SkyscraperCity Forum banner

[S1/DK44] Mysłowice - Bielsko-Biała oraz obwodnice Oświęcimia i Bierunia

2744148 Views 6888 Replies 572 Participants Last post by  Beskid Air
Strona inwestycji :


Zdjęcia lotnicze :
https://s1-myslowice-bielsko.pl/zdjecia-lotnicze-o3.html

Zdjęcia z ziemi :
https://s1-myslowice-bielsko.pl/zdjecia-z-ziemi-o3.html

Relacje video :
https://s1-myslowice-bielsko.pl/wideo-o3.html


Odcinek I: w. Mysłowice Kosztowy (z węzłem) – w. Oświęcim (bez węzła) (12,87 km + 2,1 km DK44)
  • ogłoszenie przetargu: 2019-10-11, otwarcie ofert: 2020-02-14, unieważnienie przetargu: 2021-02-22 (brak odwołań)
Budżet inwestora: 767 703 146,00 zł
1. China State Construction Engineering Corporation - 752 088 656.47 zł
2. Metrostav - 787 449 748,65 zł
3. Mota-Engil, Porr - 789 961 361,99 zł
4. Intercor - 799 699 786,98 zł
5. Budimex - 813 413 579,18 zł
6. Mostostal Wwa - 818 785 749,11 zł
7. Mirbud, Kobylarnia - 843 547 017,34 zł
8. Pol-Aqua - 850 516 067,08 zł
9. Strabag - 885 863 996,13 zł


Odcinek I/B: w. Kosztowy II (z węzłem) – w. Bieruń (bez węzła) (10,00 km)
  • ogłoszenie przetargu:
  • czas realizacji: miesięcy, w tym 12 miesięcy od uzyskania ZnRID przejezdność jedną jezdnią

Odcinek I/A: w. Bieruń (z węzłem) – w. Oświęcim (bez węzła) (2,87 km + 2,1 km DK44) - PRZETARG ZiZ
  • ogłoszenie przetargu prowadzonym w trybie zamówienia z wolnej ręki: 2021-04-06, otwarcie ofert: brak, wybór najkorzystniejszej oferty: brak, podpisanie umowy: brak
  • czas realizacji: miesięcy; wniosek o ZRID do: , planowane wydanie ZRIDu/rozpoczęcie budowy: , zakończenie budowy:
Budżet inwestora: 113 147 085,00 zł
1. Porr, Mota-Engil

Odcinek II: w. Oświęcim (z węzłem) – Dankowice (15,17 km) - UMOWA ZiZ - ETAP PROJEKTOWANIA
  • ogłoszenie przetargu: 2019-10-11, otwarcie ofert: 2020-02-21, wybór najkorzystniejszej oferty: 2020-03-27, podpisanie umowy: 2020-05-14
  • czas realizacji: 33 miesiące; wniosek o ZRID: 2021-03-12, planowane wydanie ZRIDu/rozpoczęcie budowy: 2021-08-12, zakończenie budowy: 2023-08-12
Budżet inwestora: 1 030 448 818,00 zł
1. Porr, Mota-Engil - 989 751 443,10 zł (-40 697 374,90 zł | 96%) - najkorzystniejsza oferta
2. Metrostav - 997 404 233,40 zł
3. Strabag - 1 043 144 445,67 zł
4. Pol-Aqua - 1 068 667 045,93 zł
5. Intercor - 1 070 741 597,08 zł
6. China State Construction Engineering Corporation - 1 071 382 261,47 zł
7. Polbud-Pomorz, Wibra Recycling Technologies, Masfalt, Intop Warszawa - 1 099 160 484,67 zł
8. Budimex - 1 100 706 653,34 zł
9. Mostostal Warszawa - 1 151 186 779,79 zł

