SkyscraperCity banner

1 - 20 of 46 Posts

·
Joeri
1,498 Posts

·
Registered
1,216 Posts
Utrecht op FOX NEWS!! WIe had dat ooit durven dromen??

Toch triest dat het meest racistische land zoiets over ons durft te zeggen trouwens

·
Registered
441 Posts
Hoezo propaganda?
Volgens mij wordt Amerika echt zo vaak bestookt met onjuiste informatie!

http://www.youtube.com/watch?v=fKuJvYh6h9I
Hoezo onjuiste informatie? Volgens klopte zo'n beetje alles wat er gezegd werd in dat filmpje.

Alleen dat van die huwelijken met meerdere mensen was volgens mij onzin. En de suggestie dat we hier een legale zelfmoordpil zouden willen klopt ook niet, maar ze hebben absoluut gelijk als ze zeggen 'dat mensen het er over hebben'. De pil van Drion heeft enorme publiciteit gekregen en serieuze discussie.

De berichtgeving is gekleurd vanuit een christelijke visie, maar wat is daar verkeerd aan? In tegenstelling tot wat veel mensen blijkbaar denken, hoeft pers niet objectief te zijn. Zolang ze maar geen onwaarheden verspreiden.

·
hemelschraper
2,005 Posts
^ Nou, het is wel een erg vertekend beeld wat ze geven.

Nederlanders gaan misschien niet naar de kerk, maar dat wil nog niet zeggen dat ze gestopt zijn met geloven. Het CDA, de SGP en de ChristenUnie hebben samen bijna eenderde van de stemmen. Bij de publieke omroepen is het lidmaatschap van Christelijke omroepen verreweg het grootst; EO en KRO zijn de grootste omroepen. Ontkerkelijking kan je niet gelijk stellen aan ongelovig worden. Misschien spreekt het concept van een kerk mensen niet zo meer aan. Je kan ook op TV je ei kwijt, of op internet.

Er worden geen cijfers genoemd over hoeveel huwelijken er zijn afgesloten met meer dan twee partners. Ik kan me niet voorstellen dat het er meer dan een handje vol zijn. Maar Fox nuanceert niet, waardoor de Amerikaanse kijker het idee kan krijgen dat het hier de gewoonste zaak van de wereld is. Ik wist niet eens dat het überhaupt legaal is.

Fox zegt dat de zelmoordpil nog niet legaal is, maar laat blijken dat dat slechts een kwestie van tijd is. Dat betwijfel ik. De politiek was er helemaal niet enthousiast over.

Affijn, het gaat wel iets verder dan een conservatief Christelijke visie neerzetten; het is het moedwillig aandikken van feiten en weglaten van nuance. Kortom: baggerjournalistiek. AD/Telegraafniveau, alleen dan nog een tikkie rechtser.

Het is dat ze ook de Simpsons uitzenden...

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Achja, van de pro-Republiekeinse pattrotistische zender Fox had ik niks anders verwacht. Ze hadden eerder al een filmpje dat in Nederland wanneer ouders hun baby niet perfect vinden, als de neus bijvoorbeeld scheef staat, deze direct na de geboorte al omgebracht zou worden... :|

·
Registered
6,572 Posts
Maargen,
Sorry, but I visited the Netherlands in April and this video is like doing a story on the United States and filming it all at Disneyland....
Dit zegt wel genoeg denk ik,wel triest die Fox news maar het is volgens mij niet echt beter hier in NL waar duidelijk de publieke omroepen voor bv Wouter Bos waren; zo vlak voor de verkiezingen nog een aantal maal een uurtje gratis campagne kon voeren.

Zoveel verschil zit er niet in de EO NCRV Tros Vara avro Foxnews en dat soort shit.Echte onafhankelijkheid is er nauwelijks.

·
Registered Abuser
4,579 Posts
Er worden geen cijfers genoemd over hoeveel huwelijken er zijn afgesloten met meer dan twee partners. Ik kan me niet voorstellen dat het er meer dan een handje vol zijn. Maar Fox nuanceert niet, waardoor de Amerikaanse kijker het idee kan krijgen dat het hier de gewoonste zaak van de wereld is. Ik wist niet eens dat het ?berhaupt legaal is.
Het is ook niet legaal. Een of andere gast, uit Roosendaal geloof ik, heeft gewoon een ceremonie georganiseerd waarin hij trouwde met zijn twee vriendinnen. Hier was niets officieels aan. Voor de burgerlijke stand zijn alle drie gewoon nog steeds ongehuwd.

·
Registered
1,216 Posts
ik heb het nog niet gezegd (meest racistische land ter wereld) en er wordt een `zwarte? met 50 kogels neergeschoten :/

·
Fremdkörper
1,227 Posts
Filmpje doet het niet - geluid wel.
Altijd leuk om nieuws over je eigen land uit het buitenland te horen. Maar dit brengt niks nieuws toch?

·
efil4oremirp
1,568 Posts
Dit zegt wel genoeg denk ik,wel triest die Fox news maar het is volgens mij niet echt beter hier in NL waar duidelijk de publieke omroepen voor bv Wouter Bos waren; zo vlak voor de verkiezingen nog een aantal maal een uurtje gratis campagne kon voeren.

Zoveel verschil zit er niet in de EO NCRV Tros Vara avro Foxnews en dat soort shit.Echte onafhankelijkheid is er nauwelijks.
Haha, typische rechtse retoriek.

Ik raad je aan een keertje echt naar de States te gaan en ook daadwerkelijk een uurtje Fox News te gaan kijken. Waar nog steeds elke 5 minuten in de ticker de current terror threat voorbij komt. :D

En, het komt misschien als een schok voor je, maar de meeste Nederlandse omroepen zijn ontstaan uit politieke of culturele denkwijzen/ideologie?n. Geen wonder dat ze een voorkeur hebben qua politieke richting. Maar ik heb nog geen een keer een zender van de publieke omroep een 'hate-campagne' zien beginnen...

1 - 20 of 46 Posts