SkyscraperCity banner
1 - 11 of 11 Posts

·
德明
5,413 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Vorige week zondag (7 mei) zijn we een stukkie wezen rijden en kwamen zodoende uit in de omgeving van Schiphol.

1. Vliegtuigspotters langs de Kaagbaan

2. Ik snap eigenlijk nooit precies wat die mensen precies doen. Moeten die alleen het nummer van het vliegtuig op de foto zetten? Of zit er meer achter?

3. Aan het einde van de Polderbaan komen de vliegtuigen mooi over je heen

4.

5.

6. Links de 2, inmiddels bekende, gebouwen van Hoofddorp op circa 8,5 km afstand.

7.

8. Halverwege deze Polderbaan is een mooie plek om vliegtuigen van dichtbij te zien landen (of opstijgen)

9. Rechts de zendmast van Haarlem

10.

11.

Hierna doorgereden naar Nationaal Park Kennemerland en even een kijkje genomen in het bezoekerscentrum.

12. Mooi gebouw van binnen.

13.

14. Aan de andere kant van de weg ligt deze plas. Ondanks de bewolkte lucht was het weer voor veel mensen toch aangenaam genoeg om er een dagje strand van te maken.

15. Leuk om te zien waar mensen zich zoal mee bezig houden.

16.

17.

18.

19.

20.

21. Toen nog even rondgekeken op Circuit Park Zandvoort

22. Er was een of andere race aan de gang met mini’s rallyauto’s en andere race auto’s.

23. Hoewel ik niks om auto’s geef is het toch gaaf om zo’n race te zien.

24.

De dag werd met een diner afgesloten in Haarlem

25. Glas in lood op het mooie station waar scene’s van Oceans Twelve zijn opgenomen.

26. Lekker eten op één van de vele gezellige terrasjes op de Grote Markt

27.

28.

Was best een aangenaam dagje, helaas te weinig zon. Maar ja, kunt nie alles hebben he. :)

:cheers2:

·
Registered
4,206 Posts
Coole foto's, je hebt wel de toerist zitten uithangen he.
Haarlem is ook mooi trouwens. Ik ben er maar 1x geweest en het enige wat ik zag verspreide betontorens en slechte wegen:S

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Leuk man, dit is ook een van de combinaties die nog op mijn fotografie lijstje staan, Schiphol+Haarlem. Schiphol lijkt me toch nog steeds erg leuk om eens foto's te maken zonder dat je er zo nodig echt naar toe moet. Maar dat roep ik al maanden, vooralsnog staat een andere stad (ook een combi) bovenaan de lijst om als eerste bezocht te worden. Welke dat is merken jullie vanzelf ;)

Leuke foto's, dus! Grappig ook om te zien hoe de vliegtuigspotters een hele dag in de sloot staan voor wat vliegtuigen. Maar goed, die snappen natuurlijk ook niet waarom wij dat bij hoogbouw doen :D

·
Registered
3,062 Posts
Ik heb ook nog twee matige doch hilarische Schiphol foto's van afgelopen donderdag. Even kjiken of ik ze kan vinden. ;)

Leuke foto's trouwens, het is echt een heerlijk gevoel om zo'n stalen monster over je heen te zien vliegen.
edit: hehe

·
Registered
210 Posts
Haarlem is idd erg mooi, talloze hoven, kleine straatjes en natuurlijk de grote markt.

grappig trouwens dat "northwest airlines" de afkorting NWA gebruikt, deze afkorting zal sommige bekend in de oren klinken omdat de "straight outta compton rapgroep" ******s "
with attitude" diezelfde afkorting ook gebruikte.

·
UP's and Downsss
2,184 Posts
Leuke serie, waarin veel herkenbaar is voor mij. Tijdje luchthavenvervoer gedaan. Ben half jaar lang dagelijks van Ehv. naar Schiphol gereden..passagiers mee terug, dus tijd om te vertoeven op Schiphol..mooie plek om te zijn.
Het meertje en het bezoekerscentrum ben ik ook geweest en Haarlem natuurlijk; diverse vakanties, met een onderkomen vlak in de buurt gevierd :)

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Leuke foto's. Ik kom regelmatig met mn kids bij Schiphol, die vinden dat geweldig. En schrikken zich steeds weer rot van het lawaai dat zo'n opstijgend vliegtuig maakt.

Ben vorige week nog op Zestienhoven (Rdam Airport) geweest, tuurlijk heel wat kleiner, maar toch ook leuk om te zien.

·
Registered
4,042 Posts
Vooral foto 1 is een goede binnenkomer, mooie compositie hoor.

Dat zwarte kader om de foto's heen is op zich leuk gedaan, maar de fotokwaliteit is wel een beetje achteruit gegaan.

·
德明
5,413 Posts
Discussion Starter · #11 ·
^ Dat kader heeft in dit geval niets met de kwaliteit te maken (bijv de foto's van de Ravensteinserie zijn op dezelfde manier aangepakt en opgeslagen op dezelfde kwaliteit), maar ik had die ochtend wat zitten klooien met de instellingen. Ik weet het niet precies meer, maar ik had óf de verzadiging te laag staan, óf het contrast te zacht. Ik zag het meteen toen ik ze op de pc zette. Maarja, kan gebeuren...

1 - 11 of 11 Posts