SkyscraperCity banner

1 - 20 of 57 Posts

·
Registered
198 Posts
Nog even en de Lochal, het mooiste gebouw ter wereld, is verstopt achter deze middelmaat.. :sick:

·
Banned
ff van naam veranderd
126 Posts
Gewoon weer prefab meuk. Zie je alleen minder omdat t een betere vorm en meer detail heeft. Netjes

·
Registered
882 Posts
Discussion Starter · #6 ·
Dat glas zit al in het prefab element als het aankomt op de bouw. Afgelopen weken zijn ze ook erg druk geweest met de buitengevel van B/G en 1e verdieping die als los element gemonteerd werd dus veel extra werk. Vanaf nu zal het sneller gaan.

·
Registered
371 Posts
Het duurt nog even voordat het totaal plaatje zichtbaar is maar zoals velen heb ik mijn twijfels over de kwaliteit van de buitenkant. Niet dat we daar veel aan kunnen veranderen maar het zou jammer zijn als je op zo'n prominente plek jezelf compleet voor joker zet met kwalitatieve onkunde. Zou wel bij de stad passen, dat dan weer wel.

·
Registered
1,407 Posts
toch, nu ik de tweede verdieping zie, heb ik er al weer een beter gevoel bij; de grotere ramen geven de gevel een zachtere aanblik, minder gesloten. Dat zou wel eens een belangrijk verschil kunnen maken....misschien is er hoop.

Helaas zijn het appartementen, want dit soort verspringende gevels kun je mooi aanlichten 's nachts.

·
Registered
2,573 Posts
In het oorspronkelijke ontwerp waren de 'erkers' meer trapezium vormig, nu zijn ze bijna haaks:
1506771

Erkers zorgen voor lekker veel licht binnen en breed uitzicht, alleen kijk je nu meer bij de buren binnen door de minder schuine zijkanten..
1506767

Of de oorspronkelijke gevel met baksteen beter had uitgepakt is nog maar de vraag. Ging de kleur daarvan niet vloeken met die van plan-t?
1506790

·
Registered
882 Posts
Discussion Starter · #12 ·
Op de kopsekanten zaten ook erkers bij het oude ontwerp. Wel jammer dat dat nu niet meer is.

·
Registered
33 Posts
Ik had dit liever gezien op deze plek. Het zou qua hoogte ook beter aansluiten op de Clarissentoren. Jammer dat dit plan toendertijd was afgeschoten.
20210520_222339.jpg

·
Registered
882 Posts
Discussion Starter · #15 ·
Die klok bovenop is wel gaaf alleen die eerste 4 bouwlagen (kantoor?) ben ik dan weer minder over te spreken. Ook niet vergeten dat in die tijd dit het hoogte accent zou worden van de Spoorzone en dat op de plek waar nu de Clarissentoren gepland is een toren van 60-70 meter zou komen. Doe mij dan maar de combi De Brabander/Clarissentoren.

·
Registered
2,573 Posts
Die onderbouw vind ik ook niks. Klok op het dak is wel een eyecatcher.
En zo'n gemêleerde gevel hoeft van mij ook niet echt. (Doet me trouwens denken aan de Struyck, studentenflat langs het spoor in Den Haag).
1527812

·
Registered
2,573 Posts
Hoe worden al die delen aan elkaar gekoppeld? Ik zie nergens aanwijzingen van bevestigingsmaterialen.
En wat zou de reden zijn dat de onderste twee bouwlagen ter plekke gefabriceerd zijn afwijkend van de volgende bouwlagen?

·
Registered
12 Posts
misschien dat de begane grond en eerste verdieping een andere functie krijgen dan de bovenliggende verdiepingen?
en dat dan die grote ramen niet handig zijn? ik gok maar wat haha

·
Registered
1,448 Posts
^Natuurlijk krijgt de begane grond een andere functie. Dat worden twee commerciële units. De eerste verdieping worden voor zo ver ik weet wel woningen.

1 - 20 of 57 Posts