Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 44 Posts

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Beter laat dan nooit: bij deze een sfeerimpressie van de geweldige liftwedstrijd MissieMutatio, vorig jaar oktober gehouden. Veel contrasten zijn we tegengekomen én zie je in deze serie ook terug: een droge zonnige start in Nederland en Duitsland, wisselvallig weer in de Alpen, regen-regen-en-nog-eens-regen in de Italiaanse steden Milaan en Florence en als slot een mistig Pisa Airport, waardoor onze trip nog even verlengd was. Kortom, veel te vertellen. :) Veel plezier met deze serie! :cheers1:

1 / Dag 1. De reis begon op de Korenmarkt in Arnhem. Alwaar we de opdracht kregen om je dag goed te beginnen met een beker koffie én een krantje. We hadden 5 minuten de tijd om met deze attributen de trein naar station Velp te halen. Opdracht geslaagd, de eerste punten zijn binnen!

2 / Stukken verder, nog maar een tiental kilometers voor eindbestemming I, Frankfurt am Main. Hierbij een sfeerimpressie Autobahn.

3 / Frankfurt am Main

4 / Dag 2. Frankfurt ontwaakt.

5 / Bestemming II: Basel, Zwitserland! Hierover is al eerder een serie verschenen (zie mijn weblog, te vinden in m'n signature). Toch nog een, jawel, sfeerimpressie van deze mooie on-Zwitserse Zwitserse stad.

6 / De Moderne Man

7 / De Greiffengasse. In de achtergrond de oudste brug over de Rijn van deze stad.

8 / Op de achtergrond het beurscomplex. Dit plein zelf is zo ongeveer het middelpunt van het winkelgebied van Basel.

9 / Levensader van Basel: de Rijn!

10 / Dag 3. Een vochtig, miezer-regenachtig Basel proberen we achter ons te laten. Maar een lift vinden viel niet mee.

11 / U ziet, we zijn in Italië.

12 / Piazza del Duomo met op de achtergrond de Galleria Vittoria Emmanuele II.

13 / Met schitterende koepel!

14 / Die onder-renovatie Dom van Milaan.

15 / Dag 4. Einde van Milaan, op naar Florence. Helaas kwamen alle andere teams nooit liftend verder dan dit bord en moesten ze de trein naar Florence nemen.

16 / Florence is stukken sfeervoller en chaotischer dan Milaan. Scooters worden hier gestapeld als de fietsen dat worden in Nederland. Verder naar het zuiden van Italië zie je d'r trouwens nóg meer.

17 / Dag 5. Een volle dag Florence. In de regen, uiteraard. Maar ook dat is een uitdaging voor mij, probeer dan maar eens leuke plaatjes te schieten.

18 / Het Uffizi, met op de achtergrond het geweldige stadhuis van de stad.

19 / De rivier de Arno, die mooi tegen de bebouwing stroomt. Rechts een stukje Ponte Vecchio, de eeuwenoude bebouwde brug van Florence. Het is de enige brug die niet gesneuveld is tijdens de Tweede Wereldoorlog in Florence.

20 / Wereldklasse: de 'Santa Maria del Fiore', ofwel de Dom. Het is de op drie na grootste kathedraal van Europa. Gebouwd tussen 1296 en 1472.

21 / Ook uitmuntend in zwart/wit

22 / Menigte voor de Dom.

23 / Op naar de top van de Dom, het officiële eindpunt van MissieMutatio! De koepel zelf is van binnen bezaaid met schitterende fresco's. Je kan er zo uren naar kijken.

24 / Zeiknat maar de moeite waard. Eindelijk het einde van MissieMutatio!

25 / Souvenir voor thuis.

26 / Blik over de Dom.

27 / De kathedraal staat al tientallen jaren in de steigers (steeds weer een ander deel) vanwege renovatie werkzaamheden.

28 /

29 / De klokkentoren van de Dom.

30 / Triomfboog op het Piazza della Republica.

31 / Nog een laatste shot voor we weer afdalen...

32 / Aan de Arno

33 / Boicot CocaCola!

34 / Avondeten pinnen.

35 / Typisch Italiaanse Tabacchi.

36 / Na het avondeten klaarde het weer op. Het was mooi droog en de temperatuur nog steeds lekker. Mooi nog even wat foto's schieten dus!

37 / Van de Ponte Vecchio, bijvoorbeeld!

38 / Benodigheden: camera, een biertje, en Florence!

39 / Zut?