Odcinek III: Dankowice – w. Bielsko-Biała Krzemionki (z węzłem) (12,02 km) - UMOWA ZiZ - ETAP PROJEKTOWANIA
  • ogłoszenie przetargu: 2019-10-16, otwarcie ofert: 2020-03-13, wybór najkorzystniejszej oferty: 2020-06-19, podpisanie umowy: 2020-08-03
  • czas realizacji: 33 miesiące; wniosek o ZRID do: 2021-06-03, planowane wydanie ZRIDu/rozpoczęcie budowy: 2021-11-03, zakończenie budowy: 2023-11-03
Budżet inwestora: 733 985 671,00 zł
1. Mirbud, Kobylarnia - 586 710 000,00 zł (-147 275 671,00 zł | 80%) - najkorzystniejsza oferta
2. Budimex - 609 026 388,13 zł
3. Mota-Engil, Porr - 624 402 548,00 zł
4. Strabag - 629 583 134,35 zł
5. Pol-Aqua - 677 947 823,90 zł
6. Intercor - 695 256 480,93 zł
7. Metrostav - 707 693 002,08 zł
8. China State Construction Engineering Corporation - 717 777 050,41 zł

Odcinek IV: Obwodnica Oświęcimia (DK44 klasy GP od km 0+669,70 do km 9+714,42 o dł. 9,01 km) - UMOWA ZiZ - ETAP PROJEKTOWANIA
  • ogłoszenie przetargu: 2019-12-30, otwarcie ofert: 2020-03-27, wybór najkorzystniejszej oferty: 2020-05-18, podpisanie umowy: 2020-07-10
  • czas realizacji: 36 miesięcy; wniosek o ZRID do: 2021-06-10, planowane wydanie ZRIDu/rozpoczęcie budowy: 2021-11-10, zakończenie budowy: 2024-04-10
Budżet inwestora: 650 699 713,00 zł
1. Budimex - 467 674 827,51 zł (-183 024 885,49 zł | 72%) - najkorzystniejsza oferta
2. Intercor - 532 461 461,58 zł
3. Porr - 553 053 131,16 zł
4. Metrostav - 572 968 983,20 zł
5. Mota-Engil - 579 503 703,00 zł
6. Warbud - 581 938 405,65 zł
7. Mirbud, Kobylarnia - 588 224 547,17 zł
8. Aldesa - 622 467 823,40 zł
9. Pol-Aqua - 664 072 715,90 zł
10. Mostostal Warszawa - 665 478 853,25 zł

Nadzór odcinki I-IV:
  • ogłoszenie przetargu: 2020-04-10, otwarcie ofert: 2020-05-29, wybór najkorzystniejszej oferty: 2020-09-14, podpisanie umowy: 2020-10-23
Budżet inwestora: 37 138 019,33 zł
1. Ayesa Polska, INKO Consulting, DTŚ - 29 805 237,00 zł (-7 332 782,33 zł | 80%) - najkorzystniejsza oferta
2. Multiconsult Polska - 30 356 154,00 zł - oferta odrzucona
3. Eksametr, Miliarium, Schuessler Plan Inżynierzy, Schüßler-Plan Ingenieurgesellschaft - 30 874 660,00 zł - oferta odrzucona
4. CertusVia, Transprojekt Warszawa - 30 997 002,45 zł - oferta odrzucona
5. ECM Group Polska - 32 943 883,35 zł
6. Gramar - 34 531 143,00 zł - oferta odrzucona
7. MGGP - 35 491 711,50 zł
8. ZBM - 35 772 729,60 zł
9. TPF - 36 484 376,11 zł - oferta odrzucona
10. Egis Poland - 41 102 799,30 zł

RAZEM II-IV: Budżet: 2 415 134 202,00 zł / najkorzystniejsze oferty: 2 044 136 270,61 zł (-370 997 931,39 zł | 85%)
STRONY NADZORU: S1 Kosztowy - Bielsko-Biała -- Budowa obwodnicy Oświęcimia

Najnowsze materiały na temat S1 (z lutego 2015):

Raport Oceny Oddziaływania na Środowisko: RAPORT S1 czesc 1.pdf oraz RAPORT S1 czesc 2.pdf
Przebieg wszystkich wariantów: 04.pdf
Wariant preferowany (wyburzenia): 09.WE.pdf
Wariant preferowany (szczegółowy przebieg, m.in. miejsca, gdzie będą ekrany): 05.WE.pdf

Przebieg wybranego wariantu (E) :

S1 Bielsko Mysłowice 2016

1.


2.


3.


