reacties :)
Foto 4 en 6 zijn mijn favo's. Top serie en een niet alledaagse locatie.
Mooie foto`s, ik weet zo ongeveer wel welk gebouw je bedoelt. Wel een aardige plek om te gaan wonen, maar ..... màg het? In veel gemeenten mag je volgens bestemmingsplannen helemaal niet op/in haven-en bedrijventerreinen wonen. Maar goed, als je er kunt gaan wonen, heb je in ieder geval niet direkt last van buren, da`s al heel wat voor Rotterdamse begrippen. Prachtlokatie, zo vlakbij Delfshaven, wereldplek.

Tégen een skyline aankijken is vaak nog mooier dan óp een skyline neerkijken.

Edit: Oeps! RS kijkt op de klok, tingelingeling, hij moet naar zijn werk!
Daar zit wel wat in ja, dat het misschien niet mag. Volgens mij wonen de kunstenaars er ook niet, maar hebben die alleen hun atelier er, maar weet het niet zeker.

Zal misschien wel te maken hebben dat je dan niet verzekerd ben ofzoiets.
10 is mijn favoriet. Aangezien iedereen momenteel 'de wijk' of 'het veld' ingaat, lijkt het me leuk om een keer een serie over het Westland te zien. Meer hiervan! :)
^^ Ik heb alleen urbex series over het westland, geloof ik. Maar ik ben bezig mn albums beter aan t ordenen, dus mocht ik losse foto's tegenkomen, zal ik ze wel plaatsen.
Leuk om de skyline eens vanuit deze hoek te zien. Zou er zelf ook niet verkeerd wonen, denk ik zo!

Misschien dat je 's avonds ook nog eens een verdwaald ex-keileweg meissie tegenkomt. Gezellig! :)
Dat is meer naar de andere kant. Heel dit gebied (bij RTC) wordt s avonds afgesloten met hoge hekken, waar je zelf natuurlijk dan wel de sleutel van heb :)

Heb het zelf weleens meegemaakt dat ik net vanaf dat gebied kwam aanrijden en er zo'n mannetje het hek aan t sluiten was. Net op tijd eruit gelukkig, maar hij legde uit dat ik anders weer terug had moeten rijden omdat aan de andere kant het hek nog wel open was. Maar dat moet je ook maar net weten.
Grappig... op de kop van deze loods (dus zeg maar recht onder het 'huisje op het dak' heeft een vriend van een vriendin van mij jarenlang een logistiek bedrijf gehad en is een jaar of 2 geleden verkast naar een terrein langs de Merwehaven waar in een andere thread óók al foto's van gemaakt zijn:)
Bekend gebied, keb n jaartje op de galvanistraat gewerkt toen de keileweg nog zwaar actief was wat voor ons dus geen pretje was, als je smaandags de bouw op kwam hadden ze de keet weer eens gekraakt en lag t weer vol bloed, spuiten (het record was 56 op 1 weekend) zelf gemaakte basepijpjes en uiteraard gebruikte condooms pffffffffft en die plakte we altijd bij de uitvoerder tegen zn ruitenwissers.

Verders uiteraard weer nice pica's
De skyline ziet er vanaf hier ook mooi uit zeg!

Thanks voor de pics!
Bekend gebied, keb n jaartje op de galvanistraat gewerkt toen de keileweg nog zwaar actief was wat voor ons dus geen pretje was, als je smaandags de bouw op kwam hadden ze de keet weer eens gekraakt en lag t weer vol bloed, spuiten (het record was 56 op 1 weekend) zelf gemaakte basepijpjes en uiteraard gebruikte condooms pffffffffft en die plakte we altijd bij de uitvoerder tegen zn ruitenwissers.

Verders uiteraard weer nice pica's

Nou, idd ja, dat was aan de orde van de dag. En het gekste was nog het nieuwtje...dat merendeel van de hoeren daar gewoon man was!!!! Ja, echt, waren gewoon junks die wisten dat de mannen toch alleen voor pijpen kwamen.

Aaaaiiiiii... dat nieuwtje kwam ineens hard aan bij al die klanten!
1 - 20 of 22 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.