SkyscraperCity banner
1 - 20 of 40 Posts

·
Registered
2,424 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Wel leuk, ik zie Rotterdam toch geregeld in reclames.

Ik heb R'dam gespot in:
- KPN Reclame, beelden vanaf ToZ kijkend naar het noorden
- Amstel Bier reclame, vanuit de lucht kijkend richting Fortis Blaak etc.

Misschien wel leuk om dat te melden...

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Amstel Light was (deels) opgenomen op Inholland Rotterdam
Andrélon (?) op metrostation Wilhelminaplein
Trouw in de metro opgenomen
(Fortis???) Reclame dat iedereen in de rij staat bij o.a. de Erasmusbrug
TPG Post met grote rode ballen bij de Erasmusbrug

·
Fremdkörper
1,227 Posts
Er zijn er nog meer. Rails heeft ooit eens een nummer aan (reclame)filmlocaties gewijd, en Rotterdam komt inderdaad buitenproportioneel veel in spots, omdat het kan dienen als 'internationaal, anoniem, stedelijk decor'. Daarbij doet de gemeente Rotterdam natuurlijk nog het één en ander ter stimulering.

·
Urban experience...
2,338 Posts
Ik ben een paar maanden geleeden in Warshau naar een beurs over schoolen en univeristeiten gegaan, en in de folder van de Erasmus Universiteit, zein beina aleen maar fotos van wolkenkrabers en van de Erasmus Brug :)

·
Jazzadelic chill
1,718 Posts
Het valt inderdaad op dat je rotterdam steeds meer ziet.
en dan voornamelijk als afspiegeling van een wereld stad.
Betekend alleen maar dat er een stijgende lijn in zit.

Je ziet het zelfde met eindhoven waar de vestedatoren nu ook in reclames voor komt.

·
Registered
969 Posts
Goed dat Rotterdam d.m.v. reclames op TV wat meer aandacht krijgt. Ik ken hier in het Oosten van het land nog genoeg mensen die nooit in Rotterdam geweest zijn, maar wel in Amsterdam. Amsterdam heeft zijn bekendheid als hoofdstad en met zijn historisch centrum toch wel. Rotterdam is anders, maar is juist daardoor erg interessant naar mijn mening.

·
Eilander
1,039 Posts
ik werk in de reclame en weet uit ervaring dat men steeds positiever tegen Rdam aankijkt. Van oudsher wordt er gemakshalve veel in A'dam gedraaid omdat daar ook de meeste productiebureaus zitten, moeten die naar Rdam komen dan zijn daar weer extra kosten aan verbonden.

Het wordt in Amsterdam echter steeds moeilijker om te schieten aangezien de deelgemeentes er daar over beslissen, en ze er per deelgemeente een ander filmbeleid op na houden. In Rotterdam krijg je heel makkelijk een vergunning, omdat het centraal geregeld wordt en ze het als promotie voor de stad beschouwen. Ze sluiten hier zo een straat of brug voor je af, in A'dam krijg je dat amper nog voor elkaar.

Komt natuurlijk bij dat je in Rdam perfect moderne stedelijke plaatjes kan schieten die vaak ook niet direct herkenbaar zijn. Zo zal niet iedereen het kruispunt voor de Willemswerf herkennen in die Nuon commercial met die zwerver...

·
Registered
1,486 Posts
En wat te denken van reclame in tijdschriften? Vorige week in het magazine van het AD of van De Volkskrant de reclame voor de Renault Espace... met die schitterende panorma-foto van de skyline van Rotterdam: geweldige foto, zou zo hier van het forum gejat kunnen zijn!

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
^Plaatjes op het forum zijn over het algemeen niet geschikt voor drukwerk (veel te lage resolutie). Ik heb de bewuste advertentie niet gezien, maar ik kan me niet voorstellen dat Renault in zijn beeldgebruik low-resplaatjes gebruikt.

34,876 Posts
^^

Nou de resolutie van veel foto's hier lijkt me hoog genoeg voor een 3 bij 3cm afdruk in een blad, zo hoog is de resolutie van het gemiddelde magazine toch niet...?

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
^ik ging er vanuit dat de foto paginagroot was, en dan heb je niet genoeg aan 72dpi 800x600px plaatjes aangezien drukwerk minimiaal 300dpi moet zijn voor een scherp resultaat.

Maar idd, als je een foto verkleind naar 3x3cm kan je de meeste foto's wel van het forum gebruiken

·
Bas
14,369 Posts
Vrachtwagen.

Er schijnt in Nederland ook een vrachtwagen rond te rijden met een groot schilderij van het huidige Rotterdam op de trailer. Best wel stoer.
De Amstel reclame vanavond ook gezien, die is ongekend mooi. Met het nummer `Caroline` van Status Quo op de achtergrond. Alles gejat....
Maar uhh, Amstel wordt toch geassocieerd met 020? ;)

·
Used Register
168 Posts
^^^
Haha! Da's niet helemaal waar.. Amstel is ook hét bier wat in de Kuip wordt geschonken. Dus deze stad heeft meer met Amstel dan je zou denken..

1 - 20 of 40 Posts