Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 29 Posts

·
Registered
5,995 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
We zijn een aantal dagen in Sevilla geweest. Heb een selectie gemaakt van zeker 250 bruikbare foto's. Het aantal van 65 is eigenlijk nog net te veel, maar toch denk ik dat de serie afwisselend genoeg is om tot het einde de aandacht erbij te houden.

De eerste serie foto's zijn overdag gemaakt. Het was bepaald geen pretje om foto's te schieten bij temperaturen tussen 41 en 46 graden.

Uitgestorven straten tussen 14.00 en 19.00 uur. Zoals ook deze winkelstraat
1

Zelfs de terrassen zijn leeg. Voor de mensen die toch een terras willen bezoeken, heeft men veelal zonneluifels met buizen(leidingen) waar verneveld water uit komt.
2

3

Warenhuis voor elektronica en dergelijke
4

Zelfs de koetsen zijn niet bemand met toeristen in de middag.
5

In het meest toeristische wijkje genaamd Santa Cruz, tref je heel veel huizen met mooie entrees en binnenplaatsen.
6

De doeken in de winkelstraten helpen ook niet bij deze temperaturen.
7

8

De kathedraal van Sevilla (Catedral de Santa María de la Sede) vanaf de zijkant gezien. Omdat deze niet op een groot plein staat, is het lastig om hem op de foto te krijgen.
Oeh a Ed onze medeforummer, die ik in de avond van de eerste dag heb ontmoet, vertelde mij dat de kathedraal de op 2 na grootste ter wereld is. Daarmee is het na de Sint-Pietersbasiliek in Rome en de St Paul's Cathedral in Londen het grootste kerkgebouw van Europ.
In Milaan kwam ik er achter dat het, het grootste gotische kerkgebouw ter wereld is.
Foto's van binnen en vanaf de Giraldatoren volgen nog.
9

Omdat het te warm was, adviseerde Oeh a Ed ons, om fietsen te huren dicht bij ons in de buurt.
Dat hebben we dus ook gedaan.
Aan de andere kant van de rivier ligt de typische zigeunerwijk Triana.
10

11

De Kathedraal, Giraldatoren en de stierenvechters-arena in de wijk Aranal gezien vanuit Triana
12

Vanaf de brug 'Puente de Isabel II' kom je hier de wijk binnen rijden.
13

Marktkramen in een markthal, die direct langs de oevers en aan het einde van de brug ligt
14

15

De stierenvechters-arena
16

Voor een rondleiding moesten we te lang wachten, dus geen foto's van binnen en alleen nog van huizen die aan de arena grenzen.
17

Heb 's avonds nog even te voet een tochtje gemaakt door de wijken Alameda, waar ons appartement stond, de wijk Santa Cruz en El Arenal en de brug 'Puente de San Telmo', waarvan ik een foto heb gemaakt van de Torre del oro met de Giraldatoren op de achtergrond.
18

19

20

De derde dag eerst even een ontbijtje in deze tent aan de 'Calle Feria', een redelijk grote straat die door "onze" wijk loopt.
21

Na het ontbijt even naar de markthal die ook in de 'Calle Feria' gelegen is.
22

Zelf geen vis, maar wel lekker fruit o.a. onwijs lekkere vijgen gekocht.
23

Door onze straat 'Relator' naar de fietsenwinkel gelopen, om de fietsen weer op te halen.
24

De eerste stop was de 'Plaza de Espana'
25

26

27

28

Voor het bezoek aan het Real Alcazar (Koninklijk Paleis van Sevilla), nog even een hapje gegeten in de wijk Santa Cruz.
29

Binnenkant van de zaak waar we "geluncht" hebben.
30

De Giraldatoren gezien vanuit een tuin in het Real Alcazar.
31

Kunstwerken en andere relikwieën die te bezichtigen zijn.
32

33

34

35

36

37

38

39

Op deze dag ben omdat ik nog kon uitwijken niet voor mijn klote gereden door een wijf, dat door rood reedt, maar wel ten val gekomen. Waardoor ik 5 dagen met een mitella moest lopen en geen foto's meer heb kunnen maken van de laatste 2 dagen in Sevilla. Gelukkig zijn we na 8 dagen Marbella nog 2 dagen terug geweest en heb ik ondanks nog veel pijn in mijn arm toch nog wat foto's kunnen maken.

