SkyscraperCity Forum banner
1 - 5 of 5 Posts

·
Registered
84 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
In september vorig jaar heb ik een 10-daagse rondreis gemaakt in het noordwesten van de VS en British Columbia, Canada. Naast de onmetelijke bossen zijn natuurlijk ook de typische Noord-Amerikaanse steden me bijgebleven. Achteraf werd ik overigens nog getrakteerd op een mooie afsluiter (zie onderaan).

De reis vertrok in Seattle, maar van die dag heb ik spijtig genoeg geen foto's wegens technische problemen. Na een paar dagen te hebben doorgebracht op de San Juan Islands (VS) en Vancouver Island (Canada), namen we de overzet naar het Canadese vasteland. Vanuit Nanaimo naar Horseshoe Bay kregen we een prachtig zicht op Vancouver, de 3de stad van Canada.

Ingezoomd...

De Lions' Gate Bridge, zoiets zou Antwerpen ook kunnen gebruiken.

Aangekomen op het vasteland trokken we richting Whistler, een bekend ski-oord in British Columbia. Na twee dagen vlogen met een "float plane" terug richting Vancouver. Van de "wildernis" naar de beschaving in ongeveer drie kwartier, een schitterende ervaring. Het vliegtuigje zette zich neer vlak naast downtown Vancouver, wat een prachtig zicht was, enkel het weer zat niet volledig mee. Wat overigens niet ongewoon is in die regio.

Passage over Stanley Park (links de stad). Een stadspark van meer dan 400 hectare groot!

En dan werd de landing ingezet naast het stadscentrum...

Downtown Vancouver zelf dan. Persoonlijk vind ik de hoogbouw niet echt geslaagd. Typische blokken kort bij elkaar. Hoewel er ook ruimte is voor (veel) nieuwbouw.

Het Harbour Centre (146m hoog, 177m mét mast). Toren met observatie deck, hoewel ik er geen bezoekje aan heb gebracht :eek:hno: Het nachtleven eiste z'n tol :cheers:

Na Vancouver zat de reis er bijna op en reden we verder naar Seattle. Nu dus wel de kans om foto's te nemen van deze bekende stad... Het weer was nu echt totaal omgeslagen, de regio was getroffen door de ergste droogte in jaren(!), wat niet echt bevorderlijk is voor echt mooie foto's.

Aangekomen snel een foto genomen van de bekende Space Needle, hoogte 184m, met observatie deck op 158,4m (vanuit het busje, dus niet echt ideaal...).

Zicht op downtown Seattle vanop de Space Needle. Regen en wind teisterde de stad, dus ik moest naar de WC bovenin de toren om het water effectief te zien klotsen

En zoals gezegd in het begin, de kriek op de taart, een verrassing van formaat! Na de vlucht van Seattle naar Chicago zag ik vanuit terminal 3 op Chicago O'Hare de Sears Tower, na 11 september de hoogste wolkenkrabber van de VS.

Ingezoomd...

·
Moderator
17,088 Posts
Het moet vooral spektaculair geweest zijn om met zo'n watervliegtuig te landen in het hartje van zo'n stad.

Het doet mij een beetje denken aan een flight sim die ik speelde toen ik zo rond de 13 jaar was - Flight Unlimited III. Daarin was op een vrij gedetailleerde manier de omgeving van Seattle in nagebouwd - en Seattle zelf. En ik heb heel vaak met dubbeldekkertjes tussen de torengebouwen gevlogen, en met zo'n watervliegtuigen in en naast de stad geland... geheel digitaal. Nostalgie! m))

Door dat spel, en door een paar films (The Ring, bvb.) en het Playstationspel van The X-Files, heeft die stad mij altijd wat gefascineerd. Het is trouwens een heel muzikale stad - die al vele grote artiesten heeft voortgebracht: Jimi Hendrix, Nirvana, Pearl Jam, Soundgarden,...

1 - 5 of 5 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.