SkyscraperCity banner

1 - 20 of 27 Posts

·
Registered
5,987 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Volgend jaar is er weer een GP Formule 1 van Belgie op het mooiste circuit ter wereld: Spa-Francorchamps.

Er zijn momenteel grote werken aan de gang, zijnde:

-la modification de la chicane
-la construction de nouveaux paddocks
-l’adaptation du "Virage de la Source" et la construction d’une tribune de 4600 places à cet endroit
-la création de nouveaux parkings et l’amélioration des voies d’accès à ceux-ci
-l’amélioration des itinéraires piétons sur le site
-la création de 4 nouvelles tribunes permettant d’atteindre une capacité totale de 20000 places

Ik heb enkele weken geleden op RTL een maquette hiervan gezien en het zag er allemaal spectaculair en modern uit. Helaas kan ik nergens hiervan een foto vinden... Weet iemand misschien waar je die wel kan vinden?

Enkele fotootjes van het circuit vandaag:

De oude tribunes die vervangen worden:

Sites:
www.spafrancorchamps.be (ticket-site)
www.spa-francorchamps.be (circuit-site)

·
Registered
5,987 Posts
Discussion Starter · #4 ·
Bedankt! :) Maar ik dacht toch dat de tribunes die ik gezien heb (op de maquette) er veel beter (moderner) uitzagen...

·
Registered
614 Posts
"Groots wordt nog grootser"

Terwijl in Australië het F1-kampioenschap op gang gevlagd werd, zijn ze in Francorchamps nog druk bezig het circuit opnieuw aan te leggen. "Het circuit voldeed niet meer aan de normen van de Formule 1

video-verslag met animatiefilmpje

Sportweekend - 18/03/07 (1 min. 26 sec.)

·
Bike It!
22,246 Posts
Volgend jaar is er weer een GP Formule 1 van Belgie op het mooiste circuit ter wereld: Spa-Francorchamps.
Zou best wel eens kunnen.
Niet alleen F1 - rijders blijken dit te vinden.
Er is ook een poll op het internationale SSC-forum.
En raadt eens welk circuit daar leidt als mooiste?... Yep!
(En nochtans hélemaal niet in pole-position...)

Dus, autofreaks en pitspoezen: als de gesmeerde F1-bliksem daarheen en stemmen maar!

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=350459

·
Registered
614 Posts
^^ leuke link. Ik heb met veel plezier mijn steun aan spa gegeven

Er rijden nu trouwens ook al formule1-wagens op "s werelds mooiste circuit"

Een enorme verbetering, al vind ik oa de nieuwe tribune toch een gemiste kans.

·
Registered
189 Posts
Het circuit intresseert me wel, maar je hoort er niet zo veel van. Ik ben vooral aan het zoeken achter foto's van de tribunes. Mss heb je wel een goede link?

"Spa-Francorchamps is een supercircuit"
do 16/08/07 - Over precies een maand wordt in Spa op het circuit van Francorchamps de GP F1 van België gereden. Na een korte afwezigheid staat het lievelingscircuit van een pak rijders weer op het menu. En niet voor het laatst als het van F1-baas Ecclestone afhangt.
F1-baas Bernie Ecclestone laat in Gazet van Antwerpen uitschijnen dat de Formule 1 ook de volgende jaren naar België komt.
"Waarom zouden we afscheid nemen van Spa? Nu er zoveel geld geïnvesteerd is, ligt er een supercircuit", vindt Ecclestone.

"We gaan tegenwoordig naar veel nieuwe plaatsen, maar daarnaast willen we ook traditionele circuits behouden", zegt Bernie Ecclestone (foto).

"Francorchamps blijft een spectaculaire omloop, helemaal anders dan die moderne circuits."

"Dankzij het geleverde werk is Spa nu naar een hoger niveau getild", zegt Ecclestone nog.
"Al 50.000 tickets de deur uit"
Een maand voor de GP van België zijn er 50.000 tickets verkocht. "We kregen bestellingen uit 45 landen, tot Namibië toe", zegt organisator André Maes.

"Er komen minder Duitsers dan vroeger, maar Nederland blijft goed voor 25%, Frankrijk voor 15% en België zelf doet het beter dan voorheen met 20%. Het Lewis Hamilton-effect is merkbaar, want 20% van de tickets zijn van Engelse fans."

·
Registered
614 Posts
Hier zijn enkele foto's van de nieuwe tribune. Ik vrees wel dat deze tege de GP nooit zal klaargraken. Het was nl de bedoeling om deze tribune door te trekken over de ganse lengte van de pitstraat.

·
Registered
787 Posts
Die tribune trekt werkelijk op geen zak. Een kolomvrij dak is toch het minste wat je mag verwachten in de 21ste eeuw...

·
Registered
614 Posts
Er staat een lucht-fotoreeks van het mooie vernieuwde francorchamps online: (met een wel heel zielig nieuw tribunetje)

1 - 20 of 27 Posts