SkyscraperCity banner

1 - 20 of 21 Posts

·
Your advertisement here?
6,729 Posts
Toevallig, ben net bezig om een aantal foto's van Groningen klaar te maken om hier te plaatsen, zie ik jouw serie hier staan. En het leuke is dat we 3 dezelfde foto's hebben, 4 5 en 6. Alleen zijn mijn foto's in het donker gemaakt :) Leuke serie!

·
Registered
1,395 Posts
Eén van de leukste steden van Nederland (zo niet de leukste). Ook hier vallen die geweldige herfstluchten weer op, supermooi om met zo'n decor van een prachtstad en die luchten te fotograferen. favorieten: 14,17,24
Opvallend weinig Olle Grieze op de foto's; Leuk, de A-kerk is toch mooier en aparter!

·
NL
3,393 Posts
Wat houd ik van deze stad! :)

Een doordeweekse dag rond 4 uur is altijd het leukste. Dan bruist de stad enorm en is het altijd teringdruk. En als je dan door de stad slenterd door alle leuke straatjes en langs de hofjes dan denk ik altijd van had ik nu maar een camera bij me..
Het leukste in de stad zijn alle straatjes die verbonden zijn aan de Vismarkt en Grote Markt.
Daar staan de leukste pandjes en winkeltjes kroegjes etc.

De stad is zo veelzijdig en het lijkt alsof alles super opelkaar is afgestemd.
Zo gemoedelijk en plek voor iedereen. En moderne en oude bebouwing het leeft allemaal zo geweldig met elkaar samen.
De stad doet het gewoon super! Vind het een enorme positieve stad.

·
Your advertisement here?
6,729 Posts
^^ helemaal mee eens. Ik snap best dat mensen van buiten Groningen wel eens moe worden van onze enthousiasme voor Stad, maar als ze de stad zelf eens hebben bezocht snappen ze er al heel wat meer van. De Nord Deutsche Rundfunk (NDR) heeft onlangs Groningen uitgeroep tot aantrekkelijkste stad van Nederland. Natuurlijk is zoiets heel erg subjectief, maar het ligt in ieder geval niet aan de roze (of witgroene?) brilletjes van ons, Groningers.

·
Bas
13,618 Posts
Groningen is nooit sober.

Weer een prima afwisselende serie met alleen maar bekende plekjes. Mijn zus kijkt over mijn schouders hier mee, die werkt in de binnenstad van Groningen en kent zodoende deze bruisende stad nóg beter dan ik. Ach, ik kom ook wel eens in Groningen (vorig weekend nog even) , hoor, het is maar een dik half uur rijden, binnendoor. Ik kom er meer fuctioneel, om er iets te halen wat ze hier niet hebben. Maar feit is: Als je eenmaal in de stad bent, hoef je ook niet meer zo snel weg. En dat kan wel eens tot in de vroege uurtjes duren. Prachtige stad, een geschenk uit de hemel dat het juist DAAR ligt, op die plek.

·
Registered
819 Posts
Discussion Starter #11
Wat houd ik van deze stad! :)

Een doordeweekse dag rond 4 uur is altijd het leukste. Dan bruist de stad enorm en is het altijd teringdruk. En als je dan door de stad slenterd door alle leuke straatjes en langs de hofjes dan denk ik altijd van had ik nu maar een camera bij me..
Het leukste in de stad zijn alle straatjes die verbonden zijn aan de Vismarkt en Grote Markt.
Daar staan de leukste pandjes en winkeltjes kroegjes etc.

De stad is zo veelzijdig en het lijkt alsof alles super opelkaar is afgestemd.
Zo gemoedelijk en plek voor iedereen. En moderne en oude bebouwing het leeft allemaal zo geweldig met elkaar samen.
De stad doet het gewoon super! Vind het een enorme positieve stad.
Mooi verwoord.

Met sober Groningen bedoelde ik trouwens het weer. Het wat grijs en grauw.
Bedankt voor de reacties.

·
Stadtaffe
2,726 Posts
Mooie serie! Foto 13 vind ik de absolute topper. Een stuk zeer 'intense stad'. Mooi dat het hele beeld gevuld is met stad, nergens is water of weg te zien. Ik zou deze eens in de upc zetten, mijn stem heb je!
14 is ook tof, maar het standpunt van nr 13 is toch nog een stuk toffer.
Foto van de Vismarkt is ook mooi.

" Prachtige stad, een geschenk uit de hemel dat het juist DAAR ligt, op die plek. "

@RailwayStick: Wat bedoel je daar precies mee?

·
Registered
819 Posts
Discussion Starter #14
Mooie serie! Foto 13 vind ik de absolute topper. Een stuk zeer 'intense stad'. Mooi dat het hele beeld gevuld is met stad, nergens is water of weg te zien. Ik zou deze eens in de upc zetten, mijn stem heb je!
Bedankt maar in de upc zien ze het liefst blauwe luchten.
Deze week heb ik foto 26 erin staan. Dat is de laatste foto die ik denk ik in de upc zal plaatsen, want er wordt op een rare manier gestemd.

·
NL
3,393 Posts
je ziet ook hoe keurig de bestrating in het hele centrum keurig is aangepakt, hoe netjes en hoe anders je de stad hiermee kunt maken.

·
NL
3,393 Posts
foto 30??

ik mis totaal de enorme drukte hectiek en bruisende van de stad... idd sober...
ik wacht op een nieuwe reportage, had ik maar een fatsoenlijke camrera..

·
NL
3,393 Posts
ik hoop dat iemand de komende dagen nog een leuke reportage kan schieten!
het is nu superdruk in de stad, tis nog geen herfst en tis prachtig weer :)

1 - 20 of 21 Posts