SkyscraperCity banner

1 - 20 of 1690 Posts

·
Registered
112 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)

Tolbrugkwartier
Stadsdeel: Centrum
Start bouw: 2010
Hoogbouw: 1x 11 en 1x 13 verdiepingen.

Kop van 't Zand
Start bouw: 2010
Hoogbouw: Onbekend

(Studie)

Zuidwal
Start bouw: 2007
Hoogbouw: -

Willemspoort 30 ha.
Stadsdeel: West
Hoogbouw: 3x 60m

Paleiskwartier 30 ha.
Start bouw: Reeds begonnen.
Hoogbouw: 1x 35m 1x 50m 2x 55m 1x 75m 1x90m

Boschveld
Start bouw: 2009
Hoogbouw: 3 tot 6 torens, hoogte nog onbekend.

Hart van Boschveld
Start bouw: onbekend
Hoogbouw: 75m

Pelssingel
Stadsdeel: Muntel/Vliert

Bruistencingel
Startbouw: onbekend
Hoogbouw: L/XL/XXL Locatie

Voormalige locaties HAS en Brabantbad
Start bouw: 2007/2008
Hoogbouw: 3x 34+40

Hinthamerpoort
Stadsdeel: Graafsepoort
Startbouw: Reeds begonnen

Muntelpoort

Javastraat

Woontoren de Rompert
Stadsdeel: Noord
Hoogbouw: 35m

Avenue2 10 ha.
Stadsdeel: Avenue2
Startbouw: onbekend
Hoogbouw: The sky is the limit!

(Artist Impression)

·
Illustrateur
13,010 Posts
Goed overzicht inderdaad!

Ik ben wel benieuwd hoe de Randweg verder wordt ingepast in zuidelijke richting (Vught). Komt er westelijk van Willemspoort nog een dive-under in de Vlijmenseweg om de landschappelijke verbinding tussen stad en land en bijzondere boerderijen te versterken door de weg verdiept aan te leggen? En wanneer wordt dit deel van de ring opgeleverd?

Bij Avenue 2 was eerder sprake van een 300m lange overkluizing over de A2. Is daar nog rekening mee gehouden, of wordt Rosmalen en 's-Hertogenbosch verbonden door enkel een bruggebouw over de A2 (a la Haagse Poort)? In welke termijn komt deze nieuwbouw waarschijnlijk?

·
Registered
4,042 Posts
Wat een binnenkomer! :eek:kay:

Komt er linksbovenin dat schetsje van het Grasso Kwartier een nieuwe toren van Babel? ;)

·
Registered
112 Posts
Discussion Starter #6
Zo paleiskwartier is ook toegevoegd:)

·
Registered
112 Posts
Discussion Starter #8 (Edited)
dank je:)

er zijn nog 4 deelplannen maar daar is het verdere nog niet over bekent behalve 1 torentje...

·
Registered
4,733 Posts
Ik volg nu al maanden dit forum, maar mis toch echt een topic over min stad! Bij deze.. aanvullingen zijn zeker welkom!
Er zijn wel wat forumleden hier aanwezig en afkomstig uit Den Bosch ( mooie stad overigens ), maar daarvan had een "enkele" meer belang erbij om andere forumleden in de zeik te zetten, dan zijn eigen stad hier positief te belichten ( projecten en dergelijke ) .
Vandaar dat jij zo'n topic over Den Bosch hier waarschijnlijk mist .........aangezien die "enkele" het te druk had met andere dingen !!

Maar goed :cheers:, dit zijn werkelijk prachtige plannen .
Wel grappig overigens dat hier gekozen is om het Ziekenhuis uit de binnenstad te verwijderen .
Bij ons word er juist voor € 140 Miljoen nieuw ge(ver)bouwd in de binnenstad, en daar is jaren van overleg aan vooraf gegaan ( wel of niet uitbreiding Centrum ) .
Wel word er overigens 1 Ziekenhuis afgestoten ( nu zijn er nog 2 Ziekenhuizen in de binnenstad gelegen ) .

·
Registered
112 Posts
Discussion Starter #10
Dat die mensen zich nu maar hierop gaan richten dan:eek:hno:

Maar dit ziekenhuis komt samen met andere ziekenhuizen in een andere locatie ook (bijna) in de binnenstad gelegen namelijk in Willemspoort!

·
Registered
112 Posts
Discussion Starter #11
heeft iemand tips waar ik nog meer informatie vandaan kan halen en heeft iemand zelf nog info?

Heerlijk zo'n avondje 'skyscraperen' :lol:

·
Registered
687 Posts
Mooi topic en welkom op dit forum!

Ik volg nu al maanden dit forum, maar mis toch echt een topic over mijn stad! Bij deze.. aanvullingen zijn zeker welkom!

Ik heb:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?goto=newpost&t=61190
altijd gebruikt als centraal Den Bosch-topic.
Een topic met inmiddels 181 posts, maar een goed overzicht ontbrak.

Er zijn wel wat forumleden hier aanwezig en afkomstig uit Den Bosch ( mooie stad overigens ), maar daarvan had een "enkele" meer belang erbij om andere forumleden in de zeik te zetten, dan zijn eigen stad hier positief te belichten ( projecten en dergelijke ) .
Vandaar dat jij zo'n topic over Den Bosch hier waarschijnlijk mist .........aangezien die "enkele" het te druk had met andere dingen !!
:lol: :nuts:

·
Registered
112 Posts
Discussion Starter #14
Lekker weer vandaag, ik ga samen met m'n vriendin lekker tochtje door de stad maken en foto's maken!

·
Registered
112 Posts
Discussion Starter #17
jep, bedankt heb het gelijk even geupdate!

·
Illustrateur
13,010 Posts
Waren er ook geen plannen voor de 'zuidoever'? Misschien ben ik zelf in de war, omdat ik dacht dat Kop van 't Zand aan die kant lag. Ik dacht dat Koudijs-Wouda (veevoeder) zou verkassen om plaats te maken voor stedelijke functies.

·
Registered
112 Posts
Discussion Starter #20
kop van 't zand ligt in het noorden, waar koudijs zit. En die wordt nu weggepest:bash: Dit is maar 1 helft van de Kop.

1 - 20 of 1690 Posts