Ik zou zeggen: kijk eens in Intermediair van vorige week...
(Artikel: geduldig beton)
Het station van de oost-west-lijn ligt dus onder de passagiershal.
(Artikel: geduldig beton)
Het station van de oost-west-lijn ligt dus onder de passagiershal.
Nee, geen vakblad. Is het blad (met artikelen en vacatures) dat alle afgestudeerde HBO'ers en universitairen gratis ontvangen tot hun 40e.Alargule said:"Intermediair" ken ik niet...vakblad toevallig?
Ik mag dus aannemen dat het station onder dat van de huidige lijn ligt?
Volgens eenzelfde principe zijn ook veel nooit gebruikte stations in New York gebouwd (zij het zo'n 50 jaar vóór station Weesperplein): hierbij werd alleen het gedeelte dat direct met het andere, in gebruik zijnde station kon worden meegebouwd ook daadwerkelijk gerealiseerd.Kijkend naar die doorsnede betwijfel ik of het onderliggende station geheel over de volle lengte gereed is, zoals ik wel eens in de krant heb gelezen. Volgens mij is alleen het deel direct onder de bestaande buis gebouwd en moet de rest er ooit aan beide zijden tegenaan geplakt worden. De constructie die de bovenliggende perrons moet dragen ziet er wel erg lomp en zwaar uit in deze tekening, maar dat past ook wel bij de gehele architectuur van de Oostlijn.
Graag!Ik heb (als het goed is) het artikel van het Parool, waar Elmo over vertelt, nog ergens liggen, als ik het kan vinden zal ik het scannen en posten.
Graag, ik ben benieuwd. Ik heb die artikelen namelijk nooit gelezen.Mojito said:Ik heb (als het goed is) het artikel van het Parool, waar Elmo over vertelt, nog ergens liggen, als ik het kan vinden zal ik het scannen en posten.