De eerste van de 2 dagen zijn we gaan shoppen in Sevilla. Onderweg de volgende foto's gemaakt.
40

41

42

43

Nu wel wat meer volk op de been.
44

Op de terugweg naar het appartement nog wat fijne steegjes en straten tegen gekomen
45

46

47

De laatste dag stond in het teken van een bezoek aan de Kathedraal en de Giraldatoren.
In de wijk van ons tweede appartement (trouwens ook de wijk Alameda), maar dan een paar staren verder dan het eerste appartement. Kwamen wij interessante straatjes en panden tegen.
48

49

50

51

52

Panden aan de 'Calle de Genova' waar ook de kathedraal aan grenst.
53

54

55

56

57

Uitzicht vanaf de Giraldatoren. Wat een genot!
58

59

60

Vanaf boven is goed te zien wat een immense gebouw de kathedraal is.
61

62

63

64

Topje van de Giraldatoren.
65

Adios Sevilla!
Wij komen zeker nog eens terug, maar dan in een periode als het minder heet is.
Tot ziens Oeh A Ed! :)

·
Urbanist
3,289 Posts
Fantastische en mooie heldere foto's van een stad die ik nog eens wil bezoeken.

Welke lens heb je gebruikt? Groothoek?

·
Registered
34,784 Posts
Erg fijne serie Sash! Zoals we van je gewend zijn. :eek:kay: Er staan vele mooi panden in die stad. Ook de invloed van de Islamitische kunst is nog mooi zichtbaar.

Hoop dat de lichamelijke ongemakken inmiddels over zijn. :)

·
Registered
510 Posts
Mooie foto's, Sascha! Zo hebben die lege straten wel wat, maar in het echt werkt de zomer in Sevilla een beetje op mijn zenuwen. Te heet en te stil in een stad die de rest van het jaar zindert van de energie. Kom volgende keer in februari. Regen en wind en 5 graden in Holland, 20 graden in Andalusië!

·
Registered
5,995 Posts
Discussion Starter · #6 ·
Thanx. Klopt inderdaad. De Moorse invloed is in vele delen van de stad zichtbaar.

Sinds een week kan ik mijn arm weer redelijk gebruiken. De pijn is helaas nog niet weg. :sad2:

·
Registered
5,995 Posts
Discussion Starter · #7 ·
@ Oeh Ah Ed.
Hebben het desondanks naar onze zin gehad. Wij zijn toch een beetje verknocht geraakt aan de stad. Vooral door de sfeer na zonsondergang.
Lijkt me een strak plan om rond die tijd eens terug te keren. :)

Btw. Het tweede appartement was echt geweldig! Daar zie ik ons wel weer zitten.

:cheers:

·
Registered
5,995 Posts
Discussion Starter · #9 ·
Appartement lag in Infantes 6, Casco Antiguo. De taxichaffeur kon het eerst niet vinden. Het ligt in de straat recht tegenover Casa Vizcaino op foto 18.

De rit was geweldig! Vooral de verandering van het landschap. Wat jammer trouwens dat we geen tijd hadden voor Ronda.

·
visit the world
8,143 Posts
Echt een SUPERserie dit!!! :cool:
Prachtig overzicht met mooi foto's. Deze stad stijgt weer wat verder omhoog op de lijst van to visit....wie weet volgend jaar maar een Spaanse steden jaar van maken :D

Zou me niet verbazen als deze kathedraal na de St Pieter gewoon europa's 2e grooste kerk is...zie er echt stuk groter uit als St Pauls. :)

@ Sash: zou je me willen PMen in welk apartement(en) jullie daar hebben gezeten en hoe je die geregeld hebt?! (of via facebook mag ook). :eek:kay:

·
Registered
7,793 Posts
Leuke serie! Sevilla voldoet echt aan het cliche beeld van Spanje in de goede zin. Sevilla is inderdaad veel te heet in de zomer. Wij hebben ook eens in Alameda gezeten. Dat was toen nog een wijk in opkomst.

