SkyscraperCity banner

1 - 20 of 6696 Posts

·
2012
Joined
·
3,331 Posts
W Gazecie Wyborczej znalazl sie taki oto tekst:

Dwupasmówka do Warszawy za trzy lata

Malgorzata Rusek 20-07-2005 , ostatnia aktualizacja 20-07-2005 09:59

W przyszlym roku rozpocznie sie budowa brakujacych odcinków drugiej jezdni "siódemki". A za trzy lata pomkniemy z Radomia do Warszawy dwupasmówka

Aby cala "siódemka" od Radomia do stolicy byla dwupasmowa, konieczne jest zbudowanie drugiej jezdni miedzy Grójcem a Bialobrzegami, co polaczy obwodnice obu miast oraz wybudowanie drugiej nitki miedzy Bialobrzegami a Jedlinskiem, w sumie prace prowadzone beda na 43 kilometrach.

- Prace nad przygotowaniem inwestycji sa mocno zaawansowane - zapewnia Andrzej Maciejewski, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie. - Grunty pod nowy pas drogi sa juz wykupione, wlasnie konczone sa projekty budowlane. Czeka nas jeszcze uzyskanie od wojewody pozwolenia na budowe, przetarg i wylonienie wykonawców. Jezeli nie napotkamy jakichs nieprzewidzianych przeszkód, powinnismy rozpoczac budowe juz w przyszlym roku.

Inwestycja podzielona na trzy czesci weszla do Sektorowego Programu Operacyjnego "Transport", który jest elementem Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Pieniadze wylozy tez Krajowy Fundusz Drogowy. Remont obwodnicy Grójca ma kosztowac 220 mln zl, druga nitka miedzy Grójcem a Bialobrzegami 290 mln, miedzy Bialobrzegami a Jedlinskiem 294 mln zl. Przygotowania do budowy na tym ostatnim odcinku sa najbardziej zaawansowane, za kilka tygodni powinien byc juz gotowy projekt.

Maciejewski zapewnia, ze budowa drugiego pasa na siódemce nie powinna utrudniac ruchu na juz istniejacej szosie.

- Po oddaniu jej do uzytku, takze i stara jezdnia otrzyma nowa nawierzchnie, wiec w 2008 roku powinno sie gladko jezdzic na trasie Warszawa-Radom w obu kierunkach - podkresla.

Zwlaszcza ze w ubieglych latach drogowcy wymieniali zniszczona nawierzchnie na dwupasmówce miedzy Grójcem a Warszawa. Prace sfinansowano z pieniedzy Europejskiego Banku Inwestycyjnego.

Ale zbudowanie w calosci drugiej jezdni do Warszawy, to nie koniec inwestowania na tej trasie. "Siódemka" ma byc droga ekspresowa - tak zapisano w Narodowym Planie Rozwoju na lata 2007-2013.

- Zmiana rangi tej trasy z dwupasmowej na ekspresowa nie bedzie juz wymagala przebudowy czy dobudowy jezdni, bo odcinki, które teraz wyremontujemy czy wybudujemy, juz beda mialy status drogi ekspresowej. Pozostana nam do wybudowania jedynie bezkolizyjne skrzyzowania. Pozostale elementy, jak dostawienie plotków zabezpieczajacych wzdluz trasy, to juz drobiazgi. I wtedy bedzie mozna mknac do stolicy z predkoscia 110 kilometrów na godzine - zachwala Maciejewski.


Byloby naprawde przyjemnie gdyby trasa Radom-Wawa miala parametry drogi ekspresowej. Jeszcze tylko porzadny wjazd do stolicy i bedzie mozna powiedziec, ze Radom znalazl sie w obrebie aglomeracji warszawskiej.
Obecnie do Janek z Radomia jedzie sié 1h (80km) i z Janek do Centrum 1h (20km). A gdyby kolej dojezdzala w 40minut (takie sa plany) toby dopiero bylo...

------------

Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S-7 w kierunku Grójca:

http://www.eurostrada.pl/content/s-7-warszawa-grójec
 

·
Banned
Joined
·
4,119 Posts
ciekawe kiedy wybuduja obiecana juz dawno dwupasmowke Warszawa - Łódź, czyli własciwie dwupasmowke Łódź - Gierkowka (Rawa)...
 

·
Registered
Joined
·
1,239 Posts
wrooblo said:
W Gazecie Wyborczej znalazl sie taki oto tekst:

Dwupasmówka do Warszawy za trzy lata

Malgorzata Rusek 20-07-2005 , ostatnia aktualizacja 20-07-2005 09:59

W przyszlym roku rozpocznie sie budowa brakujacych odcinków drugiej jezdni "siódemki". A za trzy lata pomkniemy z Radomia do Warszawy dwupasmówka

Aby cala "siódemka" od Radomia do stolicy byla dwupasmowa, konieczne jest zbudowanie drugiej jezdni miedzy Grójcem a Bialobrzegami, co polaczy obwodnice obu miast oraz wybudowanie drugiej nitki miedzy Bialobrzegami a Jedlinskiem, w sumie prace prowadzone beda na 43 kilometrach.
Kurde, byloby super. W koncu jadac z Krakowa do Wawy nie musialbym pchac sie przez GOP i gierkowke, co z punktu widzenia geografii jest niezlym absurdem ;)

pozdr!
 

