Skyscraper City Forum banner
1 - 17 of 17 Posts

·
Registered
232 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Enkele foto's die ik vorige week heb genomen, toen ik voor een studieopdracht naar verschillende universiteiten in het land moest.

Amsterdam

1. Buitenrand van de Amsterdamse binnenstad, gezien vanaf de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de UvA.

2.

3.

4. Afgelopen donderdag, op weg naar de VU.

5.

6. Nabij station Zuid-WTC

7.

8.

9.

10.

11.

12. Entree van het VU gebouw. Van daar zijn de volgende foto's genomen.

13. Skyscraper cluster :cheers:

14.

15.

16. De boot van ING

17.

18.

19.

20. Achter de hoogste kraan is de Rembrandt toren te zien.

21.

22.

23.

24.

25.

26. Je ziet aan het aantal vliegtuigen dat voorbij vliegt, dat je vlakbij Schiphol zit.

27.

28.

Rotterdam

29. Panorama vanaf de bovenste verdieping van het H-gebouw van de Erasmus Universiteit.

30.

31.

32.

33.

34.

That's it!

·
hemelschraper
2,025 Posts
Wow, vette shit! Die pano's zijn bruut zeg. :cool:

·
Bas
14,528 Posts
Mooie afwisselende foto`s. Wat jammer eigenlijk dat 010 en 020 niet één grote stad vormen, welke met kop en schouder uitsteekt boven de rest van Nederland.....

·
Bas
14,528 Posts
Oeps! Schop ik Rotterdammers tegen het zere been? Nee, er zullen altijd wel twee steden blijven, maar historisch gezien was het misschien beter en leuker geweest als we bijvoorbeeld één grote miljoenenstad in dit land hadden gehad, hoe die ook moge heten en waar deze ook moge liggen, met veel meer internationale uitstraling dan dat we nu van de drie grote steden heben, dan wat we nu hebben. Ik droom wel eens van een soort New York of van een Berlin in ons eigen land, maar helaas ..... we hebben niet zo`n écht grote wereldstad, jammer.

Rotterdam blijft toch mijn favoriete stad in Nederland, maar goed we mogen deze thread niet gebruiken om de stedelijke rivaliteit aan te wakkeren, want dan gaat het slot erop, denk ik. Amsterdam vind ik ook best wel een leuke stad, hoor. Prachtige foto`s, daar gaat het om en dat is in bovenstaande prima gelukt.....

·
Anti-pipi
495 Posts
Mooie serie, vooral 18. Maar wat is dat in hemelsnaam voor lelijk gedrocht op foto 16 naast het ING gebouw? Lijkt wel een circustent, hoe heeft zo'n gedrocht er ooit kunnen komen :puke:

Om even op rdj te reageren, ik vind juist het idee van de randstad met meerdere grote steden wel erg tof. Wat je bij andere kleine landen als Denemarken of Noorwegen ziet is dat mensen alleen Kopenhagen of Oslo kennen omdat de hele economie op die steden is gericht. In het buitenland zijn echter Rotterdam en Den Haag ook wel redelijk bekend.

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
^^ Railway bedoel je ipv rdj

@ Railway...Nederland is gewoon te klein voor iets dergelijks als NY. Toch vind ik Rotterdam wel een wereldstad, maar dat heeft weer meer met de haven te maken dan met skyscrapers.

En de grote steden die we hier hebben, zullen ook niet 1 stad kunnen worden...teveel mentaliteitsverschillen denk ik. Rotterdam zelf kan natuurlijk wel nog flink groeien, maar om bij de top te horen, zijn we gewoon een te klein land.

·
kejje nagaan!
5,060 Posts
@ Shukie: de circustent op #16 is het VU Cancer Center Amsterdam, een tijdelijk gebouw wat is opgebouwd door De Meeuw Bouwsystemen in samenwerking met MVRDV. De rode letters CCA zijn in de containers terug te lezen.

Geen beauty nee, maar het is tijdelijk, en het had veel slechter gekund.

Verder vind ik het hele mooie foto's, Ronald!

·
Registered
673 Posts
Mooie vergelijking. Jammer dat met meerdere gebouwen van dezelfde hoogte de zuid-as eigenlijk armoediger wordt dan mooier, architectonisch prima.

·
Registered
1,217 Posts
Is die eerste vanaf de Roetersstraat genomen?

Ziet er verder goed uit overigens. Die van Rotterdam zijn indrukwekkend!

1 - 17 of 17 Posts