SkyscraperCity Forum banner

simcity 4 BAT designs?

6554 Views 20 Replies 13 Participants Last post by  bumeye
ik verwacht dat er op dit hoogbouw forum veel mensen zijn die simcity 4 hebben.
ik heb het zelf ook, net als BAT (met gmax) ik vind het erg lastig en ik begin nog maar net, maar ehm
post hier je simcity 4 designs
1 - 20 of 21 Posts
Doordat SC4 geen ploppable residential heeft, ben ik er eigenlijk een beetje op uitgekeken. Je kan gewoon geen realistische steden maken op deze manier. Ik wil geen woonwijken met townhouses en middlerises door elkaar. En als ik dat wel wil, dan plaats ik die wel zelf, ja! GVD!

Hopen dat SC5 wel die mogelijkheid heeft...
Ik wil graag een simcity waarin ik zelf kan bepalen waar ik welk gebouw neerzet, zo kan ik mijn eigen stad aankleden
@Nemo01: met SC3000 is dat mogelijk. Game play is dermate eenvoudig dat ik regelmatig alles wat me niet bevalt weggooi en alles wat me wel bevalt historical maak en dus vastzet op wat het is (kan nog wel verlaten raken maar komt daarna gegarandeerd in zelfde vorm terug).
ik heb m ook, maar hoe kun je zelf gebouwen ontwerpen? tekenen?
weet iemand waar je onbeperkt geld vandaan moet halen, ik ben elke keer een soort balkenende, bezuinigd teveel> allemaal protesterende mensen en alles wat in de fik vliegt. vaak loopt alles ook helemaal vast als het eenmaal een beetje gegroeid is tot een leuke stad. en uitbreidingen zijn in een grote stad ook niet mogelijk(meestal kan je maar in een vierkant blijven). wat geldcodes zouden wel handig zijn. wat ik ook wel jammer vind is dat ik de gebouwen die ik wil, niet gebouwd zie worden, meestal staan ze er meteen al...... , en dat is wat saai. maargoed dat is misschien nog het minste wat me stoort.
Er is toch een apart forum voor Simcity op deze site?...
@carfantenyl, er zijn op www. simtropolis.com mods te downloaden waardoor je alle gebouwens plopable maakt. ik vond het eerst ook geweldig, maar als je zomaar ergens iets plopt, dan wordt het gebouw snel verlaten, zelfs als er een hoge vraag naar R$$ is en ik plaats een R$$ gebouw.
@[email protected], je kan op www.simcity.com een BAT (building architect tool) downloaden. het is niet heel erg lastig, vooral niet als je al ervaring hbet met 3d, maar je moet er wel even aan zitten. ik heb daar helaas te weinig tijd voor
ik heb m ook, maar hoe kun je zelf gebouwen ontwerpen? tekenen?
weet iemand waar je onbeperkt geld vandaan moet halen, ik ben elke keer een soort balkenende, bezuinigd teveel> allemaal protesterende mensen en alles wat in de fik vliegt. vaak loopt alles ook helemaal vast als het eenmaal een beetje gegroeid is tot een leuke stad. en uitbreidingen zijn in een grote stad ook niet mogelijk(meestal kan je maar in een vierkant blijven). wat geldcodes zouden wel handig zijn. wat ik ook wel jammer vind is dat ik de gebouwen die ik wil, niet gebouwd zie worden, meestal staan ze er meteen al...... , en dat is wat saai. maargoed dat is misschien nog het minste wat me stoort.
geldcode, Ctrl-X je krijgt dan een blauw balkje, en dan weaknesspays
je kunt dit het beste kopiëren Ctrl-C dan hoef je alleen maar Ctrl-v in te drukken en je krijgt elke keer 1000 simdollars erbij :)

zelf vind ik het idee van simcity hardstikke leuk, maar ik baal dr van dat ik niet zelf kan kiezen wat waar gebouwd wordt, ook vind ik het verlaten van de gebouwen gewoon lelijk. verpest het spelplezier voor mij. ik hoop dat de volgende simcity realistischer is, met auto's die niet verdwijnen en dat er ook niet amerikaanse bouwstijlen bij zitten :)
rbkamerik said:
@carfantenyl, er zijn op www. simtropolis.com mods te downloaden waardoor je alle gebouwens plopable maakt. ik vond het eerst ook geweldig, maar als je zomaar ergens iets plopt, dan wordt het gebouw snel verlaten, zelfs als er een hoge vraag naar R$$ is en ik plaats een R$$ gebouw.
Ploppable residential heeft nooit gewerkt. Na korte of lange tijd worden de gebouwen altijd verlaten. Com. en Ind. ploppables werken daarentegen wel.