Je zit vanuit Sevilla overigens redelijk snel aan het strand. En de stranden van de Costa de la Luz zijn heel mooi.

·
kejje nagaan!
5,060 Posts
Prachtige foto's, Sash! Sevilla stond al erg hoog op mijn te-bezoeken-lijstje en de stad is weer gestegen ten opzichte van veel van die steden.

Ik miste de 'Metropol Parasol' op je foto's, maar nu ik de tekst tussen de heerlijke foto's beter lees (ik ben altijd eerst zo'n plaatjeskijker namelijk ;)) zie ik dat je ook een verrvelende blessure hebt opgelopen.

Ben zelf namelijk erg benieuwd naar dat opvallende bouwwerk. Het zal er wel een keer van gaan komen :).

·
Registered
5,995 Posts
Discussion Starter · #15 ·
^^
Heb ik ook foto's van. Ben er wel 10 keer langs gelopen tijdens mijn verblijf, maar dat ding is echt geen reet aan.
Als je 250 foto's hebt wordt het lastig om een keus te maken welke je plaatst zonder dat het gaat vervelen.
Voor jou zal ik een aantal foto's van Metropol Parasol plaatsen vanavond in deze Thread.
Ben zelf van mening dat ik eigenlijk nog 1 of 2 foto's moet plaatsen die ook een ander beeld geven dan de kleine straatjes en steegjes.

·
Registered
5,995 Posts
Discussion Starter · #17 ·
Metropol Parasol. Meer kon ik er niet van maken. Je krijgt dat ding er gewoon niet goed op voor een kloppende foto.
66

67

68

69

70

71

72

73

74

75

Zo is het denk ik genoeg, voordat het vervelend wordt.

·
Breakdown
1,373 Posts
Mooie scherpe foto's met veel kleur! Alvast een voorproefje voordat ik er over twee weken een bezoekje aan ga brengen! Stond altijd hoog op mijn verlanglijstje net als Lissabon waar ik vorig jaar geweest ben, ik heb het idee dat Sevilla en Lissabon te vergelijken zijn, klopt dat?

·
Registered
5,995 Posts
Discussion Starter · #19 ·
^^
Geen idee. Ben nog nog nooit in Lissabon geweest.
Veel plezier in Sevilla in ieder geval!

·
kejje nagaan!
5,060 Posts
Ik vind het een mooie toevoeging! :) Bedankt! Zo te zien zijn die tramsporen nog niet (of niet meer?) in gebruik want de bovenleiding ontbreekt. Ik dacht wel dat Sevilla tramplannen had.

Die Parasol... de meningen zijn verdeeld. Ik heb van meerdere mensen gehoord dat ze er niet zoveel aan vonden. Maar ik heb ook genoeg fans gehoord. Het overdekken van een plein kan zeker een verrijking voor je stad zijn, denk ik. Vooral in zo'n hete stad als Sevilla, maar misschien ook juist in ons klimaat. Ik heb eerder dit jaar in Dublin een plein bezocht wat letterlijk van enorme (en inklapbare) parasols was voorzien. Dat gaf het pleintje een aangename en intieme sfeer, die prima paste bij de biologische markt die er gehouden werd. En ze hielden de regen behoorlijk goed tegen. Maar dat was wel een flink stuk kleinschaliger dan de Parasol. Tegelijk kun je je inderdaad afvragen of zo'n bouwwerk als dit na een tijdje niet ontzettend gedateerd is en gaat vervelen.

Wat ik er zelf van ga vinden moest ik maar eens gaan ontdekken.

1 - 20 of 29 Posts