SkyscraperCity banner
1 - 14 of 14 Posts

·
NL
3,393 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Cobouw, een vakblad voor de bouw, stelt dit jaar voor de eerste maal de Cobouw Awards ter beschikking voor onder andere ‘het beste bouwproject’. Genomineerden zijn onder meer Het Stedelijk Museum in Amsterdam, het nieuwe kantoor van de Belastingdienst/DUO in Groningen, het project Zaailand in Leeuwarden, het Rijksmuseum in Amsterdam, het gebouw van de Rabobank in Utrecht en de Maasboulevard in Venlo.

De uitreiking van de Cobouw Awards vindt plaats op dinsdagavond 30 november in het Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk aan Zee. De nominaties zijn bepaald aan de hand van onderzoeken uitgevoerd door gerenommeerde instituten als TNS Nipo, PWC en Berenschot. Daarnaast zullen de lezers van Cobouw hun stem uitbrengen op het beste bouwproject.

Stemmen op één van de bouwprojecten kan nog tot 25 november.

http://vote.quizcontrol.com/public/index.php?moduleID=2

·
NL
3,393 Posts
Discussion Starter · #2 ·
De 20 genomineerden:

1.Spoorzone Delft

2.Stedelijk Museum Delft

3.Het Rijksmuseum Amsterdam

4.Rijksgebouw Belastingdienst/DUO Kempkensberg Groningen

5.Jeroen Boschziekenhuis Den Bosch

6.Landtunnel A2 Utrecht

7.Zaailand Leeuwarden

8.Wegverbreding A4 Burgerveen

9.Noord/Zuidlijn Amsterdam

10.Groningen Seaports Eemshaven Groningen

11.Maasboulevard Venlo

12.Eon-elektriciteitscentrale Rotterdam

13.2e Coentunnel Amsterdam

14.Centraal Station Rotterdam

15.Babylon Den Haag

16.Rabobank Utrecht

17.Boulevard Scheveningen

18.Westrandweg Amsterdam

19.2e Maasvlakte Rotterdam

20.JuBi-torens Den Haag

·
Hoogvlieger
1,771 Posts
Die Cobouw Awards zijn niets meer dan een incestueus aannemersfeestje, met ondoorzichtige nominaties (het is vast toeval dat alleen de sponsoren genomineerd zijn), ondoorzichtige criteria (wanneer is iets 'het best') en niet eens een poging om onafhakelijkheid te suggereren (op de stempagina's knippert aan de onderzijde een banner van een van de 'genomineerden'). Daarnaast is inmiddels toch wel aangetoond dat internetpolls volstrekt onbetrouwbaar zijn. Als betrokkene bij een van de 'genomineerde' projecten heb ik al een stuk of 5 mailtjes gehad waarin ik word aangespoord om vooral mijn hele familie, alle buren en kennissen te laten stemmen. Zo wint niet het beste project (whatever that may be) maar gewoon het project waarbij de meeste mensen betrokken zijn.

·
NL
3,393 Posts
Discussion Starter · #5 ·
Alsof jurys wel betrouwbaar zouden zijn...

Ach tis met zoveel dingen zo maar toch is het altijd leuk :)

Wel mis ik de New Orleans hierbij staan...

·
Registered
34,648 Posts

·
Registered
6,069 Posts
Hoewel ik bevooroordeeld ben, heb ik op de Noord/Zuidlijn gestemd. Een megaproject met de nodige interessante innovaties (denk bijvoorbeeld aan de bouw van tafelconstructie waarop Amsterdam Centraal nu staat waaronder over een half jaar een zinktunnel compleet met perron voor de Noord/Zuidlijn wordt gevaren). Maar ook qua architectuur mogen de stations van de Noord/Zuidlijn er wezen.

·
Registered
34,648 Posts
^^ Absoluut. Er staan sowieso erg veel infrastructurele werken deze keer in de lijst:

1.Spoorzone Delft

2.Stedelijk Museum Delft

3.Het Rijksmuseum Amsterdam

4.Rijksgebouw Belastingdienst/DUO Kempkensberg Groningen

5.Jeroen Boschziekenhuis Den Bosch

6.Landtunnel A2 Utrecht

7.Zaailand Leeuwarden

8.Wegverbreding A4 Burgerveen

9.Noord/Zuidlijn Amsterdam

10.Groningen Seaports Eemshaven Groningen

11.Maasboulevard Venlo

12.Eon-elektriciteitscentrale Rotterdam

13.2e Coentunnel Amsterdam

14.Centraal Station Rotterdam

15.Babylon Den Haag

16.Rabobank Utrecht

17.Boulevard Scheveningen

18.Westrandweg Amsterdam

19.2e Maasvlakte Rotterdam

20.JuBi-torens Den Haag

·
Registered
3,512 Posts
Zonder enige twijfel de Jubi Torens in Den Haag. :) (Natuurlijk ook bevooroordeeld, ;) maar hoort zeker bij de top.)

·
Not much
11,090 Posts
Pffff, veel keuzes. Ik ga sowieso voor een project mbt infrastructuur. Noord/Zuidlijn is wel gaaf maar de Westrandweg ook!

·
Registered
57 Posts
de 2e maasvlakte, want die is volgens mij het belangrijkst voor de handel en dus voor Nederland. Niet het mooiste of bijzonderste project, maar dit project is voor landelijk niveau.;)
het mooiste project vind ik toch de kempkensberg in Groningen.

1 - 14 of 14 Posts