SkyscraperCity Forum banner

Spijkenisse: De Elementen

5K views 19 replies 15 participants last post by  Arrrgh 
#1 ·
Binnen nu en 5 jaar moet er in Spijkenisse een nieuwe wijk staan. De Elementen. Nu weet ik dat er al een thread over dit project gaat, maar ik heb nieuwe foto's van het eerste project. Dit is de flat De Vier Werelden. Deze plat is opgedeeld in vier verschillende delen: Coast, Village, City en Metropole.

de flat wordt zo'n 70 meter hoog. De flat die hierna gebouwd zal worden zal 100m+ zijn. Ik kan niet achten tot het er allemaal staat.

Verder komen er ook nog veel huizen en appartementen in de wijk. Er zullen zo'n 3000 woningen komen.

Hier een foto van De Vier werelden. Wat vinden jullie? Ik vind hem echt geweldig.
 
See less See more
1
#10 ·
Ja ik vind dat hij er ook wel mag wezen. Dat speelse vind ik juist weer wel leuk. Anders wordt het misschien zo'n strakke saaie toren. En volgense mij was de achterliggende gedacht van die rommelige balkons dat de mensen meer contact met elkaar hebben, doordat de balkons dichter bijelkaar zijn dan dat ze op een lijn zijn.
 
#11 ·
Mag aannemen dat de werkzaamheden hier inmiddels begonnen zijn:


Dura Vermeer Bouw Rotterdam slaat eerste paal De Vier Werelden

Spijkenisse, dinsdag 4 september 2007

Dura Vermeer Bouw Rotterdam slaat dinsdag 4 september de eerste paal voor wooncomplex ‘De Vier Werelden’ in Spijkenisse en luidt daarmee de start in van het nieuw te ontwikkelen woongebied De Elementen.





Bron: Dura Vermeer Groep
 
#13 ·
Erg knap dat de eerste paal geslagen is zonder heistelling :D Ik geloof dat de heistelling gisteren geleverd is. Bij de Zomertuinen gaan ze binnenkort denk ik ook van start :banana:

De stelling van Vroom


Hier moet de toren komen en dan helemaal tot aan de toren in de verte moeten er nog meer komen


Nog een plaatje van het bouwbord
 
#15 ·
Voor een kleine stad doet Spijkenisse het goed met hoogbouw. Jammer dat ze bijna maandelijks negatief in de publiciteit staan ivm criminaliteit en jammer dat het stad slecht bereikbaar is. Wegennet is nog uit een tijd toen er ruim 40.000 mensen in de stad woonden, nu zijn het er ruim 80.000.
 
#16 ·
Druk ding. Komt door al die balkons. Het is echt net een gestapelde stad of een soort van lapjeskat. Vandaar ook die referentie naar 'elementen'? IPV water, vuur, aarde en wind (dat weten we nou wel). Beetje Frankstein. Maar niet slecht, al word ik er ook niet heel erg warm van.
 
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
Top