SkyscraperCity banner

1 - 20 of 31 Posts

·
Registered
2,801 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)
Na een Breda-ronde mijn tweede foto-topic. Na rondgetrokken te hebben in Singapore en Maleisie, hier wat foto's van Singapore:

(01) Op weg naar het 'Marina Bay Sands Skypark' (spiksplinter nieuw project, net geopend) een blik op een stuk van de skyline van de stad. In de omgeving wordt (hier niet zichtbaar) enorm gebouwd maar opvallend is dat de buitenruimte al van hoge kwaliteit is.

(02) Zelfde, stukje verschoven.

(03) De hal is, over heel veel verdiepingen, indrukwekkend.

(04) Omhoog dan. Op pakweg 200 mtr ligt een uitkijkplatform.

(05) De andere kant op.

(06) Er is ook een parkje en een zwembad.

(07) En dat levert leuke plaatjes.

(08) Inzoomen op het 'lage' deel van de skyline.

(09) Vervolgens richting koloniale buurt. Nog even terug blikken. Op de torens links het platform.

(10) Het beroemde (en peperdure) Raffles Hotel.

(11) De binnenplaatsen zijn deels vrij toegankelijk.

(12) Leuke werkplek !

(13) Nog een binnenplaats.

(14) Er was wat te doen dus er werd een tijdelijk stadion gebouwd op de Padang.

(15) In deze omgeving veel koloniale architectuur. En mooie contrasten met het zakelijk district erachter.

(16) nou, nog maar een keertje dan.

(17) Voor een duur hotel in het zakelijk district.

(18) Zelfde buurt.

(19) Airco's in overvloed.

(20) En dan wordt het avond.

(21) Zelfde foto als 16.

(22) Eten doe je in een van de vele foodcourts.

(23) Richting Chinatown dan.

(24) Mooi van lelijkheid, die gele flat.

(25) De wijk staat vol tempels, van allerlei pluimage. Hier op de achtergrond (met Chinees dak) een Chinese tempel. Iets dichterbij een hindoestaanse tempel en op de voorgrond in het groen een moskee.

(26) Vooral de hindoe-tempels zijn van buiten erg uitbundig.

(27) Heb me voor deze serie beperkt tot 'de stad'. Maar toch 1 foto van, in dit geval, een Chinese tempel-van-binnen.

(28) Ze waren bezig met de voorbereiding voor een feestje.

(29) In Little India.

(30) Winkelen tot je er bij neervalt in Orchard road.

(31) Had geen statief, maar toch redelijk gelukt. Vanaf een van de vele malls hadden weer eens een aardig uitzicht over de stad.

(32) Beetje de andere kant op.

Bedankt voor het kijken !

·
Registered
4,042 Posts
Wow, wat een ontzettend gaaf zwembad!! Daar wil ik ook wel een keer heen. Is dat hotel een beetje betaalbaar?

De stad ziet er gelikt uit, misschien wel iets te perfect. Hoe is de sfeer er verder? Is er wel voldoende leven in de brouwerij?

·
Registered
7,794 Posts
Mooie serie! Foto 24 is mijn favoriet. Het oude en het nieuwe Chinatown.

Ongelooflijk dat Singapore slechts een paar decennia een van de armste landen ter wereld was. Ik ben er 1 keer geweest tijdens de eerste F1 nachtrace en vond het erg gezellig. De meeste mensen die die ik ken die er naartoe zijn verhuisd vanuit Hong Kong (de voorwaarden in Singapore zijn veel gunstiger) vinden het er voor de rest van het jaar wel bijzonder saai.

·
Registered
1,660 Posts
Mooie fotos Breda2008!!

Singapore is een geweldige stad qua hoogbouw. Afgelopen vakantie toen ik naar Indonesië reisde, heb ik een stopover van 4 dagen gedaan in Singapore.

Prachtige beelden, maar ik begrijp foto 6, 7 en 8 niet goed. Kun je daar 'van het gebouw af zwemmen'?
Dit het het gebouw waar Breda2008 zich bevond. Deze foto heb ik genomen vanuit mijn hotelkamer. Ik vond het een merkwaardig gebouw. Een schip op een wolkenkrabber lijkt het.

Dit was mijn andere kamer uitzicht. Het was heerlijk om 's ochtends op te staan met een mooie skyline.

