SkyscraperCity Forum banner

Stadionkwartier

80958 Views 472 Replies 66 Participants Last post by  [NL] Mr.Mit. [NL]
STADIONKWARTIER

Nieuwbouw op de locatie waar nu nog het parkeerterrein van het Philips Stadion is. In het gebied is ruimte voor woningen (zowel laag- als hoogbouw in een opbouwende vorm gezien vanaf het historische Philipsdorp) en een woontoren van rond de 75 meter. Inmiddels is begonnen met het bouwrijp maken van de locatie.

HOOGTE: Woontoren: +/- 75 m., kantoortoren: 40 m., flat (tegen Philips Stadion aan): 42 m.
VERDIEPINGEN: Woontoren: 23, kantoortoren: 10, flat: 14
START: nog dit voetbalseizoen (2007/2008)
GEREED: 2009/2010

ARCHITECT: Van Aken

Stadsdeel Strijp, westzijde Philips Stadion

Impressies

Totaaloverzicht:

Impressies:

Status
Not open for further replies.
1 - 20 of 473 Posts
Mooi. Ik hoop op binnenkort meer nieuws rondom het project. :)

Kleine correctie: De toren is geen kantoortoren, maar een woontoren. De kantoren komen in een gebouw van 10 hoog, naast het bestaande Eurobuilding, op de in de impressie open gelaten ruimte links van de toren...

Nog wat feitjes (uit de laatste nieuwbrief):

ca. 500 woningen
20.000m2 kantoren
1365 parkeerplaatsen (waarvan 1200 ondergronds)

Hoogte flat II: 42m (14 lagen)
Hoogte kantoren (niet op de impressie): 40m (10 lagen)
^ Ah oke, bedankt :) Dacht dat er alleen een kantoortoren zou komen, daar heb je het toch eens een keer over gehad met een toren 'met gele panelen'? Of ben ik nu helemaal in de war?

Ik neem trouwens aan dat flat II dat ding is wat bijna tegen het stadion aan staat, als ik zo de verdiepingen tel. Als dat 42 meter is zal de kantoortoren ook weinig voorstellen. Desondanks toch een hoogbouwclustertje daar!
De impressie stemt mij wat negatief. Het heeft voor mij een beetje een goedkoop jaren 90 gehalte (karig kaal en saaie kleuren). En de vormen van de massa's spreken mij ook niet erg aan. Maar bovenal, om niet te mierenziften/muggenn**ken, toch een mooie ontwikkeling! Ik hoop dat het nog te vroeg is om er een mening over te geven en er dus nog veel aan het plan kan veranderen.

De toren lijkt me wat te dik, de massa's te rommelig en de kleuren te weinig sprekend. Ik wacht op verse en vooral gunstig stemmende renders :)
sorry , maar als eindhoven een beetje ''hoogbouw uitsraling willen , moeten ze wel wat hoger bouwen dan dir , en een mooiere toren neerzetten(deze oogt wat armzalig),er moet een toren komen van minimaal 150 meter :D:D, nee even serieus , minimaal 95 meter ofzo :)
Muyangguniang said:
sorry , maar als eindhoven een beetje ''hoogbouw uitsraling willen , moeten ze wel wat hoger bouwen dan dir , en een mooiere toren neerzetten(deze oogt wat armzalig),er moet een toren komen van minimaal 150 meter :D:D, nee even serieus , minimaal 95 meter ofzo :)
Had voor mij ook iets hoger gemogen, maar hoop dat Strijp S er die meters bij krijgt.
Lichtstad said:
Dacht dat er alleen een kantoortoren zou komen, daar heb je het toch eens een keer over gehad met een toren 'met gele panelen'? Of ben ik nu helemaal in de war?
Inderdaad een toren met gele panelen, maar wel een woontoren. Het enige plaatje dat ik heb is zo klein dat ik het zonder scanner niet fatsoenlijk digitaal kan krijgen, maar hierbij toch een poging.

Gevelaanzichten woonhof oost(L) en woonhof west(R)

De gevel heeft wel wat weg van de Arena woontoren in Amsterdam. Alleen zijn de 'uitstulpingen' wat minder groot. Misschien de nieuwe stijl van Van Aken??
Ik vind het toch een mooie massa. Ben wel benieuwd wanneer het gaat beginnen. Volgens mij is de verkoop van het terrein nog steeds niet 100% rond. Althans, zoiets zei Westerhof laatst bij Voetbal Insite...
De gevel heeft wel wat weg van de Arena woontoren in Amsterdam. Alleen zijn de 'uitstulpingen' wat minder groot. Misschien de nieuwe stijl van Van Aken??
De arenatoren wordt ontworpen door van Aken architecten ism Wiel Arets, het stadionkwartier door Toon van Aken architectuur.
^Ik dacht dat het Stadionkwartier een gezamelijk project was van Toon van Aken én Van Aken architecten.
had er een metertje of tig bij gedaan zodat we een kleine 100+er bij hadden :-( maar je komt dan over ik weet niet hoeveel jaar wel mooi binnen met de trein, eerst kantoren langs de boschdijk, daarna strp S vervolgens PSV parkeer terrein en stadion, victoria kwartier en dan de hoge rakkers uit het centrum! (vanuit maastricht is het wat karig maar goed dan heb je nog wat te goed als je niet uitstapt (Wat heel dom zou zijN) op centraal!
^ Ach, alleen dat schorem uit Limburg komt van die kant uit ;)
experience said:
De arenatoren wordt ontworpen door van Aken architecten ism Wiel Arets, het stadionkwartier door Toon van Aken architectuur.
Gevonden op de website van Wiel Arets:

Dit is dus de Stadionkwartier-woontoren. Helaas was dit het enige plaatje op de site, maar samen met de prut-impressies uit post #7 geeft het toch een redelijke indruk van hoe de toren eruit komt te zien.

De overeenkomst die ik zag met de Arenatoren in Amsterdam is dus niet geheel toevallig. ;)
Ziet er wel okay uit. Beetje een ruwe versie van de Kennedytoren.
Inderdaad oké uit! :cheers:
En ze gaan zeer binnenkort op het terrein beginnen, tenminste dat heb ik van medewerkers van de personeelswinkel vernomen want die konden dan hun auto nie kwijt. Zal trouwens ook een lekkere choas worden als PSV moet voetballen.
Lichtstad said:
Inderdaad oké uit! :cheers:
Maar met 7 lagen wel een stuk lager .... :D

(nee, je ziet maar 7 lagen. OK, te moeilijk... )
7 lagen lager dan de KT gijs
Is dat zo?
Want dat zegt 'ie niet namelijk. ;)
1 - 20 of 473 Posts
Status
Not open for further replies.