SkyscraperCity Forum banner

Thailand en Birma

5270 Views 21 Replies 14 Participants Last post by  Nout
24
Thailand

1. James Bond Island, waar een stuk van de film, the man with the golden gun is opgenomen.

2. Veel inhammen en grotten zorgen voor mooie doorkijkjes

3. We hebben een aantal jungletochten gedaan, waarvan sommigen echt zwaar waren. In hoge temperaturen met hoge luchtvochtigheid lopen zweten en zwoegen van half 9 tot 6 uur.

4. Verkoeling zoeken bij de waterval

5.

6. boomhut als hotel

7.

8.

9. Met een bootje door de jungle met 2 thaise privegidsen die een scherp oog hadden voor allerlei slangen die ze al op afstandje bespeurden.

10. Witte tijger

11.

12. Floating Market, Damnern Saduak, in de provincie Ratchaburi, ongeveer 80 km vanaf Bangkok. Alleen als je heel vroeg in de ochtend kom, kun je het echte leven daar meemaken, kom je later is het 1 grote toerischtische bedoeling.

13. Koh Panyee, een drijvend vissersdorpje

14. Produktie van parasolletjes

15. Phuket bij zonsopgang

16. Phuket bij zonsopgang

17. Phuket bij zonsopgang

18. Phuket bij zonsopgang

19.

20. Tijgers opgevangen door monniken in het noorden van Thailand. Van het geld van toeristen worden de tijgers onderhouden.

Birma/Myanmar

21. Karen-stam, een bergvolk in Birma (Myanmar). Ook wel Long Necks genoemd. De halsringen drukken hun schouderbladen naar beneden waardoor hun nek langer lijkt.

22. Primitief leven bij de Karen-stam

23. Meisje van de Karen-stam

24. Veel handwerk bij de Karen-stam
See less See more
1 - 20 of 22 Posts
Leuk, weer een foto-reportage van Apollyon! En het zijn prachtige foto's met mooie kleuren en veel ZO-Aziatische sfeer. :)
Dank je :) Ik vond het daar ook erg mooi en wil daar zeker nog eens naar toe.
Heel mooi. Wat mij betreft mag je de foto's wel wat groter posten.
Mooie foto's. Waar ben je precies geweest? In Thailand alleen Phang Nga?
Ja zeker mooie foto's. Ze mogen zeker te weten wel ietjes groter. En eventueel ietsjes extra info wordt ook gewaardeerd! :eek:kay: :cool:
Bedankt allemaal.

@ Stewie... nee we hebben steeds binnenlandse vluchten genomen en zo een hoop van Thailand kunnen zien. Van Bangkok naar Chiang Mai, daarna naar Birma en weer terug naar Chiang Mai. Van Chiang Mai weer terug naar Bangkok. Van Bangkok naar Phuket en van Phuket weer terug naar Bangkok.

@ Patrick.. ik zal er dalijk wat info nog bij zetten.
Mooie foto's! ;)

Heel herkenbaar - de afgelopen drie jaar heb ik in de zomermaanden als vrijwilliger gewerkt met twee hilltribes. Voor degenen die in de toekomst een bergstam willen bezoeken nog een tip als je begaan bent met het lot van deze mensen:

Kijk goed uit dat je de juiste gids neemt, want veel gidsen steken bijna al het geld van de toeristen in eigen zak. En als het dorp protesteert, dreigen de gidsen deze plaatsen niet meer aan te doen, waardoor de weinige inkomsten helemaal wegvallen. En in de dorpen die in dienst staan van deze afzetters krijgt de toerist dus niet alleen een toneelstukje te zien, maar worden ze ook misleid met het idee dat het dorp van het bezoek profiteert. Gelukkig is er steeds meer keus uit organisaties die wel 'duurzame en eerlijke' excursies ondernemen. Kleine moeite om even rond te kijken - en bovendien heb je zo ook minder het gevoel dat je aapjes aan het kijken bent. De mensen in de streek zijn net als de Thai in het algemeen - ontzettend gastvrij en vriendelijk.
See less See more
Dank je Nemo. Mee eens wat je zegt.

