SkyscraperCity banner
1 - 20 of 29 Posts

·
Registered
851 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Misschien dat hij al een keer voorbij is gekomen, anyway... Ik hou ontzettend veel van deze stad dus ik dacht ik post hem maar even... For your enjoyment! :cheers:

·
Administrator
30,101 Posts
^ nee, maar een stad waar alles aan klopt kan, zoals alles wat je plant, ook ongelofelijk saai wezen (Canberra anyone?). Kun je van Sao Paulo niet zeggen. :cool:

·
Captain
3,356 Posts
Die foto heeft c'ker een breedte en een diepte van 12x12km. Eén en al stedelijke dichtheid. Echt amazing :wow:

·
Registered
851 Posts
Discussion Starter · #10 ·
Tim de Bruijn said:
Bizar ja, maar verschrikkelijke stad waar heel veel niet klopt.
Ben je er wel 'ns geweest?

·
Banned
6,813 Posts
Wat een stad zeg!

Prachige pano, jammer dat het vrij crimineel is. Mijn vader moest onder begeleiding van troepen met machinegeweren en uzzi's door de favelas, anders ben je als zakenman dood.

·
Registered
6,672 Posts
Ik dacht bij die 2de foto dat ik op gegeven moment het hoogste punt van de skyline wel gezien had .
Niet dus er komt gewoon nog een keer zoveel voorbij ...................

Moet een stad compleet kloppen dan ??

·
Registered
851 Posts
Discussion Starter · #13 ·
Dr. Dubai said:
Wat een stad zeg!

Prachige pano, jammer dat het vrij crimineel is. Mijn vader moest onder begeleiding van troepen met machinegeweren en uzzi's door de favelas, anders ben je als zakenman dood.
Nou nou... Uzi's? Machinegeweren :) maar idd, mijn vader werd daar vroeger ook onder begeleiding van mensen met geweren rondegeleid... Hoewel hij stiekem in z'n eentje in de avond naar buiten is gegaan. Niks aan het handje. Ikzelf ook trouwens, voelde me safer in die stad dan in Den Haag... En ik had geen bewaking, ik ben daar voor het eerst in m'n eentje op mijn 17e naartoe gegaan... Favela's zijn trouwens niet perse slechte buurten... Probleem in São Paulo zijn die bendes...

·
Banned
6,813 Posts
Gambini said:
Favela's zijn trouwens niet perse slechte buurten... Probleem in São Paulo zijn die bendes...
Die cartels hebben alles in handen, dat klopt. En dat is dan ook gelijk het grote probleem, er is veel corruptie bij de politie, het enige waar je nog een beetje op kunt vertrouwen is het leger.

34,880 Posts
@ Gambini

Nee, maar ik weet wel dat er een enorme criminaliteit is, dat er nauwelijks groen is voor de inwoners, dat vervoer in stad slecht geregeld is, dat mensen met geld zich afzonderen in gated communities en arme mensen in krottenwijken zitten, met een enorme polarisatie.

Het lijkt me daarom een erg boeiende stad om eens heen te gaan, stedenbouwkundig gezien vooral. Zoals jan zegt, een stad waar alles klopt is weinig te beleven.

·
Registered
851 Posts
Discussion Starter · #16 ·
Er is idd veel criminaliteit, ook al zul je daar weinig van merken in het centrum (en het centrum is pakweg een paar keer zo groot als Rotterdam?). Er is genoeg groen, grote parken, niet zoveel groen als je in Nederland gewend bent misschien maar als je groen wilt ga je buiten de stad (lijkt me logisch).

Er is idd sprake van een behoorlijke polarisatie in die zin maar je kan wel degelijk hoger op komen vanuit een krottenwijk. Een goede vriend van mijn vader is zonder enige vorm van criminaliteit vanuit een krottenwijk hogerop geklommen is en nu een rijke grote uitgever, het kan dus wel!

Met die "gated communities" valt het wel mee. Elke flat heeft bewaking, zouden ze hier ook moeten hebben, je wilt niet weten hoevaak buren van mij last hebben gehad van hangjongeren en crimineeltjes die zomaar elke flat binnen kunnen wandelen...

't Belangrijkste aspect van São Paulo is de sfeer die er hangt, die heel erg bijzonder is. De mensen, de muziek, het weer... *Zucht*...

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Gambini said:
voelde me safer in die stad dan in Den Haag
Grapjas. Ik zou voor nog geen goud in die stad willen wonen, verschrikkelijk crimineel. Laatst ook nog van de maffia aanval op de politie gehoord? Honderden doden, gelukkig is de 'staatsgreep' mislukt. Nee, leven is geen pretje daar.

En natuurlijk al helemaal niet te vergelijken met 'ik zie ook wel eens hangjongeren in mijn flat' waar jij over begint.

·
Registered
851 Posts
Discussion Starter · #18 ·
Misschien niet te vergelijken maar ik denk dat je verder zelf het recht niet hebt van spreken als je je mening baseert op wat je op tv krijgt te zien. Verken de stad eerst eens voordat je me een grapjas noemt, I kid you not. Wie ben jij sowieso om te zeggen dat het leven daar geen pretje is?

Dat was geen maffia, dat waren bendes btw...

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
@ Gambini
Dat heeft niks met tv te maken, is is gewoon een schandalig criminele stad. Dat jij daar geweest bent en heelhuids terug komt, wil natuurlijk niet zeggen dat het dan allemaal 'koek en ei' is. Overigens hou ik wel van bruisende mega metropolen, begrijp me niet verkeerd ;)

Even meelezen dan maar:

Since the beginning of Friday May 12, 2006 there have been 180 attacks against public establishments such as police stations, justice forums, buses, etc; which are allegedly organized by the PCC. The violence represents the bloodiest assault of its kind in the history of Brazil's richest state, São Paulo. The attacks have apparently been organized by gang members in prison via cell phone.
Human rights activists have stated their concerns that "innocent people may have been hurt in the strikes by police enraged by a notorious gang's attacks on officers on the streets, at their stations, in their homes, and at after work hangouts".
Approximately 830,000 people live in favelas (krottenwijken) in São Paulo and surrounding areas.
São Paulo grew quickly and in a very disorganised manner. With no proper organisation the city grew without leaving much space for main roads and parks. Major traffic jams are relatively common on many roads of the city.
Ja joh, lekkere stad ;)

1 - 20 of 29 Posts