Skyscraper City Forum banner
1 - 10 of 10 Posts

·
NL
3,393 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Station Europapark (dec 2012) is het derde station van Groningen en tweede qua reizigersaantallen. Zowel Arriva als NS maken gebruik van dit station. Het ligt in de de wijk Europapark waar ook stadion de Euroborg staat. Ik vind het een zeer geslaagd ontwerp. Luxe in al zijn uitvoering met prachtige buitenruimtes die ook naadloos overlopen in het nieuwe gebouw van de gemeente Groningen en de stadstuin van de Kempkensberg. Zelf maak ik van dit station gebruik als ik de stad uit ga. Ik sla het Hoofdstation over omdat er in het weekend nooit plek is voor mijn fiets en fiets een paar minuutjes verder om hier mijn fiets te stallen en pak de trein.

De foto's zijn van 2013/2014

Augustus 2013

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Juni 2014

10

11

12

13

14

15

16

In de verte Rijksgebouw de Kempkensberg "het Cruiseschip" met een net nieuw stadstuin met stromende waterpartijen en prachtige bloemenbedden. Binnenkort ook es fotograferen.

17

·
NL
3,393 Posts
Discussion Starter · #5 ·
In het weekend is het n dood station aangezien het in een kantorenwijk staat met 2 scholen.
En het was zaterdag ook 30 graden. De tunnel wordt wel druk gebruikt.

·
Registered
341 Posts
Die beplanting maakt het helemaal af. De fietsenstalling heeft iets weg van Groningen CS met zo'n organische vorm. Leuk hoor!

Ik ben zelf wel nieuwsgierig naar het nieuwe station Leeuwarden-Werpsterhoek.

·
NL
3,393 Posts
Discussion Starter · #7 ·
Die beplanting maakt het helemaal af. De fietsenstalling heeft iets weg van Groningen CS met zo'n organische vorm. Leuk hoor! Ik ben zelf wel nieuwsgierig naar het nieuwe station Leeuwarden-Werpsterhoek.
Ja maar dan een stuk groener dan het hoofdstation.

·
hemelschraper
2,025 Posts
Het is een mooi station geworden. Fraaie serie Reflus!

1 - 10 of 10 Posts