Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 33 Posts

·
I am sterdam
4,762 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Hier het vervolg, met veel hoogbouw, stedelijkheid, urban en vrouwelijk schoon.
Wat veel dezer dagen nog te zien zal zijn :)
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15. Deze Nexxd?

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24. Het is stil aan de overkant, het is stil aan de overkant, enz

25.

26.

27.

28.

29. De oranje woontoren vind ik erg geslaagd

30.

31. De Lijnbaaaan

32.

33. Echt mooi plein

34. Zie bovenop, Chicks loves Skyscrapers

35.

36.

37. We eindigen met de hoogste van de Benelux

Echt een mooie wereldstad, was een tijd geleden, maar heb er van genoten en ik kom zeker nog in de zomer terug!

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
@Winbuks: het kan er mee door wat betreft de meisjes. De gebouwen zet je beter op de foto :) Mooie series met soms erg originele plaatjes (nr 5 bijv, erg mooi!)

·
I am sterdam
4,762 Posts
Discussion Starter · #6 ·
Ik ga natuurlijk niet voor de vrouw zelf staan of er om vragen. Maar ik moet het nog 'leren'. Om de persoon/vrouw zelf helemaal op de foto te plaatsen is een goeie tip, Hoogbouw010. En gebouwen staan stil, vrouwen niet altijd...

·
Registered
3,157 Posts
Glacius said:
Mooie foto's! Maar wat de levendigheid op straat betreft zie je toch wel een groot contrast met Amsterdam.
Onderschat de drukte niet. Ik weet niet hoe laat dit is genomen. Het lijkt me heel vroeg in de morgen. In de middag en na-middag is het stervens druk. Dat viel me de laatste jaren ineens echt op. De drukte is dan net precies goed. Drukker moet het eigenlijk niet worden, anders is er heel weinig loopruimte meer, ondanks de brede straten en pleinen.

·
I am sterdam
4,762 Posts
Discussion Starter · #12 ·
Ik begon om 10.00 vanaf Centraal station en eindigde via de Lijnbaan om 12.15. Op de Lijnbaan/Koopgoot vond ik het nogal druk, maar bij Blaak was het nog erg rustig, zie foto 24. Ik heb niet echt de indruk gehad dat Rotterdam niet kan tippen aan A'dam :).

·
Registered
1,146 Posts
Okay, als jij het zegt.

Afgelopen zomervakantie had ik voor drie dagen een baantje in Rotterdam bij het Hofplein en toen verbaasde ik me ook al over het feit dat er 's middags nauwelijks voetgangers waren op het Weena en het Hofplein. En dat terwijl het 30 graden was.

·
My train goes everywhere!
2,783 Posts
Mooie reeks...

·
Digue-le-Bois
1,133 Posts
Glacius said:
Okay, als jij het zegt.

Afgelopen zomervakantie had ik voor drie dagen een baantje in Rotterdam bij het Hofplein en toen verbaasde ik me ook al over het feit dat er 's middags nauwelijks voetgangers waren op het Weena en het Hofplein. En dat terwijl het 30 graden was.
Waarschijnlijk lag toen iedereen op het strand bij de Boompjes.

·
Registered
3,157 Posts
Glacius said:
Okay, als jij het zegt.

Amsterdam lijkt me wel drukker. Maar ik ben er 2 keer geweest en de eerste keer als klein jongetje van 7 jaar(1985) was het daar stervens druk ala Tokyo in de metro, maar de tweede keer in 2004, viel het mee. Was lekker rustig en vroeg in de morgen. Zo is de stad ook het gezelligst. Maar nu ik er over ndenk, moest de eerste keer wel konninginnendag zijn geweest ofzo. Was echt superdruk. Hou ik niet van, ik wil lekker kunnen lopen en genieten.

·
Registered
2,152 Posts
Leuke reeks. Weer eens wat andere invalshoeken. Wat ik wel jammer vind is dat van veel gebouwen nou net het bovenste stukje ontbreekt zoals bv 14-17.

1 - 20 of 33 Posts