SkyscraperCity banner
1 - 20 of 25 Posts

·
Not much
11,090 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Ik was van plan om lekker te gaan 'zonnen' op het strand maar het was behoorlijk bewolkt en ook nog even op de webcam gekeken voordat we weg wouden gaan, het waaide nogal hard. Daarom besloten om maar gewoon even over het strand te gaan lopen en wat te drinken en natuurlijk een haring eten :) Hier de foto's.

1De boulevard stond weer vol met auto's, zoals gewoonlijk;

2De, nogal lelijke, flats van Zandvoort;

3IJmuiden op de achtergrond;

4Klaarmaken om het water in te gaan;

5De vrouw had er moeite mee om de vlieger te besturen;

6In het water;

7En hij moet er nog in;

8De bekende tractoren met hun kraampjes;

9Take Five, 1 van de tenten die het hele jaar blijft staan;

10Zout, gekroond met de prijs beste ondernemers in 2009, hier gingen we wat drinken;

11Nog een keer IJmuiden vanaf het brede strand in Zandvoort;

12Groot deel van de boulevard;

13Deze trok ook veel aandacht;

Dat was het weer :)

·
Not much
11,090 Posts
Discussion Starter · #3 ·
^Waarschijnlijk :p Dat zijn gewoon tractoren met een viskraam, of een fruit of ander eten kraam erachter en die rijden dan het strand af, stoppen soms en verkopen dan.

·
hemelschraper
2,022 Posts
Zandvoort is één van de lelijkste badplaatsen van NL en dat is jammer, want het is zo in de duinen één van de mooist gelegen badplaatsen. Wel leuk in beeld gebracht trouwens!

·
Registered
10,819 Posts
zandvoort is lelijk, maar wel ontroerend lelijk. komt omdat het zich na de oorlog heeft gericht op dagjesmensen i.p.v. verblijfstoeristen.

·
Not much
11,090 Posts
Discussion Starter · #8 ·
Zandvoort zelf is niet mooi nee, maar ze hebben wel een bekend circuit en er zitten goeie strandtenten tussen. Daarnaast is de winkelstraat ook wel leuk en zit er echt een hele goeie patattent. Voor de rest kent t dorp nog wel een paar mooie plekjes. Maar het meeste aan de boulevard ziet er niet uit.

·
Bas
14,388 Posts
Leuke serie, lekkere herinneringen op halen. En wat betreft die strandkarren met vis: Toen ik 8 of 9 jaar was, waren die er al. Kun je nagaan, hoe lang ze reeds rondrijden :lol: Iedere Nederlander kent die dingen toch? En het is inderdaad waar, de lekkerste zeevis haal je nog altijd aan de kust.

·
Registered
1,694 Posts
Leuke serie, lekkere herinneringen op halen. En wat betreft die strandkarren met vis: Toen ik 8 of 9 jaar was, waren die er al. Kun je nagaan, hoe lang ze reeds rondrijden :lol: Iedere Nederlander kent die dingen toch? En het is inderdaad waar, de lekkerste zeevis haal je nog altijd aan de kust.
nee ik weet het niet als ik naar het strand ga is dat toch echt scheveninge

·
Registered
5,750 Posts
Leuke serie van wellicht wel één van de lelijkste badplaatsen langs de Nederlandse kust. Komt nooit in mij op om daar naar toe te gaan voor een dagje zee en strand. Die tractoren zijn wel heel leuk, nog nooit eerder gezien. :)

·
Not much
11,090 Posts
Discussion Starter · #14 ·
^Ik ben daar meerdere malen te vinden. Het is een heerlijke plek om even uit te waaien of te genieten van de zon. Ook om te eten is dat de beste plek. Ik heb er wel eens een avond meegemaakt dat het rond 12 snachts nog harstikke warm was en dat je verlichte golven had, je kon dus zeg maar de kwallen erin zien. Erg indrukwekkend was dat. Ik ga iig bijna nooit het centrum in, parkeren en hup het strand op.

·
Bas
14,388 Posts
Als je zo`n vraag stelt, mag je het ook wel even nader toelichten bthj. Chris is gewoon serieus in zijn mening en dan wordt het afgedaan met een beetje een rare opmerking van jou, waarvan je eigenlijk niet weet of het cynisch, grappig of kwetsend bedoeld is. Ik ben benieuwd wat hier uit komt. :)

·
Not much
11,090 Posts
Discussion Starter · #17 ·
Ach, dat is bthj, onduidelijk. Zandvoort is een perfecte plek om te verblijven, alleen omdat het een beetje lelijk is denkt (bijna iedereen) meteen dat je er dan ook maar niet heen moet gaan. Je komt er toch voor het strand?

·
Bas
14,388 Posts
Juist. En je kijkt bijna altijd richting zee. Eigenlijk vind ik Zandvoort en Bloemendaal helemaal niet lelijk. Daar waar toeristen komen, is het eigenlijk altijd wel leuk, ongeacht de bebouwing in de buurt. En als je dan in Hoofddorp woont, ben je eigenlijk niet eens zover weg. Gewoon genieten van het weer en van de strandbelevenissen, meer ook niet.

·
Registered
5,970 Posts
heb ik altijd grappig gevonden, wat in Nederland 'boulevard' genoemd wordt (hoe smal en onboulevards hij er ook uitziet, is in Vlaanderen 'dijk' of 'zeedijk'.

Wel een leuke serie, ben er 1 keer geweest, zal in augustus nog eens een kijkje gaan nemen aan de Hollandse kust!!!

·
Not much
11,090 Posts
Discussion Starter · #20 ·
^Ja, boulevard is het eigenlijk niet :lol: Dat is eigenlijk meer de andere kant op. Ik heb hier foto's genomen aan het ene eind van Zandvoort. De boulevard en het strand loopt nog een heel stuk door richting het circuit waar de boulevard groter word en waar je ook wat meer winkels hebt.

1 - 20 of 25 Posts