SkyscraperCity Forum banner

Stoker & Brander (2)

96570 Views 570 Replies 71 Participants Last post by  -Koen-
We beginnen met deel II omdat het vorige topic al weer dik over de 500 posts heen is.

Hoogte: 2x 80 meter (gemeten van laagste appartement tm het dak. (27x 2.96m, zie deze post)
Architect: Claus en Kaan
Website: www.stokerenbrander.nl
Bouw: gefaseerd, eerst Stoker (officiele start 09-2007), direct daarachteraan Brander (03-2008?)

See less See more
Status
Not open for further replies.
1 - 20 of 571 Posts
Waarom een nieuwe thread na 500? Heeft dat emt de servercapaciteit te maken ofzo?
^^ Dat is een regel op het forum. Het gaat gewoon om de overzichtelijkheid van een thread. ;)
Nou de eerste tunnel is gestort, heeft ieder het gezien? En zijn er nog vragen over het princiepe van de tunnel? Volgens mij is het vrij duidelijk als je eenmaal zoiets in het echt gezien hebt.

Fijn weekend allemaal. :cheers:
bedankt

Bedankt allemaal voor de nieuwe info en mooie fotos
goed weekend voor allen
Jopie
Nou de eerste tunnel is gestort, heeft ieder het gezien? En zijn er nog vragen over het princiepe van de tunnel? Volgens mij is het vrij duidelijk als je eenmaal zoiets in het echt gezien hebt.

Fijn weekend allemaal. :cheers:

Dan moet je natuurlijk wel op het juiste moment aanwezig zijn, is het een keer mogelijk om dat op foto te zetten of is er ergens een site waar ik het principe kan zien hoe dit werkt. Ik ben wel benieuwd, ik heb nog staan kijken maar ik kan me geen voorstelling maken hoe dit gaat het verplaatsten van de tunnel.
ik denk dat het hier vrij duidelijk uitgelegt wordt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tunnelbekisting
2

even wezen kijken 2e pinksterdag.
ik snap het allemaal wel zo'n beetje en ik vind het geweldig hoe het bij iedereen leeft en dat er veel verteld wordt door de mensen die ermee te maken hebben. complimenten.
See less See more
Zeg Ester. Hoe ga je het eigenlijk met je kat doen op zo'n hoge toren???
ik denk dat het hier vrij duidelijk uitgelegt wordt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tunnelbekisting
Zeg hoe hebben jullie de tunnel eruit gekregen met die damwand ervoor? En tot morgen ;)
Zeg Ester. Hoe ga je het eigenlijk met je kat doen op zo'n hoge toren???
Beestjes is 19 jaar oud. Weet niet of ze de verhuizing naar Brander nog gaat meemaken. Bovendien komt ze alleen buiten op het balkon.
Ha ha ha...mijn ehmm..vier katten blijven ook gewoon binnen en af en toe op het balkon...Nu maar hopen dat ze er niet vanaf springen
Zeg hoe hebben jullie de tunnel eruit gekregen met die damwand ervoor? En tot morgen ;)
De tunnel hebben we in meerdere delen eruit gehaald. Er is nog ca. 3 meter ruimte aan de zijde van de damwand. Dus in delen kleiner dan 3 meter.

(voor katen is het misschien verstandig zo'n heel licht gaas te spannen, daar zie je bijna niets van. Mijn kat is namelijk al eens van het balkon gesprongen, misschien achter een vogel aan of zo. Dit was maar 2 hoog, de kat had gelukkig niets, maar hoger had het wel anders kunnen aflopen natuurlijk.)
Ze komen in het water terecht, dus als ze niet verpletteren dan verzuipen ze wel... Gaas lijkt me inderdaad verstandig!
Katten zijn niet achterlijk. Ze springen er niet zomaar vanaf. Meestal vallen ze van balkons doordat ze ergens van schrikken of door onoplettendheid terwijl ze op het randje lopen. (wat enigzins wel dom is natuurlijk ;))
Ik vind het beestachtig om een kat of hond te houden als je in een appartement woont. Zo'n beestje hoort gewoon lekker buiten in de tuin te kunnen zijn. Het moet ruimte hebben om te rennen en te spelen. En dan moet het beestje niet afhankelijk zijn van de momenten waarop het 'baasje' de mogelijkheid biedt om naar buiten te gaan - om dan ook nog eens de publieke ruimte te verpesten met ranzige uitwerpselen! Maar goed, mensen denken meestal alleen aan zichzelf als ze een dier aanschaffen, en stellen zich niet de vraag of het arme beestje wel in een (vaak ook nog klein) appartementje wil worden opgesloten.

Heeft allemaal niets met Stoker/Brander te maken, en ik stem ook niet op de Partij voor de Dieren, maar ik wordt echt niet goed van mensen die een nieuwe hond/kat aanschaffen terwijl ze al in een appartement wonen. Als je al eentje hebt voordat je in een appartement gaat wonen, is het wat anders. Ik snap wel dat iemand het beestje daarom niet meteen zal 'ruimen'. Maar dan nog blijf ik het zielig vinden...
See less See more
Ik kan me niet inhouden en moet gewoon even reageren.

WAT EEN ONZIN...

Ik heb perzen en die zijn nog nooit buiten geweest en hebben daar ook helemaal geen behoefte aan. Bovendien hebben wij niet een "klein" appartementen waardoor ze alle ruimte hebben om hun energie kwijt te kunnen.

Er lopen genoeg katten die "lekker" rond kunnen lopen en alle vrijheid hebben maar geen eten, liefde en aandacht krijgen...en dat is niet beestachtig?

Bovendien is dit niet een forum voor "wel of geen dieren in een appartement" maar gaat het over de bouw van de stoker en brander...
Ik kan me niet inhouden en moet gewoon even reageren.

WAT EEN ONZIN...

Ik heb perzen en die zijn nog nooit buiten geweest en hebben daar ook helemaal geen behoefte aan. Bovendien hebben wij niet een "klein" appartementen waardoor ze alle ruimte hebben om hun energie kwijt te kunnen.

Er lopen genoeg katten die "lekker" rond kunnen lopen en alle vrijheid hebben maar geen eten, liefde en aandacht krijgen...en dat is niet beestachtig?

Bovendien is dit niet een forum voor "wel of geen dieren in een appartement" maar gaat het over de bouw van de stoker en brander...

Sorry hoor, Jeannette je hebt helemaal gelijk.

Ik heb nu geen dieren meer maar ik het verleden had ik ook katten, een siamees en 2 perzen, die redden zich uitstekend in een appartement en als de buitendeur openstond waren ze bang, en wat een lol, een kat die buiten loopt die dood gereden wordt, nee dat is dierenliefde, gewoon naar buiten met die katten en dan maar afwachten of die nog thuiskomt.

en nu

DISCUSSIE GESLOTEN
Beter in een flat dan in een asiel, dacht ik zo. Wij hebben het beestje uit een hokje van 60*60*60cm. Denk dat die nu beter af is, volgende x kan je beter toch op partij van de dieren stemmen.

Maar goed nu stoker en brander dan maar weer, een nieuwtje! Volgende week krijg ik waarschijnlijk de webcam als alles meezit en proberen we deze op stoker en brander te zetten, zodat ieder de bouw de gehele dag kan volgen. :banana:
1 - 20 of 571 Posts
Status
Not open for further replies.