Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 56 Posts

·
Registered
3,132 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
São Paulo & Curitiba

Brazil

São Paulo is the largest, the richest, and the most populated city of Brazil. Its metro area has more than 20,000,000 inhabitants and all the megalopolis has more than 28,000,000, that majority are descendants of Italians, or 170 nationalities present in the city.

Curitiba is the susteinable city of Latin America, and the largest city of southern Brazil. Very cold, Curitiba is known for its urbanism and shows how a large city (Curitiba has more than 3,200,000 inhabitants in its metro area) can live in harmony with nature. It has a master planned transportation system, which includes lanes on major streets devoted to a bus rapid transit system. The buses are long, split into three sections (bi-articulated), and stop at designated elevated tubes, complete with disabled access. There is only one price no matter how far you travel and you pay at the bus stop.
The system, used by 85% of Curitiba's population, is the source of inspiration for the TransMilenio in Bogotá, Colombia; Metrovia in Guayaquil, Ecuador; as well as the Orange Line of Los Angeles, U.S. State of California, and for a future transportation system in Panama City, Panama as well as Cebu City, Philippines.
The city has also paid careful attention to preserving and caring for its green areas, boasting 54 square metres (580 sq ft) of green space per inhabitant.

Both cities are host to FIFA World Cup 2014.

São Paulo - Largest Brazilian City

São Paulo's Aerial View

Ariel_q at Flickr
http://www.flickr.com/photos/arielqu...7603776873512/

Paulista Av. "The Heart of São Paulo"

http://www.flickr.com/photos/primevision/2568607302/

tchelllo at SSC BR

Brooklin Paulista

tchelllo at ssc Brasil

tchelllo at ssc Brasil

Estaiada's Bridge

Carlos Alckmin

Downtown São Paulo

http://thomaslockehobbs.com/2005/banespa.html

tchelllo at SSC BR

tchelllo at SSC BR

Villa Lobos' Park

tchelllo at SSC BR

Anhangabau Valley

gutooo at ssc br

Liberdade (japanese neighborhood)

gutooo at ssc BR

Higienópolis (Jewish neighborhood)

tchelllo at ssc br

tchelllo at sscb br

Photo by Tchello, Gutooo, Flickr, ou Carlos Alckmin

Curitiba

Curitiba's Aerial View

(unknown) found at Flickr

Botanical Garden

Conselho Regional de Engenharia e Arquitetura

gutooo at SSP

Zé Andrade - Panorâmio

http://www.regionalimoveis.com.br/ta...1/Default.aspx

Centro Cívico

RN Latvian31- Panoramio

Rakssa- Panoramio

Paulo Armando- Panoramio

Champagnat

Gilson Camargo

Thomas Koch- Panoramio

gutooo at SSP

gutooo at SSP

gutooo at SSP

·
Banned
1,017 Posts
sim , troll ridiculo.

·
Registered
1,664 Posts
Nobody comments because it's always the same thing, same ugly buildings, same pics all over again...

By the way, this botanical garden in Curitiba is a piracy of the Kew Gardens, in London:

Original Kew Gardens

Copy Botanical Garden Curitiba

·
Banned
11,098 Posts
Nobody comments because it's always the same thing, same ugly buildings, same pics all over again...

By the way, this botanical garden in Curitiba is a piracy of the Kew Gardens, in London:

Original Kew Gardens

Se não tem nada de bom para acrescentar pq não fica virtualmente caladinho ou limita-se a babação de ovo inglesa?

Sai pra lá chulé...

·
Registered
3,985 Posts

Original Kew Gardens

Mas sabe de uma coisa,você é brasileiro e isso você nunca vai mudar então por mais que ame a inglaterra você NUNCA SERÁ UM INGLÊS VOCÊ É BRASILEIRO,SUL-AMERICANO E NUNCA SERÁ EUROPEU NUNCA MUAUHUAHAUHAUHAUHAUHAU.
Além disso os prédios brasileiros não são todos horriveis e eu tenho ORGULHO DO MEU PAÍS,não acho que a arquitetura dele va mudar meu orgulho de ser brasileiro,e ainda bem que eu não preciso ir pra Londres procurar emprego né.
I'm nervous with you why do you visit the threads of Brazilian cities if you hate them?...What is your problem?

·
Registered
1,664 Posts
I don't hate anything, I just find the buildings ugly :). Sometimes you can even love the ugliness (not in this case though). And the Botanical Gardens in Curitiba does look like a case of plagiarism in architecture.

ps.brazilteen you should be a comedian, seriously.

·
Registered
3,132 Posts
Discussion Starter · #14 ·

Which street is that?
I don't know... :( but I guess this is on downtown Curitiba.

Lindas fotos :D
hoje faz um ano que eu fui em São Paulo *--*
Those pics are really good.

--------

Eu criei esse thread justamente para acabar com tantos tópicos "repetitivos" colocam aqui, assim, quem acha fotos legais por aí não precisa criar um thread para postar... justamente por isso, coloquei São Paulo e Curitiba... um thread para por as melhores fotos dessas duas cidades (LINDAS!), assim como tem um thread único do Rio que se mantém no fórum.

E para quem disse que acha os prédios do Brasil feios, fique sabendo que o SSC não é feito pra mostrar só prédios. E que São Paulo e Ctba é MUITO mais do que 40 fotos postadas até agora :lol:
Uma dica: já que mora na Inglaterra você tem muito lugar pra conhecer, faça isso em vez de tumultuar tópicos na internet.

Não precisa dar quote que não vou responder. :)

1 - 20 of 56 Posts