4.


5.


6.


7.


8.


9.


10.


11.


12. Bielsko Hałcnów


S1 Bielsko Mysłowice mapa przebieg plan 2016

Fotorelacja wstawiona automatycznie.
4681 - 4700 of 6889 Posts
Na S14 i ostatnio A2 jest inna firma - Stecol Corporation.
Odnośnie CSCE - jest to niczym kupowanie kota w worku, ale jeśli ta firma dobrze przygotowała się do przetargu, to ostatecznie pewnie zdobędzie ten kontrakt. Nie wiem, czy dalsze odwlekanie tego wyboru przez GDDKiA ma sens - jeśli nie da rady tej firmy wykluczyć, to lepiej już podpisać kontrakt, niech chociaż zdobędą ZnRID (tyle to chyba będą w stanie zrobić, a przynajmniej odpadnie nam urzędnicza zabawa przy ZnRID, Wodach Polskich i POOnŚ.



Gdyby optymistycznie założyć podpisanie kontraktu w II kwartale 2021, termin zakończenia inwestycji przypadnie na jesień 2024. Przez bardzo prawdopodobne opóźnienia na etapie zdobywania ZnRID i tak termin przesunie się na 2025.

Może więc wyglądać to następująco:
  • podpisanie umowy z CSCE - czerwiec 2021?
  • wniosek o ZnRID - kwiecień 2022
  • ZnRID - ciężko ocenić, gdzieś w przerwie zimowej 2022/23
  • rozwiązanie umowy - II połowa 2023
  • ponowny przetarg - jesień 2023
  • umowa z nowym wykonawcą - zima/wiosna 2024 (w tym czasie powinno nastąpić oddanie do ruchu pozostałych odcinków)
  • zakończenie budowy - przełom 2025/26
Opóźnienie wychodzi ok. 2 lata względem pozostałych odcinków
Czysto teoretycznie wchodzi w grę jeszcze opcja jak przy obwodnicy Częstochowy na A1. Tutaj też może być ciśnienie na skończenie tego odcinka. Ale dużo zależy od wyborów parlamentarnych w 2023 i stanu budowy po Chińczykach.
Odcinek A1 był wykańczany na granicy prawa. Wydaje się bardzo mało prawdopodobne, aby takie ponadstandardowe działania zastosowano przy S1.
W ostatnim czasie, przy zrywanych kontraktach na drogi, ogłasza się po prostu przetarg na dokończenie prac.
  • Like
Reactions: 4
najlepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie mechanizmu że w razie nieprawidłowości i wyrzucenie z budowy wykonawcy GDDiKA może z z automatu może wystąpić do firm które w przetargu miały drugą i trzecią ofertę o wycenę dalszych prac, to by znacznie przyspieszyło prace ale wiadomo gdybanie:(
  • Like
Reactions: 2
Jest coś takiego, nazywa się umowa ramowa. Bodajże przy jednej inwestycji drogowo-tramwajowej w Bydgoszczy była niedawno zastosowana.
  • Like
Reactions: 5
Wszyscy wiedzą, żę CSCEC tej drogi nie dokończy i droga będzie gotowa może w 2025 lub 2026, ale niestety chińska spółka jest w prawie i wygląda na to, że za bardzo nic Państwo nie może zrobić.

Pytanie dla osób znających się na pzp i przepisach unijnych - Czy w przetargach nie można chronić rynku europejskiego przed firmami spoza UE, ograniczając możliwość startowania tylko firm z kapitałem europejskim?
Proszę przeczytać międzynarodowy wątek infrastruktury w Rumunii. Rumuński minister infrastruktury i rumuński rząd przygotowują się do wykluczenia chińskich firm z trwających przetargów. Przepisy unijne pozwalają na to:
Chińskie firmy wykluczone z przetargów na autostrady i koleje. Rząd przyjął memorandum zaproponowane przez ministra Cătălina Drulă

Rząd przyjął memorandum na posiedzeniu 27 stycznia, które przewiduje wykluczenie chińskich firm z przetargów infrastrukturalnych - poinformowały rządowe źródła G4Media.ro. Po memorandum zaproponowanym przez Ministra Transportu Cătălina Drulă zostanie wydane rozporządzenie rządu, które zmieni prawo zamówień publicznych, zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej. Powód? Nieuczciwa konkurencja ze strony chińskich przedsiębiorstw państwowych, ale też niska jakość pracy.

