Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 78 Posts

·
Viril Member
5,121 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Què cultivau?

Bé, aqui van unes fotos de les cosetes que estic fent al Noguerón, lluny de ses illes... :(

Patata:

Casi un monocultiu, el que tinc! Aproximadament 100 m2 de superficie ocupada, tot i que hauria de mirar d'incorporar qualque lleguminosa pel mig... sembla que fa bona associació amb els pesols, i ja he posat uns quants a germinar :D

Aquestes patates les vaig plantar massa prest, i de ben poc no es moren per setmana santa:

En vermell, la zona "patatada"... si vos fixau, es veu que ja està plantat!

Pesol:

Encara que aquest estigui una mica lluny, aprop dels melons (no es una associacio massa bona, crec, pq tenen estructura d'arrel similar)... pues uns bitxos d'aquests a les patates anirien de puta mare :D

Tomàtigues i cogombres:

Una associació molt dolenta... que m'he enterat d'això despres de plantar-les :eek:hno: Les vaig juntar pensant en la competencia lumínica, però se veu que a nivell de nutrients l'he cagada però bé! Idò res, ara intentar millorar els nutrients amb alfals i pesols, i segurament haure d'utilitzar una mica de fang que s'ha escapat de la fossa sèptica aquesta primavera, per les pluges.

Pebrots:

Just davora les tomàtigues! U aprop d'una bona filera de pesols, que malhauradament he posat a un puesto amb massa obra... una mica més enllà, els melons que encara no han brotat.

Blat de moro:

Al fons, després de les patates... Hi haure de plantar d'aqui poc unes mongetes, i en un mes unes carbasses beeeen grans :D

Més aprop, alls:

Esper que enguany no se morin de calor

Aqui, restes de l'any passar, que han sobreviscut al fred, les cabres i el tractor...

Faves:

Col:

Aviam què puc fer enguany, per lluitar contra la papallona de la col!

Bledes, més patates, cebes, lletuga...

Ale, a postejar els vostres horts!!

·
Viril Member
5,121 Posts
Discussion Starter · #3 ·
^^ Juas! Aqui el que fan moltissim es amagar aquest tipus de cultius entre el blat de moro, que sembla que tenen un cicle de vida similar xD

Ale, l'any que ve "casi" monocultiu de blat de moro!! :rofl:

·
Viril Member
5,121 Posts
Discussion Starter · #5 ·
No, cabres tenen els veinats, i el tractor l'hem passat a canvi de deixar-li al tio akest passar les ovelles per "fer net" :D

Jo la veritat es que en soc poc partidari de llaurar tant... te carregues la fertilitat de la terra d'una manera impressionant. Això si, facilita molt la feina...

·
Viril Member
5,121 Posts
Discussion Starter · #6 ·

·
Viril Member
5,121 Posts
Discussion Starter · #8 ·
El truc dels neumatics vells tb funciona de puta mare...

Fas una columna com aquesta:

Amb una planta de patata dedins... A mesura que va creixent, li tires terra i restes orgàniques, i un altre neumatic arribat el punt, fins al metro i pico d'alt. Com que hi haurà arrel fins al fons, i molt de nutrient, hi haura una producció de patata espectacular. A més, el neumatic negre augmenta la temperatura i per tant, la producció. I després es tan senzill com llevar els neumatics i ficar la terra dins un sac.
:)

·
Viril Member
5,121 Posts
Discussion Starter · #10 ·
Continuam es reportatge:

He plantat algunes alberginies...

Carabasses (no de les fàl.liques!! :D)

I una mica de soia!

D'aqui poc potser plantare melons i sindries... :) També tabac i cànem contra la papallona de la col :D

Per cert, que a les patates han aparegut alguns bitxos dolents :evil:

Aquests dos no tenen pudor en boixar davant la càmera, mentre li xuclen la sava a la patata :bash:

Però el mes greu es aquest:

L'escarbat de la patata!

Tampoc no tenen vergonya aquests... en plena acció!

Sort que son una mica tontos, i l'unica tècnica que tenen per "fugir" es amollar-se i caure enterra... d'allà son fàcils d'agafar.
Això si, cada famella posa milers d'ous, i ja n'he enxampat alguns d'aquests escarbats muntant-se trios (llàstima no haver duit la càmera! :rofl: ).
En fins, si el control manual no basta, haure de fer servir això:

Es permet el seu us a l'agricultura ecològica, però es preferible no utilitzar-ho de forma preventiva.
A més, que surt carissim :nuts:

El que està clar es que no permetre que aquests bitxets es mengin tota la feina que duu la patata:
1)

2)

3)

D'aqui unes setmanes, hi haurà més novetats! :cheers:

·
Viril Member
5,121 Posts
Discussion Starter · #13 ·
Encara es petita... no arriba a mitja parcel.la...

I la veritat es que la resta estic per posar un cultiu de millora del terreny, perque la terra aquesta es massa forta :eek:hno:

Necessit blat, i molta molta palla!

·
¡Viva el metro!
DavoR
38,390 Posts
Guau AnnU, quin hortet més joiós!!
:eek:

·
Viril Member
5,121 Posts
Discussion Starter · #15 ·
^^ Aquest hort necessita mes bitxos dels bons! ;) :naughty:

Be, com a minim ja està ple de "mariquitas" :D :banana:

·
¡Viva el metro!
DavoR
38,390 Posts
^^ Aquest hort necessita mes bitxos dels bons! ;) :naughty:

Be, com a minim ja està ple de "mariquitas" :D :banana:
Ets un mamó!! xDDDD
:bash:

·
Viril Member
5,121 Posts
Discussion Starter · #18 ·
Bitxo :pet:

Mira quins altres bitxos!

Aquest mariposon fa mig pam de punta a punta :eek:

I mira, ja se comencen a veure els fruits :)

Cogombre:

Col:

Pesols:

(i acab de comprar 1 kg de llavors de pesol... per plantar tot el camp :crazy2: )

Tomatigues!

I aqui, una patata que ha sortit de la flor :crazy:

(es cosa no massa freqüent, però en tinc 3-4 aixi)

I aqui una noguera, que he tret d'entre les patates... Aviam si agafa be dins el test, i la puc replantar a un altre puesto :)

:cheers:

·
ZzZzZ
1,639 Posts
vaja bona plantada!
Per cert, vec que a part de ensenyar-nos el teu ''xiringuito'', ens estas demostrant les teves aptituds com a fotógraf :D vaya macros! jejejeje

1 - 20 of 78 Posts