·
arch & urb
Joined
·
527 Posts
^^^ Dokladnie głównym problemem tej drogi jest to że przebiega przez małe miejscowości w których jest takie zagęszczenie przejść dla pieszych jakich nie ma nawet w centrum Warszawy. Widać to zaraz po przejechaniu newalgicznego skrzyżowania z drogą do Magdalenki. Jedzie się normalnie a tu co chwila znaki terenu zabudowanego.Mimo że cały czas ma się dwa pasy. Dla mnie to jest główny problem. ALe skoro ma być standart "ekspresówki" kiedyś to jest jakaś nadzieja.
 

·
Registered
Joined
·
1,075 Posts
Ale koszt około 18,000,000 PLN za kilometr równa się kosztowi budowy, od podstaw, autostrady. A oni chcą za takie same pieniądze dobudować dodatkową kolizyjną jezdnie o szerokości 10 metrów. Przecież to jest gigantyczna grabieży publicznych funduszy.
 

·
Registered
Joined
·
1,075 Posts
to jest całkowita kompromitacja, mimo zapowiedzi GDDKiA nie jest w stanie zmodernizować trasy ze standardu GP na S. Zrezygnowanie z budowy wielopoziomowych węzłów, zastąpią je co najmniej 9 skrzyżowań, na których ze względu na bezpieczeństwo trzeba będzie zainstalować sygnalizację świetlną. To będzie polskie mistrzostwo świata trasa S i 9 razy czerwone światło i full stop.

No i ten prognozowany koszt, prawie 18 milionów PLN za kilometr, to powinno wystarczyć na normalną dwu pasmową S. Bez obiektów inżynieryjskich ten koszt powinien być prawie dwu krotnie niższy.
 

·
Registered
Joined
·
1,075 Posts
Przypominam ten skandaliczny wątek, PLN 18,000,000 za kilometr dwu jezdniowej drogi NIE ekspresowej.

Co myśli o tym forum? kto weźmie te pieniądze.
 

·
jester
Joined
·
2,341 Posts
marcin m said:
Przypominam ten skandaliczny wątek, PLN 18,000,000 za kilometr dwu jezdniowej drogi NIE ekspresowej.

Co myśli o tym forum? kto weźmie te pieniądze.

Pięniądze weźmie firma, która wygra przetarg i oby wzięła je jak najszybciej :)
 
M

·
Guest
Joined
·
0 Posts
tutturu said:
^^^ Dokladnie głównym problemem tej drogi jest to że przebiega przez małe miejscowości w których jest takie zagęszczenie przejść dla pieszych jakich nie ma nawet w centrum Warszawy. Widać to zaraz po przejechaniu newalgicznego skrzyżowania z drogą do Magdalenki. Jedzie się normalnie a tu co chwila znaki terenu zabudowanego.Mimo że cały czas ma się dwa pasy. Dla mnie to jest główny problem. ALe skoro ma być standart "ekspresówki" kiedyś to jest jakaś nadzieja.
Czy to jets aż taki problem ogrodzić droge i pobudować kładki???? Jak widać dla naszych drogowców tak...
 
M

·
Guest
Joined
·
0 Posts
A już myślałem ze bedzie ekspresówka, a tu nie oczywiście pie..(tu niech każdy sobie wstawi sam wzaleśnosci od stopnia frustracji)..li oczywiscie GP. szkoda ze nie zwykłą DK. Naprawdę forumowiczom z Polski to powinni przy rejestracji wysyłąć darmową paczkę żyletek żeby sie pociać można było czytajać co się w tymn kraju dzieje... Jaki jest sens budowania najpierw GP a potem od nowa robic te wszytskie przetargi i od nowa tworzyć place budowy żeby ja dostosowac do standardu S ????? Lepiej by było zbudowac ja etapami ale już jako S.
 

·
Registered
Joined
·
737 Posts
marcin m said:
Przypominam ten skandaliczny wątek, PLN 18,000,000 za kilometr dwu jezdniowej drogi NIE ekspresowej.

Co myśli o tym forum? kto weźmie te pieniądze.
Pozwól, że zacytuję: " odcinki, które teraz wyremontujemy czy wybudujemy, juz beda mialy status drogi ekspresowej."
 

·
Registered
Joined
·
5,688 Posts
Pieniadze wylozy tez Krajowy Fundusz Drogowy. Remont obwodnicy Grójca ma kosztowac 220 mln zl, druga nitka miedzy Grójcem a Bialobrzegami 290 mln, miedzy Bialobrzegami a Jedlinskiem 294 mln zl.

zacznijmy liczyć - obwodnica Grójca - 7 km, czyli 30 mln PLN za 1 km; Grójec - Białobrzegi - ile to 20 czy 30 km (nie mam mapy przy sobie) - za 290 mln PLN, Białobrzegi-Jedlińsk - też 30 kilka (???) km - za 294 km. No drogo sobie życzą za nienajwyższy standard
 

·
Registered
Joined
·
737 Posts
bewu1 said:
; Grójec - Białobrzegi - ile to 20 czy 30 km (nie mam mapy przy sobie) - za 290 mln PLN, Białobrzegi-Jedlińsk - też 30 kilka (???) km - za 294 km.
Jeden odcinek to 17km z metrami, drugi 19km, też z metrami. W sumie jeszcze drożej.
 