Przyjęte przez rząd memorandum przewiduje, że firmy spoza UE mogą być wykluczone z przetargów infrastrukturalnych bez porozumienia z Unią Europejską, które umożliwiłoby im dostęp do europejskiego rynku zamówień publicznych.

Aktualizacja 13:31: Wicepremier Dan Barna potwierdził przyjęcie memorandum i powiedział na konferencji prasowej, że decyzja została podjęta po dyskusji z Komisją Europejską. Decyzję potwierdził również Dacian Cioloș.
Aktualizacja 10:18: Premier Florin Cîțu oświadczył dziś rano, że „musi być zarządzenie nadzwyczajne, będziesz miał informacje, kiedy to nastąpi”.

Ważne: zgodnie z memorandum przyjętym przez rząd, wykluczenie będzie dotyczyło zarówno przyszłych, jak i trwających przetargów. W tym przypadku może to mieć bezpośredni wpływ na duże chińskie firmy kontrolowane przez państwo, uczestniczące w dużych przetargach, takich jak autostrada Sibiu-Pitești, droga ekspresowa Pitești-Craiova oraz zakup pociągów elektrycznych uruchomiony przez Urząd ds. Reformy Kolei.

Memorandum nie przewiduje wprost eliminacji chińskich firm z aukcji, ale firm z krajów trzecich, które nie mają umów na wejście do publicznych aukcji na rynek europejski, ale Chiny są jednym z tych krajów, jak podaje G4Media.ro. Informacja.

Projekt GEO, który będzie realizował memorandum przyjęte przez rząd, zostanie przygotowany przez Sekretariat Generalny rządu oraz Narodową Agencję Zamówień Publicznych (ANAP).

Przyczyną wykluczania chińskich firm z przetargów w Rumunii jest nieuczciwa konkurencja spowodowana ich wsparciem przez państwo chińskie, brak dopuszczenia ich produktów do UE, ale także historia nieudanych lub źle wykonanych prac w innych krajach europejskich. W chwili obecnej kilka chińskich firm bierze udział w przetargach na najważniejsze cele infrastrukturalne w Rumunii. Są to China Railway 14th Bureau Group, Sinohydro Corporation i China Communications Construction Company (CCCC), wszyscy uczestnicy przetargów na odcinki obwodnicy Bukaresztu, autostrady Pitesti - Sibiu i drogi ekspresowej Pitesti - Sibiu, za łączną kwotę ponad 3,5 mld euro. Chińczycy zakwestionowali wiele wyników aukcji, co doprowadziło do wydłużenia okresu projektowania i realizacji oraz, w domyśle, do opóźnienia projektów.

Ponadto firma CRRC Quingdao Sifang wygrała przed Alstomem i Siemensem przetarg na kwotę 1,7 mld lei na 40 pociągów elektrycznych, ale jej pociągi nie zostały jeszcze zatwierdzone przez Europejski Urząd Kolejowy (ERA). Jeśli chiński producent nie uzyska europejskiej zgody w ciągu półtora roku, państwo rumuńskie zwróci się do sądu o zwrot zaliczki i przyzna zamówienie oferentowi z drugiego miejsca - wszystko z wieloletnim opóźnieniem. Nowy przetarg na kolejne 20 pociągów elektrycznych, ogłoszony w 2019 roku, został zakwestionowany przez chińskiego producenta i zostanie przywrócony po prawie półtora roku.

Na czym opiera się Ministerstwo Transportu, próbując wykluczyć chińskie firmy z przetargu? Przepisy prawa UE, które dopuszczają takie zachowanie, zawiera Komunikat Komisji Europejskiej nr. 5494 z 2019 r. Stwierdza, że „wykonawcy z krajów trzecich, którzy nie mają umowy przewidującej otwarcie rynku zamówień publicznych UE lub których produkty, usługi i roboty budowlane nie są objęte taką umową, nie mają bezpiecznego dostępu do procedur udzielania zamówień publicznych w UE i może zostać wykluczony ”. UE zawarła Porozumienie w sprawie zamówień rządowych (GPA) z 19 państwami trzecimi, w tym Stanami Zjednoczonymi, Kanadą, Australią, Japonią, Izraelem i Mołdawią, ale Chiny nie są sygnatariuszem. W związku z tym chińskie firmy mogą zostać wykluczone z unijnych przetargów publicznych.

