SkyscraperCity Forum banner

Spoorwegmuseum

1772 Views 7 Replies 5 Participants Last post by  AJW
20
Afgelopen zondag werd mijn oom Max 80 jaar oud. Hij heeft zijn hele leven bij het spoor gewerkt, vandaar dat mijn tante een feestje voor hem georganiseerd had in het Spoorwegmuseum in Utrecht. Voordat we gingen eten en liedjes zingen en zo, had ik even de tijd om wat rond te neuzen en platen te schieten. Helaas had ik geen tijd om de namen en bouwjaren van de verschillende treinen te achterhalen, maar de foto's spreken voor zich.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19. Oom Max houdt erg van ijs, dus was er na het eten een ijscokar.

20.

:)
See less See more
1 - 8 of 8 Posts
Allereerst gefeliciteerd met je oom.

Hele mooie foto's, met als topper 13. Jammer dat het buiten niet wat zonniger was, anders had je mooi lichtval via het dak gehad.

Erg leuk daar trouwens, ben er een paar keer met de kids geweest. Ook een keer geweest met een soort oosterse braderie, dat was echt heel gezellig. En heerlijk eten bij de kraampjes.
Dat museum lijkt me een ommetje naar Utrecht waard.
Mooie locs en rijtuigen. En wat een fraaie presentatie.
Mijn zoontje en ikzelf houden erg veel van die schitterende spoortuigen.
Bezochten er al enkele, maar dit lijkt me wel héél erg mooi.

Bedankt voor de mooie foto's.
@Apollyon; thanks! Ik zal de felicitaties doorgeven. ;)

@Benonie; het Spoorwegmuseum is absoluut een must voor elke treinliefhebber. Je kan jezelf er prima een middagje vermaken. Er staan nog veel meer treinen dan ik hier heb laten zien.
Ach, met zo`n naam kan ik natuurlijk niet achterblijven te reageren. Allereerst gefeliciteerd met de 80e verjaardag van je oom, wàt is dat een mooie leeftijd. Ik sprak laatst ook nog met iemand van 82 jaar, die had zijn hele leven ook bij de spoorwegen ( in Winterthur, Zwitserland), gezeten. Geeft te denken....:)

Hartelijk dank voor de mooie foto`s van dit Nederlandse Spoorwegmuseum. De moeite waard te bezoeken, ik ben er ook wel eens geweest bij speciale evenementen, of als `Eurospoor` weer eens wordt gehouden in de Jaarbeurs. Vooral de moeite waard, omdat bijna alles overdekt is, een prima slechtweer-attractie en dat hebben ze uitstekend door hier in Utrecht. En je hebt ook weer veel bekende treinen en locs gefotografeerd, wow, dat is even genieten, zeg.
@Benonie; het Spoorwegmuseum is absoluut een must voor elke treinliefhebber. Je kan jezelf er prima een middagje vermaken. Er staan nog veel meer treinen dan ik hier heb laten zien.
We gaan er zeker eens heen.

In mijn buurgemeente Maldegem -een grensgemeente net onder het Zeeuwse Aardenburg- hebben ze ook een bescheiden stoomcentrum. Eerder klein van opzet en volledig door vrijwilligers gerund, maar wel leuk.
Zij baten ook een museumspoorlijn uit die tussen Maldegem en Eeklo.
Enkele weken terug was er het jaarlijkse Stoomfestival.
Enkele plaatjes genomen in mijn eigen stad:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=471293
Ah, daar ben ik 'toen ik klein was' een keer geweest, nog ruim voor de verbouwing. Maar ook toen heb ik me zitten vergapen aan die imposante treinen. Mooie serie. :)
Mooie serie Benonie; treinen zijn wat mij onlosmakelijk verbonden met stedelijkheid. Ik hou erg van rondhangen op stations en dan reizigers kijken. Jij ook bedankt Effes. ;)
1 - 8 of 8 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.