SkyscraperCity banner
1 - 20 of 22 Posts

·
Prince of Persia
1,928 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Tehran is de hoofdstad van Iran.
Ik hoop dat deze stad jullie verrast.

Het vliegveld

Shoppen in een oud perzische setting.

Lucht vervuiling

FF wat rusten

De grootste klok ter wereld LOL

Historisch Tehran

·
德明
5,413 Posts
Tjah, tis geen promotieforum, maar een fotoforum. We willen hier niet de toestanden die ze hebben in de Oost-Europese en het Midden-Oosten forum. Elke stad er uit laten zien alsof er nooit wat mis is.

Ondanks dat toch bedankt voor de foto's van de toch ietwat onbekende stad :)

·
Prince of Persia
1,928 Posts
Discussion Starter · #3 ·
ow natuurlijk heeft Tehran haar problemen. Zie je niet dat alle meisjes zo´n stomme hoofddoek op hebben? dat doen ze niet omdat ze het mooi vinden maar omdat het moet, en ademhalen in Tehran is ook geen pretje. Maar over het algemeen ziet het er toch echt zo uit...

G

·
Altijd interessant om te zien, relatief onbekende wereldsteden. Zo eenzijdig vind ik het materiaal niet: van sommige gebouwen zou je warempel denken dat 't uit de koker van Wiel Artes of Carel Weeber komt, zo matig en morsig. Anderzijds ook goed nieuw design en mooie historische foto's. Degenen die de Disneymoskee uit Rotterdam zo mooi vinden, moeten toch hier maar eens gaan kijken.
Je zou trouwens niet zeggen dat Teheran zo groot is als het in werkelijkheid is, zo ingeklemd tussen de bergen.

·
Banned
6,813 Posts
Mooie foto's!

Ik snap ook niet altijd waarom ze een hoofddoek omdoen. Het staat toch niet voorgeschreven in de koran, maar het is gewoon een moslimtraditie. Het is moeilijk om zo'n traditie te verbreken.

·
higher
494 Posts
Mooie stad! Staan zeker ook wat aardige gebouwen. De hoogbouw ziet er ook wel goed uit. En redelijk veel groen ook nog.

·
Registered
6,622 Posts
Vind het er erg interessant uitzien .
En @ Shayan, niet alleen teheran heeft zijn of haar problemen dat heeft elke stad waar dan ook in de wereld .

Is Teharan niet iets voor de Olympische Spelen .
Halen ze meteen het slechte imago dat Amerika ( regering ) hun aanpraat uit de wereld ?

·
Prince of Persia
1,928 Posts
Discussion Starter · #10 ·
Nee het is niet echt iets voor de Olympische spelen. Want in Iran is de Sharia wet dus alle vrouwen moeten een hoofddoek op en moeten zich tot over de kuiten bedekken (stomme wetten) en in de zomer word het zo rond de 35 40 graden in Tehran dus niet echt een pretje om met een hoofddoek 40 km te lopen. Die slechte imago heeft de Iraanse regering voor een groot deel aan zich zelf te danken. Iran wilde voordat de revolutie was geweest een bied doen voor de olymische spelen van 1992 maarja in 1979 was er de islamitische revolutie die roet in het eten gooide...

·
Registered
6,622 Posts
Wel de Winter Spelen ter verstaan he .
Ik zag die bergen op de achtergrond .
Al zijn die bergen misschien wel iets te hoog ;) .

En ik ken die wet dan wel niet helemaal .
Maar ben wel een beetje op de hoogte hoe het daar werkt .

·
Prince of Persia
1,928 Posts
Discussion Starter · #12 ·
ja de winter spelen zouden wel kunnen want iran heeft 3 top 40 ski resorts waarvan 2 rond Tehran en 1 bij Shiraz. Dus winter spelen zouden wel kunnen.

·
Registered
1,361 Posts
gelukkig laten deze foto's zien dat Teheran niet op een andere planeet ligt. Telkens verwonder ik me over het groen en heldere luchten op sommige foto's, doet me erg denken aan Santiago de Chile.

·
Your advertisement here?
6,812 Posts
Hoezo propaganda? Ik maak in Groningen ook nooit foto's van de lelijke plekken, laat staan dat ik ze plaats. Ik vind het wel leuk om wat foto's te zien van Teheran, ongeacht regime of religie, dat moet je er los van zien.

·
Registered
7,209 Posts
bobdebouwer said:
Hoezo propaganda? Ik maak in Groningen ook nooit foto's van de lelijke plekken, laat staan dat ik ze plaats. Ik vind het wel leuk om wat foto's te zien van Teheran, ongeacht regime of religie, dat moet je er los van zien.
Ja maar dit zijn geen foto's die Shayan zelf gemaakt heeft ;)

·
Zitterd veur ummer
2,094 Posts
Leuk om eens een stad te zien die normaal niet langskomt. Ik vind de stad er nog vrij welvarend uitzien met links en rechts best wat mooie gebouwen.

1 - 20 of 22 Posts