·
Los Santos
1,501 Posts
Heerlijke serie en wat een ultragaaf zwembad. Er zal waarschijnlijk wel een setback onder/achter het zwembad zitten waardoor het net lijkt of het zwembad tot de dakrand loopt. Tenminste, dat neem ik aan.

·
visit the world
7,916 Posts
zeer mooie serie, indrukwekkende stad qua bebouwing!
Wat een cool zwembad; perfect weggewerkte rand van dat bad waardoor ie feitelijk voor het oog plots eindigt! ik zou dat zwembad niet meer uitkomen :lol: Wat een views! :cool:

Dank voor de serie! :eek:kay: :)

·
Moderator
16,786 Posts
Prachtige foto's :eek:kay: Ja dat is het pas geopende Marina Bay Sands hotel. 3x 194 meter hoog. Op het moment in oppervlakte het grootste hotel ter wereld.

·
tunelion
3,116 Posts
@layziedogg: klopt er is nog gewoon een soort balkon van een paar meter breed onder de rand van het zwembad maar je gewoon kan lopen dus het gebouw lijkt daar maar op te houden.

En voor de rest, Singapore saai?? Dat valt wel mee hoor, vergeleken met HK en BKK misschien, maar er is toch echt wel op een gemiddelde doordeweekse avond een stuk meer leven op straat dan in pak m beet Amsterdam ;) Er is in de afgelopen jaren zoveel bij gekomen dat het nu echt wel tot de grote cosmopolitische steden van de wereld hoort waar genoeg te doen is.

·
Bas
13,666 Posts
Bedankt voor de leuke fotoserie. Singapore staat ook nog hoog op mijn lijst van de te bezoeken wereldsteden. Netjes, schoon, alles lijkt in orde, de hele wereld is te gast, zo lijkt het en er is natuurlijk een fantastische setting met alle hoogbouw, haveninstallaties en parken.

·
Registered
2,801 Posts
Discussion Starter #14
Bedankt alvast voor de aardige reacties.
Singapore is zeker niet saai al verzuchtte een taxi-chauffeur ook zoiets. Misschien heeft de stad in die regio dat imago, geen idee. Door de ogen van de gemiddelde westerse toerist is het gewoon een Aziatische stad die 24/7 leeft. Daarnaast is er genoeg boeiends te bezoeken. Al is niets echt (Europees) oud. Een gebouw uit pakweg 1850 is heel wat. Het geeft ook aan hoe hard het is gegaan met dit soort steden.

De stad ziet er perfect uit en is zeer geschikt om een Azie-reis te starten. Kan je een beetje wennen en daarna naar het veel ruigere Kuala Lumpur of Bangkok ofzo. De stad ontwikkelt zich als een razende, tov een eerder bezoek vele jaren geleden is er ontzettend veel veranderd. Soms lopen ze op ons voor maar in een aantal opzichten ook weer niet.

De aandacht voor de buitenruimte is opvallend. Op plaatsen waar niet compact is gebouwd, waar gebouwen op straatniveau weinig samenhang vertonen zorgt mooie bestrating en veel goed onderhouden groen toch voor een prettige sfeer. Er zijn steden in NL die daar veel van zouden kunnen leren (Rotterdam ;) )

·
Registered
7,794 Posts
Ikzelf vond Singapore overigens absoluut niet saai. Het weekend dat wij de stad bezochten was dan ook wel ontzettend druk vanwege de F1 race.

Maar saai inderdaad een woord dat vaak valt als mensen uit Azie over Singapore spreken.

In een zeker opzicht miste ik de echt Aziatische sfeer in Singapore. Het voelt soms aan alsof je in Australië bent.

·
Registered
544 Posts
Wat een mooie stad zeg. En heel geordend, zo lijkt het. Ik ben enkel in Kuala Lumpur geweest, toch niet heel ver weg van hier, maar een stuk ruiger zoals je zelf al zegt. Was het niet zo dat als je in Singapore iets op straat gooit je een gigantische straf krijgt?

·
Moderator
16,786 Posts
Ja de stad is dan ook uitgeroepen tot schoonste stad ter wereld als ik het goed heb. Of was dat 2 jaar geleden? In ieder geval niet zo lang geleden

·
Registered
665 Posts
Prachtige serie, jammer dat ik er niet een stop-over heb gemaakt. Mag je er nou wel kauwgom kauwen of dat ook niet?

1 - 20 of 31 Posts