SkyscraperCity banner

Status
Not open for further replies.
1 - 9 of 9 Posts

·
yeah!!
215 Posts
Discussion Starter #1
Spuug hier uw gal over het SBS6-programma 'Probleemwijken'.... Deze serie heeft al voor veel opschudding gezorgd. Na klachten en aangiftes van de gemeentes Assen en Eindhoven, brak gister de hel los in de Graafse wijk in Den Bosch. Er wordt SBS6 verweten een onterecht en onecht beeld te geven van de achterstandswijken die behandeld worden. Zo zou men herrieschoppers uit andere wijken tegen betaling stennis laten schoppen...

Kortom, wat vind je van het programma en de meningen erover?

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
zonder het programma gezien te hebben durf ik te garanderen dat het beeld wat SBS schetst sensationeler is dan de werkelijkheid. Kijkcijfers zijn belangrijker dan de waarheid. Maar het zullen niet de beste wijken van Nederland zijn.

·
yeah!!
215 Posts
Discussion Starter #3
Wat betreft mijzelf; ik vind het een geen goed programma. Het is natuurlijk wel leuk vermaak, maar alleen de slechte kanten van de wijken wordt belicht. Daarnaast plegen de adjes en andere volkslui criminele feiten, terwijl SBS6 erbij is om alles op te nemen (afl. Duindorp Den Haag). Terecht dat sommige gemeentes kwaad zijn, want alle projecten om de wijken erboven op te helpen worden door dit soort tv in een klap tenietgedaan.

·
Bas
13,748 Posts
Typetjes

Het programma lijkt soms gestolen van Jambers of Man bijt Hond, met alle geselecteerde typetjes erin. Je hoeft ze niet in een bepaalde wijk te zoeken. Ik was vanmiddag op het Cambuurplein in Leeuwarden en daar pik je ze ook zo van de straat, uit verschillende omliggende buurtjes. SBS heeft ook in ons stedeke plaatjes gemaakt van de Wielenpôlle, een zogenaamde probleemwijk, maar ze haalden daar met een kratje bier er wel de meest gure types uit voor hun sensatie-tv-programma. Verder wel leuk om naar te kijken, zo leer je de andere steden ook nog eens kennen. Echt urbaan en passend in dit forum.
Bovendien hoor je dan ook weer de echte onvervalste stadsdialecten die Nederland rijk is.

1 - 9 of 9 Posts
Status
Not open for further replies.