Ministerstwo Transportu twierdzi, że chińskie firmy coraz częściej uczestniczą w przetargach na infrastrukturę drogową i kolejową w Rumunii i zakłócają konkurencję poprzez dumpingowe ceny, na które mogą sobie pozwolić dzięki pomocy publicznej otrzymanej od chińskiego rządu. Dodatkowo, według Ministerstwa Transportu, chińskie firmy nie posiadają wymaganych przez UE certyfikatów i atestów, takich jak budowa na terenach chronionych, ochrona i bezpieczeństwo pracowników.

Ponadto zdarzały się przypadki złych praktyk w Europie ze strony niektórych chińskich firm zaangażowanych w duże prace infrastrukturalne. Najbardziej znany przykład pochodzi z Polski, która w 2011 roku rozwiązała kontrakt z firmą Covec na budowę dużej autostrady. Pomimo wygrania przetargu chińska firma nie była w stanie wesprzeć prac. Podobne sytuacje, które doprowadziły do poważnych skandali politycznych, miały miejsce w północnej Macedonii i Czarnogórze.
Źródło/oryginał: EXCLUSIV Companiile din China, excluse de la licitațiile pentru autostrăzi și căi ferate. Guvernul a adoptat un memorandum propus de ministrul Cătălin Drulă - Oficial

Szef Agencji Zamówień Publicznych zastąpiony przez premiera Cîțu po sprzeciwie wobec eliminacji chińskich firm z dużych przetargów infrastrukturalnych

Premier Florin Cîțu rozważa odwołanie Eugena Cojoacă ze stanowiska prezesa Narodowej Agencji Zamówień Publicznych (ANAP) i zastąpienie go Liviu Bostanem - poinformowały G4Media.ro źródła polityczne. Liviu Bostan jest obecnym prezesem Narodowego Instytutu Administracji (INA). Zastąpienie Cojoaca nastąpiłoby w związku z opóźnieniem w przygotowaniu zarządzenia nadzwyczajnego, które pozwoliłoby na wykluczenie chińskich firm z przetargów infrastrukturalnych, zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej.

Przypominamy, że rząd Cîțu przyjął na posiedzeniu 27 stycznia memorandum przewidujące wykluczenie chińskich firm z przetargów infrastrukturalnych i po tym memorandum musiało nastąpić rozporządzenie nadzwyczajne. Memorandum zaproponowane przez ministra transportu Cătălina Drulă było motywowane nieuczciwą konkurencją firm wspieranych przez państwo chińskie, ale także niską jakością wykonywanych prac.

Przyjęte przez rząd memorandum przewiduje, że firmy z krajów spoza UE, które nie mają umowy z Unią Europejską o dostęp do europejskiego rynku zamówień publicznych, mogą zostać wykluczone z przetargów infrastrukturalnych. Memorandum nie przewiduje wprost eliminacji chińskich firm z aukcji, ale firm z krajów trzecich, które nie mają umów na wejście na europejski rynek aukcji publicznych, a Chiny są jednym z tych krajów, jak podaje G4Media.ro.

Eugen Cojoaca rzekomo próbował opóźnić przyjęcie rozporządzenia nadzwyczajnego w sprawie chińskich firm, powołując się na prawodawstwo europejskie.

Z drugiej strony to przepisy prawa UE pozwalają na takie zachowanie. Chodzi o Komunikat Komisji Europejskiej nr. 5494 z 2019 r. Stwierdza, że „wykonawcy z krajów trzecich, którzy nie mają umowy przewidującej otwarcie rynku zamówień publicznych UE lub których produkty, usługi i roboty budowlane nie są objęte taką umową, nie mają bezpiecznego dostępu do postępowań o udzielenie zamówienia w UE i może zostać wykluczony ”. UE zawarła Porozumienie w sprawie zamówień rządowych (GPA) z 19 państwami trzecimi, w tym Stanami Zjednoczonymi, Kanadą, Australią, Japonią, Izraelem i Mołdawią, ale Chiny nie są sygnatariuszem. W związku z tym chińskie firmy mogą zostać wykluczone z unijnych przetargów publicznych.