40 / Uffizispiegelingi

41 / ’s Avonds nog volop levendigheid in de stad. Misschien gaan alle mensen er weer op uit na deze regenachtige periode?

42 / De ‘Basilica di San Lorenzo di Firenze’, privé parochiekerk van de Medici.

43 / Dag 6. U ziet die mist? U snapt dan misschien ook dat dat hinderlijk kan zijn voor het vliegverkeer. We komen hier aan op het station van Pisa Aeroporte, in de vroege, vroege ochtend. Toen wisten we nog niet dat al het vliegverkeer voor pak-m-beet 3 uur gecancelled zou worden.

Ryanair besloot niet in Pisa te landen zodat het vliegtuig niet lang op de grond zou hoeven te blijven staan. Waar ‘dure’ maatschappijen als KLM wachten met opstijgen of landen, kost Ryanair dat teveel. Het vliegtuig werd daarom zo snel mogelijk ingezet op andere vluchten. Het terugbetalen van de gedupeerden (wij dus) is een minder grote kostenpost dan het vliegtuig aan de grond houden. Niemand die dus wist wat ‘ie moest doen.

44 / Gelukkig had David (of Vertigo) een redder in Maarssen die voor ons een Transavia vlucht vanuit Milaan kon boeken à € 120. Met de intercity zouden we dan nog wel eerst naar Noord-Italië moeten afreizen. Zo gezegd, zo gedaan. ;) Maar wat een enorm gedoe. Op weg naar Milaan, dus. Je ziet dat de reisgenoten er ook zin in hebben. ;)

45 / Ook van treinen krijg je dorst!

46 / Station Milaan Centraal. Vanaf hier namen we de bus naar vliegveld.

47 / Alsof het er nooit meer van zou komen, maar uiteindelijk zitten we dan toch op Airport Bergamo! ‘Boarding: Amsterdam’

·
Member
4,560 Posts
Wat een avontuur. Favo's: #5, 13, 26 en 40. In 2003 stond het hele front van de Milanese Dom in de steigers (#14). In dat jaar ook op de Domtoren in Florence geweest, de Domkoepel zelf stond toen in de steigers. Ook stond toen jammer genoeg de prachtige stadhuistoren in de steigers (#18, 40)

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Leuke serie en zeker een leuk avontuur. Maar er is niet veel gelift toch?

Idd een leuke uitdaging om met regen leuke foto's te maken en dat is je goed gelukt. Wel mazzel dat daar zoveel kleurrijke plu's zijn, volgens mij zie je bij ons overwegend zwart.

Hoeveel teams deden er mee? En heb je gewonnen?

·
Banned
6,813 Posts
Woooooow, supergaaf! Lijkt me echt geweldig een keer zo'n avontuur!;)

Soufian en ik zouden zeker een keer mee willen doen. We zouden denk ik een goed en leuk team vormen:)

Hele mooie foto's ook! Firenze is een prachtstad!:D

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Discussion Starter · #6 ·
Leuke serie en zeker een leuk avontuur. Maar er is niet veel gelift toch?
Mwoah, van Arnhem tot Florence, 1800 km. Aan jouw de keus te bepalen of dat veel is of niet. :D Maar als je niet op tijd in de stad van aankomst kon zijn, kon je de trein nemen. Want anders sta je midden in de nacht nog op de snelweg. Wij waren uiteindelijk het enige team dat alle etappes liftend heeft afgelegd, andere zijn wezen treinen in het zuiden van Zwitserland/Noord-Italië voor de etappe naar Milaan, en van Milaan naar Florence tijdens de laatste etappe.

Hoeveel teams deden er mee? En heb je gewonnen?
4 teams deden er mee, en ons team had gewonnen. :)

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Discussion Starter · #8 ·
^ Ja, je kon er wel iets mee winnen. 't Was wel 'een beetje vreemd', om als organisator je eigen prijzen in ontvangst te nemen. Ieder teamlid kreeg een medaille, een waardebon t.w.v. €10 voor een tijdschrift (proef) abonnement en een goede doelenbon van €10. Maar bovenal doet iedereen natuurlijk voor de lol mee. :)

Heb de prijzen nog niet geïnt trouwens... hopelijk gelden de bonnen nog!

·
Registered
4,042 Posts
Het zullen vast mooie foto's zijn. Jammer dat ik er maar een paar van kan bekijken. Het overgrote deel komt als een rood kruisje in beeld. Bijna 50 foto's van zeker een half mb per stuk zo opeens tevoorschijn toveren trekt mijn kastje niet meer.