·
Registered
Joined
·
1,075 Posts
Panowie! Zarzucajmy GDDKiA listami i protestami, może jeszcze da się cos zrobić, sprawa musi być upubliczniona. Decyzja GDDKiA jest przecież niezgodna z harmonogramem budowy dróg ekspresowych i autostrad do roku 2013. (W tym roku cały odcinek od Warszawy do Krakowa ma być EKSPRESOWY!)
 

·
Registered
Joined
·
737 Posts
Panowie, schowajcie żyletki, a przeczytajcie lepiej jeszcze raz.
Nowe odcinki bedą ekspresowe. Co prawda drogie, ale ten odcinek jest gęsto zabudowany - zaludniony. Potrzeba dużo wiaduktów, jeszcze więcej dróg dojazdowych itp.
Pozostanie do przerobienia istnejąca obecnie dwujezdniówka (z wyjatkiem obwodnicy Białobrzegów), tzn. Janki - Grójec i Jedliński - Radom. A spodziewam się, że ta odcinki będą jeszcze droższe, bo to już na prawdę teren zurbanizowany.
Osobiscie wolałbym zmianę kolejności - obwodnicę Grójaca przełożyłbym na koniec.
 

·
Registered
Joined
·
1,075 Posts
Adam, jeszcze raz przeczytaj ten tekst, wyraznie napisane jest że najdroższe elementy trasy czyli właśnie wiadukty, NIE ZOSTANĄ WYBUDOWANE

- Zmiana rangi tej trasy z dwupasmowej na ekspresowa nie bedzie juz wymagala przebudowy czy dobudowy jezdni, bo odcinki, które teraz wyremontujemy czy wybudujemy, juz beda mialy status drogi ekspresowej. POZOSTANA NAM DO WYBUDOWANIA JEDYNIE BEZKOLIZYJNE SKRZYZOWANIA. Pozostale elementy, jak dostawienie plotków zabezpieczajacych wzdluz trasy, to juz drobiazgi. I wtedy bedzie mozna mknac do stolicy z predkoscia 110 kilometrów na godzine - zachwala Maciejewski.
 

·
Registered
Joined
·
737 Posts
marcin m said:
Adam, jeszcze raz przeczytaj ten tekst, wyraznie napisane jest że najdroższe elementy trasy czyli właśnie wiadukty, NIE ZOSTANĄ WYBUDOWANE

- Zmiana rangi tej trasy z dwupasmowej na ekspresowa nie bedzie juz wymagala przebudowy czy dobudowy jezdni, bo odcinki, które teraz wyremontujemy czy wybudujemy, juz beda mialy status drogi ekspresowej. POZOSTANA NAM DO WYBUDOWANIA JEDYNIE BEZKOLIZYJNE SKRZYZOWANIA. Pozostale elementy, jak dostawienie plotków zabezpieczajacych wzdluz trasy, to juz drobiazgi. I wtedy bedzie mozna mknac do stolicy z predkoscia 110 kilometrów na godzine - zachwala Maciejewski.
Czytam:
"odcinki, które teraz wyremontujemy czy wybudujemy, juz beda mialy status drogi ekspresowej".
Napisane wprost - drogi ekspresowej. Na takiej drodze skrzyżowania jednopoziomowe są wyjątkiem, a nie regułą. Na 36 kilometrach nowobudowanej drogi trudno o wyjątki stanowiące większość.

"POZOSTANA NAM DO WYBUDOWANIA JEDYNIE BEZKOLIZYJNE SKRZYZOWANIA" - Pozostaje blisko 50 km drogi dwujezdniowej, ale nie ekspresowej, na której należy wybudować wiadukty, ale nie tylko. Drogi ekspresowe powstające w miejscu istniejących dróg wymagają wielkiej ilości dróg dojazdowych, zbiorczych i serwisowych. Sądzę, że licząc w kilometrach, nowych dróg niższej klasy będzie dwa razy więcej niż drogi S. Do tego dochodzi remont lub budowa od nowa odwodnienia.
Przy tym wszystkim, takie rzeczy jak plotki, słupki czy inne to już naprawdę drobnostka.

I jeszcze jedno - cytowany tekst pochodzi z gazety. Jeżeli to nie jest to oficjalny dokument GDDKiA zamieszczony w gazecie, a artykuł własny, należy czytać z wielkim dystansem. Wszelkie wstawki typu "jak twierdzi", "powiedział", itp. są w większej mierze twórczością autora niz prawdziwymi cytatami, a już ich zestawienie ( bądź umieszczenie w kontekście) może całkowicie wypaczać sens wypowiedzi. GDDKiA także robi głupstwa, ale w porównaniu z gazetami jest czyste jak łza.
 
1 - 20 of 6696 Posts
Top