Skyscraper City Forum banner
1 - 9 of 9 Posts

·
Fagus Sylvatica
6,061 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Ik kwam zomaar een hele serie foto's tegen op de website van www.RTVnoord.nl die ik jullie niet wilde onthouden! Over een paar jaar zal de skyline van groningen overigens drastisch verandert zijn! Leuk om de foto's tegen die tijd nog eens naast elkaar te leggen onder het motto "zoek de verschillen".

Aanschouw en geniet!

Martinitoren met daar achter in aanbouw het voorzieningengebouw. Foto is dus al zo'n 2 jaar oud.

Wie heeft er meer mooie skyline foto's?

Het Universitair Medisch Centrum Groninge (UMCG) vanuit de lucht! Bij de thread over de plannen in Groningen is goed terug te vinden wat er nog bij gebouwd wordt. Een zeer compakt en stedelijk stukje stad.

Groninger museum met op de achtergrond het Meeus hoofdkantoor. Op dit moment staat daar al het Geové gebouw achter en over een paar jaar kunnen we er ook de 2 woontorens bij de Euroborg bij zien! (iets verder naar rechts dan wel)

Het Centraal Station. De kerktoren is van de hand van Kuypers, met daarachter de gele woontoren (45 meter) bij het UMCG. Geheel links aan de horizon zie je geloof ik de hoogste klimwand van het land bij Kardinge.

Het centrum, gezien vanaf de Regentes woontoren (zie hieronder)

de regentes dus.

Turfsingel met aan de horizon de Nieuwe Kerk.

En als het aan Dartel ligt is dit de skyline van de stad in 2006:

Tjah, jammer dat ik er geen hoogbouw-cluster-foto's bij kan plaatsen. Simpelweg omdat we die nog amper hebben in de stad. Wie weet over een paar jaar!

En dan nog even mijn all-time-favorite luchtfoto: de hunze centrale in 1979

·
Stadtaffe
2,731 Posts
haha ja, ik had um ook gezien. wel lekker goedkoop, een al ontworpen toren kopieren :D

de martinitoren is er volgens mij ook tussengeplakt, het perspectief is wat vreemd.

·
Registered
68 Posts
Inderdaad het goedkopere en snellere knip en plakwerk. Met ook de achmea.
Plaatje moest ik even snel in elkaar flansen ten behoeve van een presentatie. Geinig dat ik hem zo weer terug zie

1 - 9 of 9 Posts