SkyscraperCity banner
1 - 8 of 8 Posts

·
心在臺灣
Joined
·
9,883 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Z serii jednodniowych wypadow z Taipei prezentuje podroz kolejka do Pingxi. Kolejka wybudowana przez Japonczykow do transportu wegla z kopalni w Jingtong, obecnie juz tylko turystyczna, wegiel sie wyczerpal, kopalnia upadla. Krotka, kilkunastokilometrowa kolejka jakims cudem jednak ocalala i dotwala do obecnego tredu odkrywania przeszlosci. Wiekszosc podobnych kolejek niestety rozebrano.

Zaczynamy w Ruifang, jakies 50 minut pociagiem na wschod od Taipei, wlasciwie mozna powiedziec ze jeszcze w aglomeracji.

Plan sytuacyjny (po chinsku :) )

bedziemy jechali z lewego dolnego rogu (Ruifang) najpierw 2 stacje glowna linia a pozniej skret w prawo i do konca (jingtong).


Ruifang, w oczkiwaniu na pociag przeszedlem sie po miasteczku


widok na stacje i kolejke


nasz pociag, wsiadamy...


i wysiadamy na bezludziu, stacja w Dahua, pierwsza po zjechaniu z glownej trasy


dalej idziemy wzdloz torow


dochodzimy do krotkiego tunelu, przechodzimy tunel


i jestsmy w raju, Wodospad Shifen








dalej trasa prowadzi mostkiem wiszacym nad malym wodospadem


mija nas pociag


trasa schodzi w dol i idzie wzdloz rzeki...


a kolej idzie tedy, rozdzielamy sie


idziemy wzdloz rzeki


i dochodzimy do wioski - Shifen (od ktorej wziela sie nazwa wodospadu)


spotykamy sie ponownie


kolejka przechodzi przez "centrum" wioski


rozjazd


mija nas pociag


stacja Shifen




mijamy lokalne slumsy


idziemy dalej












nadjezdza pociag, trzeba zejsc z torow


dochodzimy do stolicy gminy, miasteczka Pingxi, glowny deptak (stara ulica) odchodzi od stacji




ponad miasteczkiem na gorce jest swiatynka, z ktorej robimy widoczki




to cos co leci to latajacy lampion, Pingxi slynie z latajacych lampionow (podniebnych lampionow)


schodzimy w dol, nad strumieniem




powrot na glowny deptak


i jeszcze udalo nam sie uchwycic puszczany lampion, na lampionach wypisuje sie zyczenia


zostala nam do pokonania jeszcze tylko jedna stacja ale juz nie piechota, jeszcze raz wsiadamy do pociagu (bilet - ok. 6 zl, umozliwia wielokrotne wsiadanie i wysiadanie z pociagu), dojezdzamy do Jingtong


kolejka


stacja w Jingtong




centrum, glowny deptak


park przy stacji


stacja z drugiej strony


wsiadamy do pociagu i powrot do Taipei.
 

·
Registered
Joined
·
1,545 Posts
Wreszcie jakies ludzkie zdjecia z tej tam wyspy! Alles git! Bardzo japonski klimat, lecz Japonia jest syf-free; tutaj bardziej swojsko. A kojele w Azji to znow caly ciekawy temat...
 

·
心在臺灣
Joined
·
9,883 Posts
Discussion Starter · #4 ·
A czy inne moje zdjecia z "tej tam wyspy" nie sa ludzkie? Taiwan jest dla mnie najbardziej ludzkim miejscem jakie znam. Klimat japonski, KJ (czy tez CJ) od razu to rozpoznal. Zreszta klimat japonski jest wszedzie na Taiwanie, wiesz o tym zreszta z autopsji, widac ze byla to kiedys czesc Japonii.

Wkrotce kolejne odcinki z jednodniowych wypadow :)
 

·
Registered
Warszawa
Joined
·
4,929 Posts
Fascynajaca mieszanka piekna natury i totalnego rozpizdzierzu cywilizacyjnego :) Bardzo ciekawe dla europejczyka, przypomina sredniowieczne miasta (plus oczywiscie wspolczesna tandeta w postaci plastikow i ustandaryzowanych materialow budowlanych).
 

·
Krakus rodowity
Joined
·
5,218 Posts
Fascynujące klimaty, wycieczka pierwsza klasa! :)
 

·
...
Joined
·
2,120 Posts
Dzieki za ta fotorelcaje oraz za wszystkie inne z Tajwanu. Dla mnie jest to jak poznawanie nowego swiata z kompletnie innym klimatem, budownictwem, odmienna kultura niz to co znam z Europy.
 
1 - 8 of 8 Posts
Top