Van de verschenen foto's vind ik nummer 26 het mooiste. Florence is toch een van mijn favoriete Europese steden. Het weer zat niet echt mee, maar zo te zien heeft dat de pret niet gedrukt. :)

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Discussion Starter · #10 ·
^ Ai, 't is jammer dat je de foto's niet kan bekijken omdat ze te groot zijn. Volgensmij, nu je het zegt, heb je dat al eens eerder aangegeven. Als ik er aan denk zal ik kijken of er een mogelijkheid is de foto's kleiner te maken zonder kwaliteitsverlies, want dat is 't 'm natuurlijk. Overigens zal dat lastig worden omdat ik vanaf deze serie de foto's vergroot heb: 810 en 660 i.p.v. 800 en 600 pixels. :)

·
Carpe Diem
1,183 Posts
Een geweldig avontuur, lijkt me erg gaaf om zoiets een keer te doen! De foto's zijn ook mooi is natuurlijk alleen jammer van het weer maar goed de foto's worden er niet minder op. Florence vind ik erg mooi in de foto's en het trekt me waarschijnlijk meer dan milaan na het zien van deze foto's.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Discussion Starter · #12 ·
^ Mij trekt Florence ook vele malen meer. Milaan is voor het grootste deel ook nog eens erg industriëel en lelijk. Maar ook dat heeft opzich wat, als je door de stad rijdt zie je wel dat 't een echte metropool is. Florence heeft wel 'last' van het openluchtmuseum-syndroom, véél toeristen dus. Ook buiten het seizoen, blijkt nu wel weer. Maar ook dat hangt af van waar je komt, zo heb ik daar een keer geluched in een tent waar alleen maar Italianen kwamen, zomaar een zijstraatje inslaan. Was lekker. :) 's Avonds hing er wat dat betreft ook een andere sfeer dan overdag.

·
Member
4,560 Posts
jammer dat je de foto's niet kan bekijken omdat ze te groot zijn. Volgensmij, nu je het zegt, heb je dat al eens eerder aangegeven. Als ik er aan denk zal ik kijken of er een mogelijkheid is de foto's kleiner te maken zonder kwaliteitsverlies, want dat is 't 'm natuurlijk. Overigens zal dat lastig worden omdat ik vanaf deze serie de foto's vergroot heb: 810 en 660 i.p.v. 800 en 600 pixels.

Geen problemen bij het inladen. Maar deze fotobestanden zijn zeker (te) groot, er zitten er een aantal bij van 600-700kb! Die van mij op 800x600 zitten meestal tot maximaal zo'n 250kb, da's met compressiefactor 10 in PSP.

·
Registered
1,214 Posts
Mooie serie met heel originele foto's! Regenachtig weer kan toch leuke platen opleveren, dat blijkt maar weer.
Zo'n liftwedstrijd lijkt mij ook super leuk om eens te doen.
Ben zelf in 1996 in Milaan geweest. Vond de stad ook niet zo erg bijzonder, maar de Dom is wel indrukwekkend (stond toen nog niet in de steigers) :)

·
Registered
6,375 Posts
Mooie reeks

Klein verbeteringkje: het winkelgebied van Basel is de "Freie Straße" in de oude stad , het winkelgebied waar jij het over hebt is Claraplatz in Klein Basel (een wel merkelijk verschil van winkels)

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Discussion Starter · #19 ·
Bedankt voor het commentaar! :cheers1:

@ De Snor: Ah ja, dat is waar. Nu herinner ik me ook weer dat er inderdaad ook behoorlijke winkelstraten zijn in de beurt van het Marktplein. Bedankt voor de verbetering. ;)

@ Gijs: Ik ook. :) Misschien in de volgende herfstvakantie weer, ofzo? Lijkt me wel weer leuk om te doen, deze zomer ging 't natuurlijk niet door door gebrek aan animo maar zin heb ik nog steeds.

En ik zal in 't vervolg in een kleiner aantal kb's opslaan. :)

·
Registered
6,985 Posts
Ja dit zijn nog eens spontane actie's :eek:kay: prachtig gewoon, daar hou ik van :) .

Je hebt dit dus vorig jaar Oktober (2006) gedaan, en dit jaar (aankomende Zomer) komt er dus niks van door te weinig animo ?
Erg mooi om liftend naar je reisbestemmingen te komen :) .

PS : De man op foto 44 (AC/DC shirt) heeft wel een heel erg grote dubbelganger hier rondlopen, erg grappig om te zien !!
Op de achtergrond zit overigens een mooie dame naar buiten te kijken ..............

1 - 20 of 44 Posts