SkyscraperCity banner

Heeft Apeldoorn een Skyline?

1 - 20 of 26 Posts

·
Registered Immigrant
217 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Jha, Apeldoorn heeft dus wel een skyline! :yes: En volgends mij is het nog veel lueker dan de andere Oosterse steden van Nederland (maarja, dat is maar mijn mening ;) )

Stem mee: Skyline of niet?

Toren H in de achtergrod :)

(nog een opmerking: je kunt vanaf hier echt goed de hoogte verschil zien in de stad.....dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt)

EDIT: Nog even voor de duidelijkheid ik meen een skyline te vergelijken met andere oost nederlandse steden zoals Arnhem en Enschede.....dit telt natuurlijk niet met steden zoals Rotterdam mee! (maar messchien komt dat nog wel in de toekomst ;) )

·
arnhmember
1,490 Posts
'Andere westerse steden in Nederland': kan je daar wat meer over vertellen?:)

Goed dat je foto's maakt van Apeldoorn! Echt skylinefoto's vind ik het eerlijk gezegd niet, maar dat drukt mijn pret niet. De torens op de vierde foto: hoeveel verdiepingen hebben deze? Een stuk of 15 toch?

·
Registered Immigrant
217 Posts
Discussion Starter · #3 · (Edited)
Ja Idd....volgends mij zijn ze ongeveer 60m hoog

En met "skyline" ik bedoel natuurlijk een (west)Nederlandse.....Dit zou je nooit kunnen vergelijken met Londen ofzo :p

Edit: En in antwoord op je vraag (westerse steden...) Ik ben gewoon trots op m'n stadje! ;)

·
Rick Bakker
5,321 Posts
Er is wel een skyline.. Alleen bestaat 'ie voor 80% uit bomen:)
Ik vind het een redelijke skyline, in vergelijking met andere steden van dezelfde grootte.
Wel leuke foto's.

·
Registered Immigrant
217 Posts
Discussion Starter · #6 ·
Ik vind het juist luek dat er zo veel groen is in Apeldoorn, met een paar lueke torens en monumenten uitsteken :)

·
Registered
1,361 Posts
tjonge, wat een boel bomen idd...en zo af en toe een torentje ertussen.

maar je hebt je punt iniedergeval wel duidelijk gemaakt met 'stedelijk wonen in het bos' :) Bedankt voor de foto's!

·
My train goes everywhere!
2,781 Posts
Zeker een groene stad... maar voor een goede skyline is nog iets meer nodig... maar wie weet ooit!

·
Registered Immigrant
217 Posts
Discussion Starter · #12 ·
Ik denk als je hier woont, dat je alles op een andere manier begint te zien. Ik vind het originaliteit van apeldoorn luek, dat het juist gespreiden is. Elke gebied, Noord, West, Zuid west, Zuid Oost, Oost, geeft een verschillende gevoel.

Maar over een paar jaar word het centrum gebied (vooral de Kanaal Oevers en Stationsgebied) veel mooier,groter en hoger, en dan zal het mooi afgerond zijn :D

·
Registered Immigrant
217 Posts
Discussion Starter · #13 ·
Nog meer foto's vandaag genomen van de andere kant van de stad (park berg en bos): Ik vind het een Prachtig uitsicht :)

La Tour

Walterboscomplext en het centrum erachter

·
Registered Immigrant
217 Posts
Discussion Starter · #15 ·
hehe bedankt :D

maar ik heb gewoon mazzel dat ik naar apenhuel ging vandaag met m'n neef :)
(in park berg en bos is er een 27m hoog uitkijktoren op een 8m huevel ;) )

Mooi weer ook! :D

·
Registered Immigrant
217 Posts
Discussion Starter · #16 ·
:cry: aleen, ik wou dat meer mensen bij mijn threads zou komen kijken....en meedoen met m'n poll!!

·
Registered
5 Posts

Skyline? nah, maar de laatste foto is wel waardig als een skyline - gebouw.
Waarschijnlijk komt het nog later, als er meer projecten rond zuidbroek komen.

1 - 20 of 26 Posts