Skyscraper City Forum banner
1 - 17 of 17 Posts

·
Registered
879 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Twee Amsterdammers met Haagse roots hebben een nieuwe attractie ingedient voor Den haag culturele hoofdstad in 2018.
Een skywalk van 88 meter lang 50 meter hoog ter hoogte van het malieveld
De bedoeling is een wandelpad aan stalen kabels die op hun beurt steunen op drie grote pijlers.
Om de 'skywalk' meer allure te geven moeten er een kroon komen op elke poot.
1 poot moet ter hoogte van malieveldpaviljoen andere bij ministrerie van fin. en derde ij de prinssengacht.
Er zou een uitkijktoren kunnen komen maar je heb ook alle vrijheid om je in de lucht te bewegen en de skyline op 50 meter hoogte te bewonderen.

Ik zeg ,doen....:banana:

bron : artikeltje staat in de posthoorn

·
Registered
4,530 Posts
Na een jaar weer afbreken ivm sociale veilihgheid en de tweede springer. Afboeken en de OZB verhogen of de kinderdagopvang verder inperken.
Wat een onzin. Kom op, er zijn toch serieuzer onderwerpen dan dit: wel eens in Minneapolis geweest en de skywalks in de binnenstad gezocht? Brrrrr. Vooral als je ziet wat een mondaine zelfbewusten en openbare stad Minneapolis was rond 1910...

·
Registered
2,100 Posts
Dat denk ik ook niet.
Maar dit was toch ook bedoeld als attractie voor de culturele hoofdstad (de Europese culturele hoofdstad, en niet van alle continenten). ;)
Maar ik denk sowieso niet dat mensen een culturele hoofdstad gaan bezoeken om één attractie.

Ik heb even gegoogled en dit is hem dus:

Ziet er bijzonder uit. Ik vraag me af hoe je erop komt...

·
Registered
2,022 Posts
Een beetje klimmen en klauteren kan best leuk zijn en uitzichten doen het altijd goed. Een reuzenrad is ook niet nieuw meer en toch moest Londen er ook eentje hebben.

Jammer is wel dat de constructie niet heel fotogeniek lijkt. Ook in Nederland bestaat dit al, maar dan op kleinere schaal. Misschien kan men nog iets bedenken wat het doet onderscheiden van andere sky-walks... Humor (met een looping) is al geprobeerd!

Wat zou zoiets eigenlijk kosten?

·
Registered
879 Posts
Discussion Starter · #11 ·
Dit doet me ook denken aan het boomkroonpad van staatsbosbeheer,ben daar wel eens geweest loopt je over de toppen van de bomen heen via een lange hangbrug, en druk dat het er was....zodan.

Dus dit plan gaat wel slagen denk ik....
Vanaf CS naar de binnenstad via de ''skywalk'' ,gaaaaaf toch.....:banana:

·
what else!
1,796 Posts
De eerste die ik er persoonlijk afdonder, is imam Fawaz.

Want wat die oetlul nou weer van plan is...

·
Registered
3,513 Posts
Behalve een mooi zicht op de skyline heb je waarschijnlijk ook geweldig uitzicht op de prachtige oude binnenstad en Scheveningen. Dus kan best een succes worden.

·
Registered
4,846 Posts
Als tijdelijke structuur vind ik het een perfect idee.
Ze zitten zich toch af te vragen wat er in vredesnaam met de oude Jubi-torens moet? Richt daar op een flink hoge verdieping wat vertier in, laat daar dat pad beginnen, vandaar uit tussen de torens door over het Muzenplein, dan zo'n beetje omlaag over het Bleijenburg langs de Koninklijke op, en af laten landen op het Voorhout.
Voor zoiets als een culturele hoofdstad zou je er een pracht van een attractie mee hebben.

·
Registered
9,298 Posts
Als tijdelijke structuur vind ik het een perfect idee.
Ze zitten zich toch af te vragen wat er in vredesnaam met de oude Jubi-torens moet? Richt daar op een flink hoge verdieping wat vertier in, laat daar dat pad beginnen, vandaar uit tussen de torens door over het Muzenplein, dan zo'n beetje omlaag over het Bleijenburg langs de Koninklijke op, en af laten landen op het Voorhout.
Voor zoiets als een culturele hoofdstad zou je er een pracht van een attractie mee hebben.
Gemeentebestuurders, luistert naar uw burgers!

1 - 17 of 17 Posts