Skyscraper City Forum banner
1 - 13 of 13 Posts

·
fastshooter
1,118 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Sinds lange tijd weer eens een fotoserie van mij.
In de herfstvakantie zijn we een weekje naar een Landal Greenpark in Duitsland geweest.
Het park lag in Saarburg, een wijnstadje in het Bundesland Rheinland-Pfalz, dichtbij het Bundesland Saarland.

Woensdag 20 oktober zijn we naar Saarbrücken geweest, de hoofdstad van het Saarland.
Deze stad (ca 180.000 inwoners) ligt ongeveer op de grens met Frankrijk.
Hierbij een fotoserie.

1. Straatscene.

2.

3. Oud en nieuw.

4. In de buurt van het station.

5. Het stationsplein.

6. Nogmaals het stationsplein.

7. Het Viktoriahaus.

8. Karstadt.

9. Het Raadhuis.

10. Straatscene.

11. Hoogbouw.

12.

13. Mensen op een brug over de Saar.

14. Skyline van de stad.

15. Nogmaals vanuit een andere hoek.

16. Kleurrijk pand.

17. De Ludwigskerk, een van de voornaamste barokke kerkgebouwen in Duitsland.

18. De achterkant van enkele woningen.

19. In de buurt van het Slot van Saarbrücken.

20. Het Slot van Saarbrücken.

21. Barokke panden bij het slot.

22. De panden van onderaf gezien.

23. Nog een skylinefoto.

24.

25.

Bedankt voor het kijken!
:cheers:

·
Moderator
16,955 Posts
Leuke stad, leuke foto's :) Franse naam voor deze stad is volgens mij Sarrebruck ofzo.

·
Moderator
53,405 Posts
Het is een oude mijnbouwstad he. Qua industrie vergelijkbaar met de vroegere Ruhr, wat zich uitstrekt in noord-Frankrijk en zuid-Luxemburg. Het Saarland is nog vrij dicht bevolkt met ruim 1 miljoen inwoners. Tot 1956 was het Saarland een Frans protectoraat.

·
fastshooter
1,118 Posts
Discussion Starter · #8 ·
^^ Bericht van mijn provider (Space1):

"Saturday 23/10-2010 at 07:00 PM we will move our serverpark from our own datacenter in Nakskov to GlobalConnects new datacenter in Odense. We expect to be online again the night between saturday and sunday at 03:00 AM."

De foto's kunnen er elk moment weer zijn.

·
fastshooter
1,118 Posts
Discussion Starter · #11 ·
^^ Bedankt voor de reacties!

@Eric: nee, niet veel te doen. Maar we zijn er te kort geweest om een goede indruk van de stad te krijgen. We zijn door een grote winkelstraat gelopen. Verder was het stationsgebied opgeknapt. Een groot nieuw winkelcentrum (Europa Galerie) werd een dag later geopend. De omgeving van het slot was wel mooi.

@Chris: de stad ligt idd in een industriegebied. In een soort voorstad (Völklingen) zijn we langs een ijzersmelterij gereden. Vanaf de autoweg kon je het staalgieten zien.
Volgens mij heet dit complex de Völklinger Hütte. Meer info: http://de.wikipedia.org/wiki/Völklinger_Hütte

Wikipedia.nl:
"De IJzersmelterij van Völklingen ("Völklinger Hütte") is een industrieel erfgoed in de plaats Völklingen in het Saarland. Het is een Werelderfgoed sinds 1984, als voorbeeld van een geïntegreerd ijzer- en staalcomplex dat het hele productieproces op één locatie bijeenbrengt.
De fabriek werd opgericht in 1873 door Julius Buch. Onder leiding van de familie Röchling (vanaf 1881) werd het een van de belangrijkste ijzer- en staalfabrieken in Europa. Er werkten 17.000 arbeiders in de hoogtijdagen (1965). Tijdens de Tweede Wereldoorlog werden er dwangarbeiders en krijgsgevangenen tewerkgesteld.
Het bedrijf werd gesloten in 1986. Nu is het een museum, tentoonstellingsruimte en concerthal."

@daneo2: ik vermoed dat het slot in de oorlog beschadigd is.

·
-
3,632 Posts
Leuke en interessante fotoserie van een typisch middelgrote Duitse stad waarvan het centrum deels wordt ontsiert door wederopbouwarchitectuur. Ik heb eens gelezen dat er stedenbouwkundigen en architecten verantwoordelijk zijn voor een grotere vernietiging van Duitse binnensteden dan de bombardementen van WO2.

·
Raised in Spijkenisse NL
113 Posts
Heb ooit een zomer gewerkt bij Landal Warsberg, veel gezien in de omgeving daar. Saarbruecken viel toch wat tegen toen. Trier vond ik interressant, net als Metz en Straatsburg. Ik vond Saarbruecken geen 'vibe' hebben. Saarburg zelf vind ik best iets hebben.

Wel mmoie plaaten trouwens. Met 17 en 20 als favo. Wat ik wel interressant vind aan Saarbruecken is de Saarbahn. http://de.wikipedia.org/wiki/Saarbahn

1 - 13 of 13 Posts