@ Patrick ... Info bij de foto's inmiddels toegevoegd.
dank voor de extra info bij de foto's!! :)
Niet iedereen hoeft wat mij betreft zijn vakantiekiekjes van Marballa en Alanya te plaatsen, maar voor dit soort series maak ik graag een uitzondering: prachtige serie! . Meer foto's welkom.
Dank je wel allemaal :)

@ Patrick... graag gedaan

@ Dirkholtkamp... ik zat er ook aan te twijfelen om deze foto's te plaatsen, het is en blijft tenslotte een hoogbouwforum en deze foto's zijn grotendeels op natuur gevestigd. Ik maak tegenwoordig ook vrij weinig foto's meer van hoogbouw, maar ben meer op vakantie en van de natuur aan t geieten. Dat is ook de reden dat ik al lang geen series meer heb geplaatst.

Maar omdat ik toch regelmatig verzoeken krijg of hier weer wat te plaatsen, heb ik deze serie, die ik al op mn hyves had staan, hier toch maar geplaatst. Ben blij dat iedereen het toch kan waarderen :)
Niet iedereen hoeft wat mij betreft zijn vakantiekiekjes van Marballa en Alanya te plaatsen, maar voor dit soort series maak ik graag een uitzondering: prachtige serie! . Meer foto's welkom.
Ja, maar niet iedereen heeft de mogelijkheid om kiekjes van dit soort plaatsen te maken! Van mij mag iedereen plaatsen wat hij wil, dus ook Marbella en Alanya. Wie er geen behoefte aan heeft, kijkt er toch gewoon niet naar?

Schitterende serie overigens!:cheers:
@ Dirkholtkamp... ik zat er ook aan te twijfelen om deze foto's te plaatsen, het is en blijft tenslotte een hoogbouwforum en deze foto's zijn grotendeels op natuur gevestigd. Ik maak tegenwoordig ook vrij weinig foto's meer van hoogbouw, maar ben meer op vakantie en van de natuur aan t geieten. Dat is ook de reden dat ik al lang geen series meer heb geplaatst.
Dit is toch een 'fotoforum' in het Holland Hoogbouw Forum? Met de nadruk op foto. Als er alleen maar hoogbouwfoto's geplaatst gaan worden, dan zijn we snel klaar hier. :lol:
Denk wel overigens dat het wenselijk is om de nadruk te leggen op steden in het algemeen.
Prachtige en sfeervolle foto's, vooral die eerste zonsondergang!
Het is en blijft toch een even prachtig als fascinerend stukje aarde, Zuid-Oost Azië!

Wat betreft het al dan niet 'geschikt' zijn van dit soort foto's voor het forum: het is misschien niet allemaal even urban en hoogbouw-georienteerd, maar persoonlijk kijk ik altijd met veel plezier naar al die verschillende series uit alle uithoeken van de wereld, met name series over minder voor de hand liggende bestemmingen, stedelijk of niet. Ik denk zelfs dat we ons hier gelukkig mogen prijzen met al die reislustige figuren hier, die hun vaak schitterende foto's met ons delen.
^^ Daar sluit ik me helemaal bij aan! Wederom een prachtige serie Apollyon, ook ik ben blij dat je weer wat van je laat zien hier op het forum :)
Dank je wel allemaal.

Idd Judazz, ik doe hier altijd een hoop inspiratie op voor nieuwe reisjes, waar ik misschien zelf niet zo gauw was opgekomen. Goed voorbeeld hiervan was Bosnie, waar ik afgelopen najaar ben geweest en waar ik zonder dit forum nooit was opgekomen..
Tsja, what need I say...je neemt ons gewoon mee op reis ;)
Prachtig!
Heel leuk dat je die tijgers veilig kunt aanraken. cker eerst vol eten gestopt om ze rustig te krijgen. ;)
1 - 20 of 22 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.