Erg jammer, want juist residential areas wil je kunnen ploppen, aangezien je dan echte woonwijken kan bouwen met de bijbehorende uniformiteit.

Ook wil ik dat er een extra density bijkomt tussen low en mid voor residential areas. Ik wil bijvoorbeeld een wijk maken met alleen maar townhouses ofzo, maar krijg dan vaak in een keer van die condo's van 10 hoog er tussen. Als je voor gebouwen 2-4 hoog een nieuwe density categorie maakt zallie dat gezeik nooit hebben...

Ook een leuk idee is om te kunnen aangeven wat de maximale bouwhoogte in verdiepingen per blok/wijk is, lost het probleem ook aardig op.
Oh ja, beste geldtrucs:

Voor dat je begint met bouwen plaats je voor de 500.000 simoleans die je hebt ergens in de hoek alleen maar Medical cities en dan start je de sim zonder iets anders gebouwd te hebben, je wacht een aantal jaar en zie de doekoe's binnenstromen!

Ook doen de click for cash lots leuk werk!
klopt ja ik vind het ook te amerikaans, maar de wijken zijn al wel verschillender en dingen als snelwegen en parken al een stuk realistischer
Ik heb al zoveel mods, mijn steden lijken totaal niet meer op hoe het origineel was haha
Ik wil bijvoorbeeld een wijk maken met alleen maar townhouses ofzo, maar krijg dan vaak in een keer van die condo's van 10 hoog er tussen.
Grappig, daar was ik ook naar op zoek dus ik doe even een megabump... growable townhouses tutorial! :)
Er zijn genoeg manieren om leuk uitziende woonwijken te maken zonder dat je huis uitkijkt op een midrise en dan weer een wolkenkrabber en gewoon huisje. Je kunt de kavels bv. 1x1 maken ipv de standaard 1x2 of groter.

Ik vind het juist een uitdaging om binnen de engine van het spel e.e.a. zo realistisch mogelijk te maken. Veel leuker dan te ploppen.

Ze hadden het natuurlijk wel beter kunnen doen, maar ik denk niet dat er nog een opvolger komt voorlopig.
Er is ook een plugin waarmee je alle gebouwen kunt ploppen, ook woningen. Ik heb hem, maar weet niet meer waar ik hem vandaan heb. Zodra ik het weet plaats ik het hier.

Enige nadeel is wel dat je eerst moet zonen, dan moet wachten tot er iets groeit (belangrijk, want anders verlaten je sims hun huizen weer en worden ze 'zwart'), en dan kan je die woningen er overheen ploppen.

Daarnaast maken de sims die in de geplopte woningen wonen geen gebruik van je vervoerssysteem (maar ze hebben wel werk, ik denk dat ze een teleporter hebben)

ps. Waarom praten we eigenlijk in een topic uit 2005? ;)
ps. Waarom praten we eigenlijk in een topic uit 2005? ;)
Omdat ik iets zocht (hoe je rowhouses kunt forceren) en het antwoord stond op naast dit draadje bij de resultaten, ik dacht, laat ik het maar gelijk delen ook dan.
Cheats heb je helemaal niet nodig in Sim City 4, als je in het begin maar zuinig bent en niet meteen allerlei dure faciliteiten bouwt. :)
Ja maar met die plugin kan je dus ook gebouwen ploppen.

Als je in de cheat-console buildingplop intypt, krijg je een lijst met alle maxisgebouwen en plugins, die je dan kan plaatsen waar je wilt.
een paar dagen terug heeft Maxis aangekondigd dat er een nieuwe versie gaat komen in 2013 en die gaat meer lijken op SC4 dan op SC Societies(ik vond societies een drama, wat een ongelofelijk slecht spel)

http://www.simcity.com/en_US
http://www.1up.com/news/radical-transparency-simcity

in onderstaande link geven de makers wat antwoorden op vragen van sim city fans

http://www.reddit.com/r/IAmA/comments/qmi0w/iama_maxis_development_team_on_simcity_amaa/

ik kan bijna niet wachten tot het spel uit komt, ondanks dat het nog minimaal een jaar gaat duren voor het uitkomt :cheers:
1 - 20 of 21 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.