SkyscraperCity banner

21 - 40 of 400 Posts

·
Registered
1,287 Posts
Discussion Starter #22
Ik heb afgelopen week de te slopen panden nog eens bekeken en moet eerlijk zeggen dat ik om het Durlinger-pand niet erg rouwig ben, dat valt straks nauwelijks op in de gevelrij denk ik. Het Coolcat-pand is daarentegen wel erg zonde, dat heeft ook nog een behoorlijke massa en hoogte die verdwijnt met de sloop.
Helemaal mee eens. Ik hoop ergens dat er een inventieve oplossing komt waardoor het Coolcat-pand toch kan blijven staat of toch op zijn minst de gevel. Wellicht op een manier zodat men er doorheen kan lopen of eromheen waardoor er een pleintje ontstaan rondom het gebouw. Er zijn mogelijkheden denkbaar maar die vragen wel creativiteit.

·
Registered
2,256 Posts
Ik zou wel beide straatwanden willen behouden en zeker niet onderbreken met zo'n achterlijke luifel die op de impressie staat !!

Er zijn al veel teveel van die luifel gedrochten. Een paar voorbeelden:

·
--------------
2,587 Posts
Die luifel van de Emma-passage is wel echt een dieptepunt in de stad. De Kattenrug is al niet al te mooi maar juist de enige indrukwekkend zichtlijn op het gebouw wordt ook nog eens onderbroken door dit gedrocht.

·
Registered
1,287 Posts
Discussion Starter #27
Daar zaten volgens mij ook een wat personeelsruimtes van de V&D inderdaad.

·
Registered
2,256 Posts
Grote vraag is hoe de bevoorrading straks gaat als alles dicht gebouwd is. Deel van de Heuvelstraat en Heuvel raakt ook toegang tot zijn achterkant kwijt.

·
Registered
1,287 Posts
Discussion Starter #30
^^ Dat lijkt me niet zo heel moeilijk, gewoon in de Heuvelstraat voor of na openingstijden winkels.

·
--------------
2,587 Posts
Dat is inderdaad geen optie voor een bedrijf van die omvang lijkt mij. Lijkt me dat er aan de kant van het pvp wel een ingang blijft voor de bevoorrading.

·
Registered
1,203 Posts
Rietveld studio heeft het een en ander aan beeldmateriaal op het web laten slingeren en dat lijkt toch wel erg hard op ontwerpen voor de woontorens in het nieuwe kernwinkelgebied. In chronologische volgorde:

Een 3D print maquette:

Dit is Versie B in witte en bruine baksteen (de gevel loopt hier nog niet terug)

En verse A in wit en bruin (met terug lopende gevel wat volgens mij de bedoeling moet gaan zijn):

Als laatste kwam ik ook deze schets daar tegen met wat code-taal erbij ;)

·
Registered
44 Posts
Op deze afbeeldingen ziet het er goed uit. Ik zou zeggen bouwen die handel.

Ik hoop alleen dat dat groen niet zoiets word als bij faxx, zo'n geprinte zooi ziet er echt niet uit.

Tilburg kennende zal het wel weer cheap ass afgewerkt worden.

·
Registered
2,256 Posts
Die blaadjes op het glas bij Faxx vind ik juist wél geslaagd.
Ook bij dit ontwerp voor het PV plein. Mooi contrast met het wit.
Verbergt ook mooi de ratjetoe die mensen vaak van hun balkon maken.

·
Registered
348 Posts
Dit ziet er toch wel vergevorderd uit? Zeker de herziening in de schets na commentaar van de buurt vind ik aanwijzingen dat dit wel richting definitief ontwerp gaat. Ik vind het erg mooi!

·
Registered
1,203 Posts
De toren met de teruglopende gevel heeft zelfs twee verdiepingen meer!!! (19 ipv 17, dus die gaat richting 55m)

·
Registered
2,256 Posts
Woontoren Pieter Vreedeplein

Doe mee aan de poll op BD.nl

Nog meer nieuws over de bouwplannen verder op in de doorgang richting Emma passage:
Volgens het artikel wordt toren bij Hendrikhof ontworpen door Valode & Pistre Architects.

·
Registered
121 Posts
De eerste ontwerpen zien er prima uit, al ben ik ook niet zo gecharmeerd van de blaadjesprints. Ook ben ik sceptisch over de 'versoberingen' waaraan ook deze toren ongetwijfeld naar goed Tilburgs gebruik ten prooi zal vallen.

21 - 40 of 400 Posts