SkyscraperCity Forum banner
1 - 20 of 25 Posts

·
ruiten drie
868 Posts
Discussion Starter · #1 ·
De Almelose nieuwssite Geleraaf toonde de volgende foto's, genomen vanaf een kraan, ten behoeve van inspectie-werkzaamheden aan de monumentale fabriekspijp middenin de binnenstad van Almelo. De fabriekspijp is samen met het portiersloge onderdeel van een restaurant. De foto's zijn genomen van een hoogte van ongeveer 40 meter.

Blik op noordwesten. Achter de rechtbank wordt momenteel de 55 meter hoge Javatoren gebouwd. Links het belastingkantoor.

Nog eens 2 torens (16 en 20/21 lagen) zullen op deze kale vlakte verrijzen.

Blik op noordoosten. Vlnr: stadhuis, De Sjors en Grote Kerk.

Blik op zuidoosten. Rechtsvoor de voormalige rechtbank, daarboven de watertoren.

Blik op oosten. Op de achtergrond de bouw van het ROC van Twente, in het midden de voormalige Stoomspinnerij Twenthe, rechts het NS-station. Helemaal links 's lands eerste nieuwbouw-moskee.

Blik op zuidwesten. Links het oude belastingkantoor.

Blik op noorden. Rechtsonder de bibliotheek.

·
Registered
139 Posts
Het is een groen gebied direct naast het centrum, ze zouden er inderdaad veel meer mee kunnen doen. Een mooi wandelpark van maken bijvoorbeeld. Een beetje grond onteigenen en hupsakee leg wat paadjes aan ;)

Ik vraag me trouwens af, zullen die twee hoge torens er ooit komen? Almelo heeft niet zo'n goede naam, dus denk ik niet dat die appartementen zo snel verkocht zullen worden. Wie wil er nou in Almelo wonen? Dit project past veel beter in een stad als Enschede.

·
Banned
7,693 Posts
Er staan redelijk wat fraaie woningen in Almelo maar zo vanuit de hoogte zie je dat niet. Een stad met een rechtbank en een groot belastingkantoor trekt een bepaald publiek.
Ik ben er nog wel eens, supersaai is het niet maar Enske is veel leuker.

·
ruiten drie
868 Posts
Discussion Starter · #15 ·
Ai, het negatieve commentaar over mijn geliefde stad doet pijn in mijn hart! ;)
Almelo mag dan niet de mooiste zijn, maar de stad van bovenaf als lelijk te betitelen gaat mij ietwat ver.

@ Nemo01:
De Gravenallee is al een prima wandelgebied. De ontoegankelijkheid van het bewoonde kasteel doet daar niet veel afbreuk aan. En wil je meer dan alleen het gebruikelijke rondje lopen, dan steek je toch gewoon even de singel over om in het onofficiële stadspark van de stad, met haar vele sporters, fietsers en wandelaars terecht te komen? Ik dacht dat jij (zo te lezen bekend met Almelo) dat wel wist...
En sorry, maar je argumenten over de woontorens zijn belachelijk.

@ Winus:
De top van de watertoren (38m) komt op de foto net niet tot aan de horizon. Ik houd het op 40-45 meter.

Aantal foto's die bewijzen dat Almelo ook een fraaie zijde heeft; de oostelijke historische binnenstad.

·
Registered
387 Posts
Erg fraai, de foto's. Helaas zie je alleen de 'meuk' ja, alhoewel je natuurlijk ook oog kan hebben voor details. Dan zie je ook vele leuke dingetjes. :) Zijn er geen zoom-foto's van bijvoorbeeld de oude kerk, oude rechtbank, etc. Dat lijkt me wel erg fraai namelijk.

Ik vond de kraan juist storend om foto's te maken van de pijp en bijbehorend portiersloge. ;)

1 - 20 of 25 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.