Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 47 Posts

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Met de Canon S3 IS op komst, leek het mij wel het juiste moment om nu de Canon S2 IS aan te schaffen. De S2 heeft eigenlijk alles wat ik graag wil hebben en dan vooral de 12x zoom.

Op 10 mei dus eindelijk de knoop doorgehakt en direct na de aankoop maar gelijk getest. (nog niet verdiept in de camera, dus het zou alleen maar beter moeten worden)

Sommige foto's moest ik met hogere compressie opslaan, omdat ze groter dan 1024 kb waren. Alles genomen zonder statief, maar zelfs op 12x zoom doet de IS goed zn werk.

1. Bloemknop

2. Blauwe Druif volop in bloei

3. Blauwe Druif langs gevel

4. Vrouwelijke boom!

5. Kleurrijk

6. Echt en schaduw

7. Onder Weenatoren

8. De bekende BMW-reclame van Breeman

9. Onder E&Y

10. Spido onder de Zwaan

11. Onder de Zwaan

12. Watertaxi

13. Hand tsaar Peter de Grote

14. Ik had vandaag wel een weermannetje bij me ;) voor de mooiste luchten.

15. Achter de wolken schijnt de zon!

16. Om mn 12x zoom optimaal te kunnen testen ben ik de Euromast opgegaan... en het is echt ongelooflijk...

17. Centrum

18. En zelfs Den Haag (je kunt zelfs (op andere foto's zichtbaar) mensen in de verkeerstoren van Rotterdam Airport zien, echt geweldig die zoom.)

19. Sunset boven de scheepswerf "De Delft" (geen kleurbewerking, komt zo uit de camera)

20. En als laatste de maan uit het losse handje met 12x zoom

Ik ben heel erg benieuwd wat jullie er van vinden. Let wel: deze foto's zijn zeg maar als leek genomen. Ik heb niets manuel (handmatig ingesteld) genomen, want dat moet ik allemaal nog leren. Ik heb deze foto's puur als vergelijking met mn oude camera (canon A75) genomen.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Wat scherp! En wat een mooie kleuren! Heel mooi hoor, puike camera, zo te zien. Toppers, allemaal!

Appolyon said:
Sommige foto's moest ik met hogere compressie opslaan, omdat ze groter dan 1024 kb waren.
Was dat eerst dan niet het geval?

·
Your advertisement here?
6,840 Posts
Ik heb dezelfde camera, ben er ook enorm tevreden mee! Ik krijg alleen nooit scherpe macrofoto's, misschien een foutje van de camera, want bij jou doen ze het wel gewoon subliem.

·
1,376 Posts
Discussion Starter · #5 ·
@ Lichtstad... Bedankt voor de snelle reactie, jij vind het dus duidelijk een verbetering. Fijn om te horen.

Met mn oude camera moest ik soms ook enkele foto's met hogere compressie opslaan, maar met deze iets meer foto's. Maar dat komt ook omdat er enkele foto's bijzitten van boom, bloem, struik en dat geeft sowieso al een hogere bestandsgrootte.

·
1,376 Posts
Discussion Starter · #7 ·
@ Jan en Eric...bedankt voor het compliment

@ BobdeBouwer... bij mij werkt het ook heel moeilijk die macrostand... ik heb op verschillende manieren getest en van de 4 foto's was er steeds maar 1 goed gelukt. Het kan ook best zijn dat ik deze op auto heb genomen maar ik kan dat niet zien (moet volgens mij wel kunnen (Exif), maar ik weet niet hoe. Moet er iig nog flink mee oefenen dus.

·
Registered
7,022 Posts
@ Apollyon

Geweldig mooi genomen foto's .
Niet alleen de kwaliteit van je foto's is super te noemen .
Maar ook je standpunt vanuit waar je ze neemt zijn subliem .

Kan het helemaal vinden met jou fotografie .
Zo zie ik de foto's zelf ook graag :) .

Maar lees ik het nu goed met de Canon S3 op komst werd het nu tijd de Canon S2 te kopen ?
Ga je binnenkort deze alweer inleveren dan ?

·
Registered
7,022 Posts
haha ok dan :)

Ik plaats mijn foto's zelf altijd met veel minder pixels en bytes .
Dan jij dat doet .
Ik neem de meeste foto's ook met 2 megapixel .

·
Registered
7,022 Posts
Ik zet ze eigenlijk te klein weg hier .
Maar wil het zo vriendelijk mogelijk maken voor iedereen .
Anders bekijk je een foto en elke keer laad er weer eentje zodat je weer opnieuw kan gaan scrollen .

·
UP's and Downsss
2,204 Posts
Potverdorrie, fantastisch! En je moet je nog gaan verdiepen..nou dat belooft wat. Je composities zijn fantastisch, kortom jij bent dit toestel zeker waard :eek:kay: ;)

1 - 20 of 47 Posts