Skyscraper City Forum banner
1 - 14 of 14 Posts
853 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Jongstleden 3 dagen in St-Petersburg geweest.
Was alweer 5 jaar geleden dat ik er voor het laatst was.
het grootste verschil dat ik bemerkte is dat Infinity Lada heeft verdreven als nr 1 automerk.

1) Mijn hotel, hoogste gebouw in het centrum van de stad

2) zoom out

3) uitzicht vanuit mijn hotel kamer

4) Ontbijtzaal op 18e verdieping, leuk zicht op de stad

5)

6) St-Petersburg is een stad met vele kanalen
+

7) de ene...

8) iets mooier dan de andere

9) reizen per metro is makkelijk en goedkoop( 17 Roebel/40 cent)
iedere 80 seconde komt er een metro, lang wachten hoeft dus nooit
De sporen liggen echt onwijs diep, dus hele steile trappen(die je eigenlijk niet mag fotograferen aldus een foeterende Metro medewerkster)

10)

11) Nevski Prospect is de straat van StP,

12) Nevski bevat vele bezienswaardigheden, zoals de Kazan Kathedraal

13)

14) binnen

15) in een zijstraatje ligt dit kerkje

16)

17)

18) Nevski eindigt bij dit pleintje

19)

Bij het wereldberoemde Hermitage waar ik de verdere dag ben geweest
Een prachtig museum niet alleen door de kunst maar zeker ook het gebouw zelf zijn de moeite waard.
Hierbij een korte impressie
20)

21)

22)

23)

24)

·
efil4oremirp
1,568 Posts
Ligt het nou aan mij, of is de stad behoorlijk rustig voor een miljoenenstad? Zie weinig mensen of verkeer. En zie ik nou een bus van de RET op 18? :)

·
Registered
1,214 Posts
Ligt het nou aan mij, of is de stad behoorlijk rustig voor een miljoenenstad?
Dat was ook mijn eerste gedachte; had het veel drukker verwacht. Desalniettemin zijn het prachtige foto's van een prachtige stad. Hoop er snel heen te gaan. Dat Hermitage is echt indrukwekkend zeg...

·
Lijepa naša
711 Posts
Die kanalen zijn een beetje afgekeken van Amsterdam, de Tsaar vond de Nederlandse grachten mooi toen hij op bezoek was in Nederland dat hij het zelf liet bouwen in zijn stad, dat is althans hetgeen wat ik op TV heb gehoord.

Verder een mooie stad, waar ik zeker een keer naartoe moet gaan!

·
Registered
14,150 Posts
Mooie foto's! :)

Ligt het nou aan mij, of is de stad behoorlijk rustig voor een miljoenenstad? Zie weinig mensen of verkeer. En zie ik nou een bus van de RET op 18? :)
Nee, in St Petersburg rijden toch vooral trolleybussen en deze is volgens mij ook een trolleybus.

·
NL
3,393 Posts
ja de Tsaar was helemaal gek van Amsterdam en hoe die stad stedebouwkundig was gebouwd en st petersburg was daarop geinspireerd

Bij de bouw werden vooral dwangarbeiders ingezet. Onduidelijk is hoeveel doden hierbij vielen, maar mogelijk kwamen tot 100.000 van hen om het leven bij de 18-jaar durende aanleg van de stad. De stad kreeg een Westers aanzien met onder meer zo'n veertig grachten naar Nederlands model.

·
Bike It!
22,249 Posts
Ik hou eerlijk gezegd niet zo van die overdadige barok. Zeker niet als die bouwstijl dominant aanwezig is. Maar ik kan me voorstellen dat je ter plekke wel onder de indruk komt.
Mooie serie van een mij onbekende stad.

·
Voorbijganger
2,079 Posts
Mooie serie. Ik ga er eind juni voor het eerst heen, na een aantal keren Moskou en Jekaterinburg. Ik ben toch wel benieuwd. Het ziet er toch wel anders uit dan Moskou op de foto's.

·
Registered
14,150 Posts
j Onduidelijk is hoeveel doden hierbij vielen, maar mogelijk kwamen tot 100.000 van hen om het leven bij de 18-jaar durende aanleg van de stad.
Tja, dan is er dus nog een overeenkomst met Amsterdam. Zonder slavenhandel immers geen Amsterdam. Zonder slavenhandel ook niet de overige steden die bij de VOC waren aangesloten.

·
Moderator
16,955 Posts
Dat die stad een metro heeft.. Bijna geen hoogbouw maar wel lekker kleurrijk ;) In Londen mocht ik ook geen foto's maken in de underground :sleepy:

·
Fan van de Neudeflat
2,499 Posts
Leuke serie. St. Petersburg is IMHO een van de mooiste steden van Europa. Dat hotel verbleef ik op mijn eerste bezoek aan de stad... toen heette het nog Sovjetskaya, en het was ook precies zoals die naam deed vermoeden. Ondertussen is het zo te zien aardig gemoderniseerd?

·
Registered
4 Posts
Tja, Petersburg is een fantastisch mooie stad met een enorm cultureel aanbod. Ik heb het geluk gehad in deze stad te mogen studeren.. In de winter, als het helder weer is, of donker waan je je in een boek van Dostojevsky. Een stad ook met grote tegenstellingen !!....

1 - 14 of 14 Posts