SkyscraperCity banner
1 - 14 of 14 Posts

·
Stadtaffe
2,731 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Hier een paar over de laatste maanden bij elkaar gespaarde panorama's.

1.

De straat op de voorgrond is de Frieschestraatweg. Vlnr oa: Diamantflat Vinkhuizen, voormalige ACM-fabriek, Watertoren, torentje Academiegebouw, Martinitoren, flat Kraneweg (voormalige Westerkerk), A-Kerk, St Jozefkerk, Stationsomgeving, de Regentes, 'Zwarte Doos' sociale dienst, studentenhuisvesting.

2.

Het nieuwe stationsplein. Vlnr oa: Hoofdstation, KPN-gebouwen, puntje Regentes, A-kerk, Martinitoren, Groninger Museum, St Jozefkerk.

3.

Project de Nieuwe Haven in de wijk herstructureringswijk Paddepoel-zuid. Tot voor kort stonden hier pauperwoningen. Op de achtergrond een flat van Vinkhuizen, tevens een herstructureringswijk. Het kanaal tussen Vinkhuizen en Paddepoel is het Reitdiep. Verder naar het noorden aan het zelfde kanaal in een VINEX-wijk komt een veel grotere jachthaven.

4.

Panorama vanuit de Hoogkerk, een tegen Groningen aangegroeid dorp. Op de voorgrond een recent aangelegd recreatiemeertje. Vlnr oa: Watertoren, Martinitoren, A-kerk, Suikerunie, De Regentes, Gasunie.

5.

Panorama vanaf de 'Kardingebult' bij recreactiegebied Kardinge. Aan de linkerkant missen helaas oa de IBG-torens. Vlnr oa: Oosterhaven, Campertoren, St Jozefkerk, lichtmasten Oosterparkstadion, Gasunie smalle zijde, (Suikerfabriek Hoogkerk?), Martinitoren, gebouwen UMCG-noord, torentje Academiegebouw, watertorens, Suikerunie, flats Vinkhuizen en Paddepoel, Zernike (universiteitsterrein) incl uiterst rechts nieuwbouw Economie (toen nog in aanbouw)

6.

Panorama vanuit flat in Paddepoel. (Het kan zijn dat ik deze al eens eerder heb gepost)

7.

Skyline VINEX in Groningen-west + uiterst rechts schoorsteen voormalig textielfabriek nabij Hoogkerk

Commentaar gewenst!

·
Stadtaffe
2,731 Posts
Discussion Starter · #2 · (Edited)
Verder wil ik jullie deze in mijn ogen fantastische skyline-foto gemaakt door Rudie2 niet onthouden. Helaas had hij deze foto in een update-thread van een niet bijster interessant project gepost...

:eek:

+ een door FCG uitgeknipt gedeelte van het origineel van Rudie2.

·
Your advertisement here?
6,816 Posts
De eerste 2 pano's en die van Rudie zijn toch echt de mooiste. Veel op te zien, erg leuk! En natuurlijk de schapenpano, fantastisch leuk idee. Heeft er iemand ook zoiets maar dan met koeien misschien?

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Puike pano's! :eek:kay: De laatste (van HH dus) is toch wel de meest originele. Lente ten top!

... en die van Rudie zijn natuurlijk helemaal goeie pano's.

·
Bas
14,397 Posts
Goh, wat een prachtige plaatjes van `onze` kant van de stad Groningen. En wat een dichtheid en afwisseling, zou je niet verwachten in een stadswijk. Van mijn part maak je er nog een paar, er zijn vast nog wel te beklimmen galerijflats waar je bij zonnig weer op kunt.

·
Hoogbouw terrorist
2,880 Posts
De schaapjes zijn ook mijn favoriet :cheers:

Probeer volgende keer alleen de scherpste foto's te posten. Het korrelige bij foto 4 heeft trouwens wel wat

·
Stadtaffe
2,731 Posts
Discussion Starter · #9 ·
Nog 2.... de kwaliteit is weer niet optimaal, maar ik post ze toch maar even.

8.

Panorama Groningen Oost

vlnr oa: Provinciehuis oud en nieuw, gebouwen UMCG, Stadsschouwburg, Campertoren, Damsterborg, Bouwkraan Oosterhaven (Hier komen 4 woontorens tussen 40 en 70 meter hier te staan (Kop van Oost fase 1 en 2)), Rabobank, Midrisecluster Oosterhaven, Geove, Bos Incasso, 4 torens IBG ea (gaan tegen de vlakte, maar in de zelfde richiting komen wel 2 woontorens van 80 meter + nieuwbouw IBG en belastingdienst van 92+40 mtr), St Jozefkerk.

9.

Panorama Martinikerk en Provinciehuis

·
Stadtaffe
2,731 Posts
Discussion Starter · #12 ·
Oke, de kwaliteit laat sterk te wensen over, maar ik wilde hem toch even met jullie delen.
Heb overigens nog een veel hogere resolutie en kwaliteitfoto, maar die is groter dan 3 mb en ik zou niet weten waar je dat kunt hosten. Iemand tips?

1 - 14 of 14 Posts