SkyscraperCity banner
1 - 16 of 16 Posts

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Op donderdag 11 mei organiseren Stichting Hoogbouw en ING Real Estate het symposium 'Creating High-Rise Eindhoven'. Dit symposium vindt plaats in de Kennedytoren in Eindhoven. Stedenbouwkundige Cees Donkers (gemeente Eindhoven), architect Margriet Eugelink (van aken architectuur), ontwikkelaar Erik Faber (ING Real Estate) en woningbeheerder Martin Beukeboom (Vesteda) laten zien wat er in de afgelopen jaren gerealiseerd is en vertellen vanuit hun discipline wat de bijzondere aspecten zijn van deze ontwikkelingen in Eindhoven. Dagvoorzitter is Arend Hilhorst, voorzitter van de Stichting Hoogbouw.

13.30 Ontvangst in de Kennedytoren

14.00 Openingswoord door de dagvoorzitter
Arend Hilhorst, voorzitter Stichting hoogbouw

14.10 De Hoogbouwambitie van Eindhoven
Cees Donkers, stedenbouwkundige, Dienst Stedelijke Ontwikkeling en Beheer
Gemeente Eindhoven

14.30 Architectuur van Hoogbouw. Projecten: Kennedytoren en De Regent
Margriet Eugelink, directeur van aken architectuur, Eindhoven

14.50 Investeren in Hoog Wonen. Project: Vestedatoren
Martin Beukeboom, vestigingsmanager Vesteda Eindhoven

15.10 Pauze

15.40 Ontwikkeling van Hoogbouw. Project: Porthos
Erik Faber, adjunct-directeur ING Real Estate Development

16.00 Discussie o.l.v. de dagvoorzitter

16.40 Slotwoord en afsluiting door de dagvoorzitter met aansluitend een borrel

18.00 Einde

Creating High-Rise Eindhoven

Stichting Hoogbouw en ING Real Estate Development nodigen u uit voor het symposium Creating High-Rise Eindhoven. Dit zal plaatsvinden op donderdag 11 mei a.s. in een van de nieuwe hoogbouwaanwinsten van de stad; De Kennedytoren. In relatief korte tijd is de skyline van Eindhoven ingrijpend veranderd. Porthos, Regent, Admirant, Kennedytoren en Vestedatoren hebben de stad een aanzien gegeven dat past bij de ambities van een jonge dynamische stad en hoort bij de internationale aspiraties als centrum voor innovatie en technologie. Vier vooraanstaande sprekers zullen vanuit verschillende hoogbouwdisciplines en hun betrokkenheid bij de verschillende hoogbouwprojecten inzicht geven in de specifieke ontwikkelingen op het gebied van hoogbouw in Eindhoven. Daarna bestaat de mogelijkheid om wat dieper op een aantal specifieke zaken in te gaan tijdens de discussie. Op een van de hoger gelegen verdiepingen van de Kennedytoren kunt u daarna niet alleen genieten van een hapje en een drankje, maar heeft u tevensuitstekend zicht op alle hoogbouwontwikkelingen in de Lichtstad.

Voor meer info: www.hoogbouw.nl (daar kun je ook het programma en aanmeldingsformulier downloaden)

·
Administrator
30,102 Posts
Als er trouwens nog iemand is die een beetje mee wil werken in ruil voor gratis toegang en een gezellige boekenbon, dan hoor ik het ook graag. Werk bestaat uit beetje meehelpen bij de inloop zodat ik m'n handen vrij heb, en aantekeningen maken.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Discussion Starter · #5 ·
^ Ah, jij bent er dus ook bij? :cheer:

Ik moet nog even kijken of ik überhaupt wel de mogelijkheid heb om te kunnen komen, loop namelijk gewoon stage en veel vrije dagen heb ik niet. Het lijkt me wel leuk!

·
heanig an
4,554 Posts
Een alleraardigst programma, én de borrels naderhand zijn ook altijd goed. Maar ik kan er helaas niet bij zijn, heb door al die stomme feestdagen al te veel vrije dagen op moeten nemen. :mad:

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Discussion Starter · #12 ·
Nog even een mededeling: het gaat niet lukken om er overmorgen bij te zijn :(

·
Administrator
30,102 Posts
Helaas. Overigens jammer dat er, afgezien van een enkelig, meestal weinig reacties uit deze hoek komen als het gaat om dit soort bijeenkomsten. Ik snap wel dat het niet zozeer onwil is, maar vooral voor studenten is niet alleen de info leuk om te horen uit de mond van de bron zelf, maar vooral ook het netwerk. Wie een stageplaats zoekt kan tijdens de borrel altijd prima spijkers met koppen slaan. Dat soort lui waarderen het altijd wel als er iemand op hun afstapt. Ze zijn zelf immers ook student geweest.

·
...
3,321 Posts
Ik kan er helaas ook niet bij zijn. Als ik niet kom werken ben ik mijn tijdelijke uitzendbaantje kwijt. Niet dat het nou zo'n fantastisch werk is, maar ik heb het geld op dit moment hard nodig.

Het is inderdaad jammer dat er weinig tot geen (Eindhovense) forumleden naar dit soort gelegenheden gaan.

Ik hoop wel dat we eventueel vermeldenswaardige nieuwtjes of informatie via het forum horen. ;)

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Discussion Starter · #15 ·
@ Jan
Da's waar. Op een hoogbouw cq. architectuurforum vol studenten verwacht je inderdaad betere reacties. Bij mij is de interesse er zeker wel, al ben ik dan niet eens een student in die richting. :)

·
Registered
1,214 Posts
Ik zou wel willen gaan, maar heb op donderdag verplichte werkgroepcolleges en mijn studiepunten genieten nu eenmaal meer prioriteit.
Bovendien heb ik voor vrijdag twee killing deadlines, dus jammer maar helaas, het zit er echt niet in. Was nochtans erg geïnteresseerd... :(

1 - 16 of 16 Posts