SkyscraperCity banner

1 - 1 of 1 Posts

·
Cosa dire cosa fare
3,439 Posts
Terhagen : 3 woontorens op voormalige Heylen-site

Steenbakkerij Heylen verdwijnt onder sloophamer

TERHAGEN - De vroegere steenbakkerij Heylen aan de Oude Baan verdwijnt nog voor de zomervakantie onder de sloophamer. Bouwonderneming Vanhaerents zal er nadien drie appartementsgebouwen en 15 eengezinswoningen bouwen.
In en om de oude steenbakkerij is al gestart met het verwijderen van asbest. Eerstdaags starten de werken om de gebouwen te slopen. Nog voor de zomervakantie zal de steenbakkerij Heylen onder de sloophamer verdwenen zijn. Het ruimtelijk uitvoeringsplan (RUP) Terhagen Centrum Zuid geeft de site een nieuwe bestemming als woonzone. De bouwonderneming Vanhaerents uit Torhout realiseert, achter de Tuinwijklaan, een woonproject met vijftien eengezinswoningen en drie woontorens met in totaal 85 appartementen. Er zal, in de nieuwe woonzone, ook veel groen worden aangeplant.

'In juni vragen we de bouwvergunning aan. De bouwwerken starten in september of oktober', legt Joost Vanhaerents uit. 'Eerst worden de 15 woningen en een eerste appartementsblok gebouwd, daarna de twee andere woontorens. De appartementen worden op sokkels gebouwd. Dat biedt de bewoners, ook op de eerste verdieping, een mooi uitzicht over de Rupel en de Rupeldijk. De woningen zijn geschikt voor jonge gezinnen, ouderen en rolstoelgebruikers.' De schoorsteen van de steenbakkerij Heylen zal als herinnering aan het verleden bewaard blijven. (klw)

Nieuwsblad, 8 mei 2007

Ik kwam er eergisteren langs gefietst op zoek naar Urbex-locaties, en ze waren volop bezig met de sloop.
Maar waar mogen we ons aan verwachten in als men het over 3 'woontorens' heeft? 85 appartementen, dat is 28 per blok. Stel dat het gelijkvloers als berging en/of garages wordt gebruikt, dan schat ik 5 á 7 verdiepingen. Ik geloof dat de hoogste appartementen aan de Rupeldijk 4 verdiepingen tellen, dus opvallen zullen ze zeker niet.
Het ontwerp stond geloof ik wel op het bouwbord, niet echt op gelet.

Toevallig Rupelnaren aanwezig?

1 - 1 of 1 Posts