Aktualizacja z 20 lutego, 10:36: Decyzja o zwolnieniu Eugena Cojoacă ze stanowiska została opublikowana w piątek w Dzienniku Urzędowym. G4Media napisała wyłącznie, że premier rozważa zmianę na stanowisko szefa Krajowej Agencji Zamówień Publicznych i zastąpienie go Liviu Bostanem, po tym jak Cojoacă sprzeciwił się wykluczeniu chińskich firm z przetargów infrastrukturalnych.
Źródło: [RO] Romania | road infrastructure • autostrăzi şi drumuri
Oryginał: OFICIAL Șeful Agenției Achizițiilor Publice, înlocuit de premierul Cîțu după ce s-a opus eliminării firmelor chinezești de la marile licitații pentru infrastructură
  • Like
Reactions: 5
tu jest problem większy niż sama firma spoza UE, katowicka GDDKiA która na podstawie swojego SIWZ przegrała zarówno w KIO jak i w Sądzie - a czas leci..........
^^ Polski rząd powinien iść w ślad rządu rumuńskiego. Rozporządzenie - zmiana PZP - wykluczenie wykonawcy!
Prawo nie działa wstecz. W przetargu obowiązuję przepisy PZP z dnia jego ogłoszenia.
Zresztą, już obecne prawodawstwo jest wystarczające, tylko GDDKiA zawaliła na etapie przygotowywania SIWZ. Skończy się pewnie podpisaniem umowy z CSCEC i albo wybudują albo wylecą jak Salini na S7.
  • Like
Reactions: 5
Pytanie czy rząd może sobie wyrzucić jakiegoś wykonawcę bo ten jest np. z Chin czy Włoch? Byłoby ujadanie a poza tym mogłoby to popsuć nasze stosunki z tymi krajami. Idealne byłoby przyznawanie w przetargach znacznej ilości punktów za tzw. referencje, czyli wykonanie w terminie innych budów, ale wyłącznie na terenie Polski. Takie rozwiązanie mogłoby skutecznie odstraszać różne niepoważne podmioty.
Pytanie czy rząd może sobie wyrzucić jakiegoś wykonawcę bo ten jest np. z Chin czy Włoch? Byłoby ujadanie a poza tym mogłoby to popsuć nasze stosunki z tymi krajami. Idealne byłoby przyznawanie w przetargach znacznej ilości punktów za tzw. referencje, czyli wykonanie w terminie innych budów, ale wyłącznie na terenie Polski. Takie rozwiązanie mogłoby skutecznie odstraszać różne niepoważne podmioty.
no przecież masz to opisane zaledwie kilka postów wyżej i nie wyrzucić bo jest z jakiegoś danego konkretnego kraju, tylko w ogóle nie dopuścić do udziału w przetargu z tego powodu (oczywiście nie dotyczy kraju z EU i tych z umowami), a Twój pomysł jest chyba niezgodny z prawem UE, tzn. ten za punkty za referencje krajowe
Unieważnienie postępowania przetargowego na:
Budowa drogi S1 Kosztowy - Bielsko-Biała. Odcinek I węzeł „Kosztowy II” (z węzłem) – węzeł „Oświęcim” (bez węzła)
  • Like
Reactions: 5
o to może być aryciekawe, tj. jaki powód unieważnienia i czy nie będzie odwołań od tego,a nawet sądu w rezultacie
  • Like
Reactions: 2
Pecha S1 ciąg dalszy. :(

Czy unieważnienie na tym etapie nie spowoduje roszczeń ze strony CSCE?
  • Like
Reactions: 1
Pecha S1 ciąg dalszy. :(

