Skyscraper City Forum banner
1 - 9 of 9 Posts

·
Registered
6,108 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Ik was laatst dingen aan het uitzoeken van mijn grootvader en ik kwam het volgende tegen:

Ik weet niet hoe oud het is, ik weet niet de prijs, maar ik weet wel dat het gekocht is bij een kunsthandel in Antwerpen (Fr. Crols). Mijn vragen hoeven niet te worden beantwoord, maar ik wou het wel graag delen omdat het een aardige tekening is. De afbeelding is een vergroting van de werkelijkheid (de tekening zelf is maar 9x13 cm).

·
Registered
91 Posts
Een typische ets van Romain Malfliet, geboren in Sint Niklaas maakte hij talrijke stads- en dorpzichten, gravures van kerken, kathedralen , belforten, landschappen... voornamelijk in het waasland, Antwerpen, Gent...
In 't algemeen hebben de tekeningen een beperkte financiële waarde maar 't zijn wel leuke hebbedingetjes, vooral als je een affectie hebt met de afgebeelde streek of plaats. (ik heb een mooie Malfliet van een zicht op de drie Gentse torens vanaf de St-Michielsbrug, krijg hem alleen moeilijk op de draad)

·
Registered
6,108 Posts
Discussion Starter · #7 ·
Een typische ets van Romain Malfliet, geboren in Sint Niklaas maakte hij talrijke stads- en dorpzichten, gravures van kerken, kathedralen , belforten, landschappen... voornamelijk in het waasland, Antwerpen, Gent...
In 't algemeen hebben de tekeningen een beperkte financiële waarde maar 't zijn wel leuke hebbedingetjes, vooral als je een affectie hebt met de afgebeelde streek of plaats. (ik heb een mooie Malfliet van een zicht op de drie Gentse torens vanaf de St-Michielsbrug, krijg hem alleen moeilijk op de draad)
Ah, ik had niet verwacht dat het veel financiële waarde zou hebben, omdat het niet was meeverzekerd samen met pakweg 200 andere kunststukken. Maar goed, ik vind het al meer dan leuk genoeg dat ik weet door wie het is gemaakt, omdat ik het niet kon lezen wat eronder stond. :)

Het was meer dat ik het wel mooi en ik dacht dat bepaalde Antwerpenaren hier het wel leuk hier zouden vinden.

·
Registered
670 Posts
Haha grappig, ik zie net dat wij ook een 2 schetsen hebben van ene Romain Malfliet.. En inderdaad een schets van het stadspark van Sint-Niklaas en over een hoeve. We hebben een ganse muur vol met schetsen van oude gebouwen uit Luik, Sint-Niklaas, Antwerpen, etc.. Het zijn inderdaad hebbedingetjes, maar wegsmijten zou ik toch niet doen!

1 - 9 of 9 Posts