SkyscraperCity banner
1 - 20 of 21 Posts

·
Registered
40,875 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Surabaya Indonesia´s third largest city

so many houses

a mall in Surabaya

another new mall

Royal Plaza Mall in Surabaya

another mall in town

inside:shocked::shocked::shocked:

Tunjungan Plaza

Indonesian hypermarket:cheers:

Golden City Mall

City Walk Mall interior

Royal Plaza mall

another mall but not completed, it will look like soemwhere in a Russian palace

Galaxy Mall

BG Junction Mall

and a new mall called Grand City

Number of malls and those u/c in Surabaya

1. Pasar Atom Mall dan Pasar Atom
2. ITC Grosir
3. Mangga Dua Trade Center
4. BG Junction
5. Empire Palace
6. Surabaya Plaza (Delta Plaza)
7. Galaxy Mall (I & II)
8. Tunjungan Plaza (I - IV)
9. Royal Plaza
10. Surabaya Town Square (Sutos)
11. Darmo Trade Center
12. Plaza Marina
13. City of Tomorrow
14. Lenmarc (coming soon)
15. Supermal and PTC
16. Surabaya Mall (THR which actually is Trade Center)
17. Goci (Golden City)
18. Grand City (coming soon)
19. Union Square (coming ?)
20. Ciputra World (coming ?)
21. Darmo Fashion Walk (coming ?)
22. East Point Trade Center (dulunya pasar Kapas Krampung)
23. Pakuwon Power Trade Center (coming ?)

Surabya Airport

aerobridges and some cute liitle babies

·
instagram: t.l.rekarte
59,598 Posts
Tipica cidade do Sudeste Asiatico,que eu saiba em Surabaya o turismo sexual é forte
a cidade é uma prova,de como a Indonesia é concentrada na ilha de Java,a maior e segunda maior cidade,na mesma ilha!

Ta inspirado,heim Matthias,em fazer threadhs!

·
Registered
40,875 Posts
Discussion Starter · #3 ·
LOL

Rekarte, Indonesia is not Thailand, it is a Muslim country and has moral values: no prostitutes around!

and what is typically South East Asian?

Singapore is richer than many American cities and there is less corruption than in the USA or almost 90% of Europe

KL´s and Singapore´s skyline are better than the USA which has almsot 90% boxy skscapers, 70´s style! Both cities are cleaner than in Europe or America. I don´t know why people are so fascianted by the States, if I want theme parks: I get bigger and more modern ones in Dubai (Dubai World will be three times Disney world in Florida, no need to go to Disney World when you get more modern ones in other places which are crime-free, into the bargain), if I want shopping, I go to South East Asia, China, Japan, Gulf...all malls are better and more luxurious than in the States.

if I want a touch of the old world I go to Europe which has wonderful and romantic cities.

What´s there special about the USA? The USA was special in the 70´s and 80´s where the rest of the world was under-developped, now tides are shifting!

·
59,598 Posts
Eu sei que a Indonesia é islamica,o seu país também é,né?,mas o turismo sexual é forte lá(e em boa parte do sudeste Asiatico,afinal as asiaticas assim como as latinas,são exoticas)
e é uma tipica cidade do Sudeste Asiatico,com um bom skyline,mas muito pobre(em Singapura é outra história,e Kuala Lumpur a pobreza é bem menor)
E eu adoro o mundo,inclusive o Sudeste Asiatico,e tabém acho as cidades do Sudeste Asiatico,melhor do que muitas cidades mortas dos EUA
Mas a Inonesia,não é dos meus preferidos países da região,acho que a Malasia,Singapura,Timor Leste,Tailandia e Camboja mais interessante:yes:
mas tem algumas coisas encantadoras na Indonesia,em especial a artes ligadas ao budismo

·
Registered
40,875 Posts
Discussion Starter · #5 ·
Rekarte, poverty in Singapore???? Are you kidding...there is a lot more poverty in Western countries than in entire Singapore. Singapore is very modern, efficiently organized, very clean, even sterile and has low unemployment. Its HDI is high and corruption is lower than in places like Germany, GB or France.

Some areas of Miami look like somehwere in the Third World, once you leave downtown and places like Fisherman´s Island. Very run-down, outskirst of singapore are still fine. I have been there.

The future is not in Europe or USA, those places won´t fall behind but frontiers will be spushed in places like Asia, the Gulf Latin America and parts of Africa

·
Moderator
17,935 Posts
Rekarte, poverty in Singapore???? Are you kidding...there is a lot more poverty in Western countries than in entire Singapore. Singapore is very modern, efficiently organized, very clean, even sterile and has low unemployment. Its HDI is high and corruption is lower than in places like Germany, GB or France.

Some areas of Miami look like somehwere in the Third World, once you leave downtown and places like Fisherman´s Island. Very run-down, outskirst of singapore are still fine. I have been there.

The future is not in Europe or USA, those places won´t fall behind but frontiers will be spushed in places like Asia, the Gulf Latin America and parts of Africa
Singapore is indeed very representative of the whole of Asia. Perfection and cleanness everywhere you go.

And you are absolutely right. Europe and the USA are going to enter a period of decadence very soon, which will allow Asia to become the dominant continent in the world.

My family has already begun making plans to emigrate to China. My dad is going to become a fisherman in the clear waters of the yellow river, my mother a maid in the leafy suburbs of Beijing and my little sister's current smaller stature makes her perfect for working in one of China's safe mines!

The future of the Asian continent is bright and we hope that they will have a place in society for the western people to be able to share in the good times to come!

·
Banned
91 Posts
Cidade feia

acho as cidades da Indonesia, da India, e do Pakistão muito feias, sendo sincero, e sem querer ofender ninguem

As únicas cidades bonitas no sudeste asiático são Singapura, Brunei, Kuala Lumpur, e Bangkock

·
59,598 Posts

Não,você entendeu mal!
eu quis dizer que Singapura é uma excecção no Sudeste Asiatico!
Em tempos,Singapura é muito desenvolvida,e tudo isso,que você falou!
E concordo com você o futuro está na America Latina,Paises do Golfo e da Africa,e alguns da Asia!:)

·
Eu sou Lula!
2,632 Posts
Por quê eu tenho a leve impressão de que para algumas pessoas sempre é preciso complementar o amor que sente por algum lugar com o sentimento de ódio e repulsa por outro (geralmente europa ou eua)? :eek:hno:

Bom, esquece, interessante a cidade, apesar de não ter tantos prédios altos e modernos como jakarta. O aeroporto parece ser bem grandinho também.

·
Piu Forte, porra!
7,278 Posts
Juro que eu li surubaya.

·
Banned
1,182 Posts

SUPERMAL, o Shopping do Baixo Astral.

Brincadeiras a parte, gostei das fotos. Sei lá, a cidade me lembrou SP em algumas imagens, por causa da densidade.

And Matthias, you really should love shopping malls. Every topic from you have a lot of photos with impressive malls around the world... I love malls too.

1 - 20 of 21 Posts