Czy unieważnienie na tym etapie nie spowoduje roszczeń ze strony CSCE?
nie znamy powodu unieważnienia, a to może być kluczowe
  • Like
Reactions: 1
GDDKiA napisała argumentację na 30 stron.
W skrócie: opóźnienie w podpisaniu umowy będzie skutkować tym, że odcinki II i III po skończeniu budowy w 2023 roku będą afunkcjonalne.
GDDKiA będzie ogłaszać zatem 2 przetargi, tak aby zapewnić możliwość skomunikowania odcinków II i III z siecią dróg wyższej kategorii, dostosowaną do przenoszenia ruchu ciężkiego.
1. Odcinek I/A w. Bieruń (z węzłem) - w. Oświęcim (bez węzła) [2,9 km]
2. Odcinek I/B w. Kosztowy II (z węzłem) - w. Bieruń (bez węzła) [10 km]

Odcinek I/A ma być gotowy do 11.2023 roku.
Dzięki temu samochody będą mogły skorzystać z DK44 i z w. Bieruń.
Odcinek I/B ma być gotowy w czasie 36 miesięcy od podpisania umowy (nie wlicza się w to zim), ale z założeniem, że w ciągu 12 miesięcy od uzyskania ZnRID przejezdność uzyska jedna jezdnia.
  • Like
Reactions: 5
1. Odcinek I/A w. Bieruń (z węzłem) - w. Oświęcim (bez węzła) [2,9 km]
Odcinek I/A ma być gotowy do 11.2023 roku. Dzięki temu samochody będą mogły skorzystać z DK44 i z w. Bieruń.
W takim razie to trzeba mieć nadzieję, że PORR i Mota-Engil będą zainteresowane.
Po sąsiedzku, odcinek krótki 2,9 km.
  • Like
Reactions: 1
Ale urwał, ale to było dobre... Teraz Chińczycy zrobią psikus i złoża najkorzystniejszą ofertę na 2,9km ;)
  • Like
Reactions: 3
Unieważniamy postępowanie na wybór wykonawcy na zaprojektowanie i budowę S1 Mysłowice - Oświęcim

22-02-2021

Podjęliśmy taką decyzję, chcąc zapewnić możliwość funkcjonowania kolejnych dwóch odcinków przyszłej S1, od Oświęcimia do Bielska-Białej, po ukończeniu na nich prac w 2023 r. Osiągniemy to poprzez podzielenie odcinka Mysłowice - Oświęcim na dwie części i sprawną realizację krótkiego fragmentu S1 z węzłem Bieruń i obwodnicą tego miasta. Umożliwi to, na okres dokończenia prac przy pozostałej części S1, przekierowanie ruchu na DK44 z pominięciem terenów zurbanizowanych i dróg lokalnych.

Postępowanie przetargowe

Przetarg na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S1 na odcinku Mysłowice – Oświęcim ogłosiliśmy w październiku 2019 roku. Wtedy też ogłosiliśmy postępowania na pozostałe dwa odcinki S1, tj. Oświęcim – Dankowice oraz Dankowice – Bielsko-Biała. W grudniu 2019 r. ogłosiliśmy również przetarg na realizację powiązanej z S1 obwodnicy Oświęcimia w ciągu DK44. Dla tych trzech inwestycji podpisaliśmy w 2020 roku umowy z wykonawcami i obecnie trwają dla nich prace projektowe. Zgodnie z umową, dwoma odcinkami S1 (Oświęcim - Dankowice - Bielsko-Biała) pojedziemy w IV kw. 2023 r., a obwodnicą Oświęcimia wiosną 2024 r. Postępowanie na początkowy fragment S1 przeciągnęło się znacznie za sprawą rozpatrywania odwołań złożonych przez jednego z zainteresowanych wykonawców, którego 21 sierpnia 2020 r. wykluczyliśmy z przetargu. Wykonawca, China State Construction Engineering Corporation Limited z siedzibą w Pekinie, który naszym zdaniem nie złożył jednoznacznych i wyczerpujących wyjaśnień w trakcie weryfikacji oferty, wniósł odwołanie do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej. Odwołanie zostało uwzględnione, GDDKiA unieważniła wykluczenie chińskiej firmy i jednocześnie skierowała skargę na wyrok KIO do Sądu Okręgowego w Katowicach. Sąd nie uwzględnił wniesionej przez GDDKiA skargi, umarzając 12 stycznia 2021 r. postępowanie. Wobec czego wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 30 września 2020 r. uprawomocnił się.

