Op mijn 25'e verjaardag (4 april) ben ik als traktatie aan mezelf naar Barcelona gegaan.
Helaas heb ik niet veel foto's genomen, in september ben ik van plan weer naar Barcelona te gaan maar dan alleen, en met een goede camera, zodat ik op mijn gemakje rond kan dwalen en mooie foto's kan schieten.
Dit was mijn eerste keer in Spanje, we zaten in Tarragona, zo'n 1.30 uur rijden van Barca.
Spanje is mij zeer goed bevallen, echter merk ik wel dat een hoop Spanjaarden geen tot gebrekkig Engels spreken.
Wel vond ik ze erg vriendelijk in de omgang.
We beginnen bij Tarragona
1. We hadden goed weer, zo'n 20 - 24 graden met de meeste dagen een blauwe lucht.
2.
3
4
5
6
7 De Spaanse variant van de Rotterdamse markthal.
8
9
10. Erg lekker gegeten bij buffalo grill.
Een zeer bekende keten die je ook in elke Franse stad tegenkomt.
Net zoals in Frankrijk heb je in Spanje ook veel wok restaurants en dit soort ketens samen op een industrieterrein. Erg handig om met de auto te bereiken dus.
Fijn dat die Spaanse steden zo'n boulevard hebben dwars door de stad, heerlijk om rond te slenteren.
11
Enkele kilometers buiten de stad in de gemeente Salou heb je port aventura , en Ferrari park. daar zijn we de volgende dag heen geweest.
12
13
14 erg mooi aangelegd allemaal .
15
En omdat we toch al in Salou waren, maar doorgereden naar het centrum, om lekker 'Nederlands' te gaan eten.
16.
De volgende dag gingen we naar Barcelona
Hier zie je al de skyline
17.
Vond het een fijne stad om te rijden, men gaf je de kans om overal soepel in te voegen, alleen sommige taxi's reden roekeloos. Maar het zijn totaal geen Parijs taferelen, waar je soms auto's aan elkaar geplakt ziet vol met schade en deuken.. Dat valt in Spanje erg mee.
18
19
De welbekende Ramblas.
Vond het een gezellige boulevard, het werd goed bewaakt door de guardia civil, ik wou een foto maken van wat zwaar bewapende politie eenheden, maar dat werd absoluut niet op prijs gesteld, in Brussel mag je wel gewoon foto's van ze maken, je merkt sowieso dat ze in Spanje erg streng zijn, zelfs de beveiliging draagt een wapenstok.
20
21
22
23
23a
24
25 Richting het strand, (heb ze niet op de foto) zitten Afrikanen uit Soedan en Senegal, op kleedjes spullen te verkopen, ik schat wel zo'n 200 / 300 Afrikanen.
26 Ook op het strand heb je veel verkopers, verkopers uit Pakistan die met dienbladen Sangria lopen, tot Aziatische vrouwtjes die aan je rug gaan zitten en ''massage's'' op het strand aanbieden, tot doekenverkopers.
Toch wel een beetje raar dat dit toegestaan is, aangezien het och wel een vorm van bedelen is, ben ook in Dubai geweest en daar zijn dit soort zaken streng verboden.
27 Wijkje achter het strand.
28
29
30
31
32 Uitzicht over de stad :cheers:
33
34
En weer terug op straat niveau.
35
36 ''De markthal'' :cheers:
37
38
39
Misschien wel een beetje gewaagd, met een Madrid shirte in Barcelona.
Toch wel even leuk om die Catalanen te trollen.
40
En met als klap op de vuurpijl deze prachtige kerk. De Sagrada Família
41
Bedankt voor het bekijken van mijn reportage.
Met vriendelijke groeten Justin.