Foto's genomen op 5 april 2006. Het was een hele mooie zonsondergang, de kleuren wisselden voortdurend en op sommige momenten leek het net in vuur en vlam te staan.
Op het zelfde moment ontstond er achter mij (aan de overkant op de Feyenoordkade) een echte brand. Bleek achteraf een caravan en aanhanger te zijn, aangestoken door buurtjongentjes.
Hoe vinden jullie de naam onderop...mooi of irritant?
Mooie serie hoor. Alleen dat Apollyon zou mooier staan als het helemaal in die zwarte rand stond, dus geen overlap. Het lettertype is ook niet zo mooi verder. Je foto's zijn juist wel mooi.
Ik vind het supermooie foto's. Het is duidelijk dat je het steeds professioneler aanpakt, de foto's zijn haarscherp dit keer (op een enkeling zoals 9 na). De naam vind ik juist mooi, je eigen kenmerk
18 is mijn grote favoriet, stad met wereldskyline!
Favo's: #1, 3, 12 14.
Altijd mooi als je op zo'n moment met prachtig licht, op de juiste locatie bent. Naam en kader zijn niet irri.
Het is wel te zien dat je ruis hebt verwijderd (klopt dat?). Daardoor worden ook details uit de foto's verwijderd en da's jammer. Wellicht kan je de setting op minder zetten, of 'ns bijvoorbeeld foto 1 zonder ruisonderdrukking posten. Wellicht valt het allemaal wel mee.
Wow, wat een foto's zeg, echt klasse :applause:
Ik ga vanaf volgend jaar in rotterdam studeren, Ik kan niet wachten!
Na Breda staat rotterdam zeker op de nummer 1 voor mij!
Mooie foto's zeker zo tegen het licht in. Ik hou daar zelf ook erg van. Foto nummer 4 vind ik de mooiste van het stel. Een foto rijp voor verdichte bespiegelingen.
De omlijsting en de naam aan de onderkant mag je wat mij betreft weglaten. De foto's zijn al krachtig genoeg van zichzelf. Maar ja ik ben ook geen kaderfan. En vind het inderdaad een beetje categorie Frans Bauer of zogezegd BZN. Heb jij toch helemaal niet nodig?
Oh ja en in het kader van de SkylineFire doe ik deze nog maar ff in de herhaling.
Heel mooi! Op foto 18 lijkt het net alsof de Botlek in vlammen op gaat (al klopt dat geografisch niet, maargoed ), die wolk 'achter' de Willemsbrug lijkt net een enorme brandende gaswolk, mooi hoor.
Je naam mag je er zeker in verwerken, maar dat zou ik dan klein in een hoekje doen of als watermerk (half-doorzichtig, zeg maar), staat wat netter dan zo'n lomp ding waar de aandacht meteen naar toe gaat.
@ Tim B... ik ben niet zo'n BZN-fan, dus heb geen idee hoe die albums eruit zien .. nee hoor geintje... Ik heb dat kader hier op het forum gezien en vond dat juist wel mooi. Wat voor soort kader zou jij erom heen doen? zou je een voorbeeldje kunnen laten zien?
@ Hoogbouw010....ja dat klopt. Ik zal hieronder alle handelingen even nalopen:
a. Onbewerkt (alleen verkleind met PSP)
b. éénstaps fotocorrectie
c. Aanpassing kleurtoon (klein beetje)
d. Verscherpen
e. Grofkorreligheid verwijderen. Ik vind dat de wolken hierdoor zo mooi worden, maar met gras of bomen erbij, vervaagt het teveel.
f. Dus daarom doe ik hem daarna nog 1maal verscherpen.
En dan doe ik er ten slotte een kader omheen. Ik heb het programma nog maar kort, dus er zullen ongetwijfeld betere manieren zijn, maar die weet ik nog niet. Dat zal er spelenderwijs moeten komen. Voor tips sta ik uiteraard altijd open.
De meningen zijn wel heel erg verschillend wat betreft het kader en de naam, ik zal dan maar naar de meeste stemmen kijken en me daaraan aanpassen, ik wil tenslotte dat anderen mn foto's ook mooi vinden. Hopen dat nog meer hun mening erover willen geven.
Ik vind die laatste stap verscherpen juist te net te ver gaan. Ronde figuren met scherp contrast (een zwarte boogbrug voor een lichte lucht) worden er te blokkerig van.
Zo'n naam zou bij matige foto's irritant zijn maar dit zijn pix om trots op te zijn. Dergelijke luchten vind je vooral in de winter en voorjaar.. in de zomer zijn er wel mooie kleuren maar te weinig wolken en in het najaar juist weinig kleur en teveel wolken (erg generaliserend hoor).
Omdat ik vuur zocht dacht ik bij foto 9 aangekomen, echte vlammen te zien *hehe*
Ik trek mijn camera ook maar weer eens uit de kast.
Wow!!! Prachtige foto's van een geweldige stad... Die luchten maken het helemaal af: ik weet nu wat Johannus Vermeer anno nu zou doen: Rotterdam fotograferen!
This is an older thread, you may not receive a response, and could
be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
SkyscraperCity Forum
A forum community dedicated to skyscrapers, towers, highrises, construction, and city planning enthusiasts. Come join the discussion about structures, styles, reviews, scale, transportation, skylines, architecture, and more!