Interes publiczny
Jednakże realizacja obecnego zakresu przetargu, w przyjętych terminach realizacji, jest w tym stanie faktycznym niecelowa i niezasadna. Odcinek Mysłowice - Oświęcim zostałby oddany do użytkowania z co najmniej rocznym, na dzisiaj, opóźnieniem w stosunku do dwóch dalszych odcinków. Ruch tranzytowy z tych odcinków S1 wlewałby się na nieprzystosowane do dużego ruchu lokalne drogi. Dodatkowo poszukiwanie przez kierowców alternatywnych tras spowodowałoby znaczący wzrost zagrożenia dla zdrowia i życia przede wszystkim niechronionych uczestników ruchu na typowo lokalnych drogach, gdzie zabudowa mieszkaniowa i budynki użyteczności publicznej (przedszkola, szkoły, urzędy i kościoły) zlokalizowane są w bezpośrednim sąsiedztwie danej drogi.

Dlatego też GDDKiA, zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych (za sprawą wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć) unieważniła postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na projekt i budowę drogi ekspresowej S1 Mysłowice - Oświęcim.

Co dalej?
W obecnej sytuacji konieczne jest podzielenie odcinka Mysłowice - Oświęcim na dwa odrębne zadania:

1. Odcinek I/A Bieruń - Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia,
2. Odcinek I/B Mysłowice (Kosztowy II) - Bieruń.

Zakres Odcinka I/A będzie obejmował zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S1 wraz z obiektami inżynierskimi i infrastrukturą techniczną oraz odcinkiem drogi klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) i łącznikiem klasy Z (droga zbiorcza) pomiędzy węzłem Bieruń a układem ulicznym Bierunia (dojazd do ul. Jagiełły). Długość drogi ekspresowej wyniesie 2,9 km, od km 10+000 do km 12+865, drogi klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego) ok. 2 km, a łącznika ok. 2,1 km. Ten zakres pozwoli na skomunikowanie nowej drogi ekspresowej S1 poprzez węzeł Bieruń z istniejącym przebiegiem DK44.

Priorytetowa realizacja odcinka Bieruń - Oświęcim (wraz z obwodnicą Bierunia) z terminem zakończenia w listopadzie 2023 r. zbiegnie się z oddaniem do ruchu S1 od Bielsko-Białej do węzła Oświęcim. Dzięki temu ruch tranzytowy na kierunku północ - południe będzie mógł zostać skierowany poprzez przystosowaną do przenoszenia takich obciążeń drogę krajową nr 44 do istniejącego, tranzytowego układu komunikacyjnego (S1, A1), a z kierunku południe na zachód i wschód poprzez DK44 do autostrady A4.

Zakres Odcinka I/B (Mysłowice (Kosztowy Bieruń) będzie obejmował zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S1 od km 0+000 do km 10+000 o długości 10 km wraz z 16 obiektami inżynierskimi, dwoma miejscami obsługi podróżnych (Lędziny Wschód i Zachód) oraz infrastrukturą techniczną. Dla tej części zadania zostanie przeprowadzone odrębne postępowanie przetargowe z 36-miesięcznym terminem realizacji (przy czym do czasu objętego projektowaniem wliczać będzie się okresy zimowe, a do czasu realizacji robót już nie). Jednocześnie wykonawcy w swoich ofertach będą mogli zadeklarować krótszy termin realizacji w ramach kryterium poza cenowego. W umowie zostanie uwzględniony termin pośredni oddania do ruchu jednej jezdni drogi ekspresowej S1 - w czasie 12 miesięcy od uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (kamień milowy). Pozwoli to na wcześniejsze uzyskanie przejezdności całej S1 Kosztowy - Bielsko-Biała, poprzez połączenie istniejącej drogi ekspresowej S1 w Mysłowicach z nowo wybudowanymi odcinkami tej drogi.
See less See more
  • Like
Reactions: 5
4681 - 4700 of 6889 Posts
Top