SkyscraperCity banner

381 - 398 of 398 Posts

·
Registered
2,255 Posts
^heel veel bomen voor het paleis. Mooi al die bomen maar het zicht op het paleis wordt zo volledig weg genomen.
En weet niet of het in het document staat, maar de fontein van Beljon mag wel een grondige make-over krijgen, want het object ziet er niet meer uit. Gore betonbak is nu de enig mogelijke kwalificatie.

Het kwijlen over een toren van hoogte x zou ik voorlopig maar na laten totdat er een specifieker plan voor de Koningswei wordt gepubliceerd.

·
--------------
2,587 Posts
De fontein is wel ongeveer het tofste object daar in de omgeving. Prachtig voorbeeld van Brutalisme. Als kind nog veel in gespeeld en van blok naar blok springen. Een goede schoonmaakbeurt volstaat hier om het weer in volle glorie te krijgen.

·
Registered
44 Posts
Nou inderdaad zeg, er vanuitgaande dat dit een isometrisch perspectief is (de lijnen blijven op schaal en vernauwen dus niet naar vluchtpunten toe) dan zou ik ook zeggen 120m. Maar ja, voorlopig document over een ander gebied dus toch maar even pas op de plaats zou ik zeggen.
uitgaande van het plaatje is het ergens rond de 90 - 100 meter

·
Registered
1,286 Posts
Discussion Starter #384
^Dat is ook mijn inschatting: max. 90 à 100 meter. Het is ook niet realistisch dat er op die locatie een 120 meter toren zou komen. Niet dat ik het niet zou willen maar gezien de ontwikkelingen tot nu toe lijkt me dat te ambitieus voor op die locatie. En we hebben natuurlijk ook nog die welstandscommissie... :rolleyes:

·
Registered
1,202 Posts
Heb nog eens Interpolis (92,5m), Stadsheer (105m) en de nieuwe geplande torens naast de Koepelhal (60 en 90m) vergeleken en die variëren toch redelijk in lengte. Dus dan is de tekening geen nette weergave van de werkelijkheid. Daarnaast had ik ook niet goed gezien dat de toren aan de koningswei een laagbouw-gedeelte had die visueel in het verlengde van de toren lag. Nu zou ik ook zeggen 100m op basis van de tekening. Maar laten we wel wezen, ook die hoogte valt niet binnen het bestemmingsplan en dient dus op zichzelf goedgekeurd te worden (daar is ruimte voor), maar om dan te stellen dat 20m meer ineens niet zou kunnen... ;)

·
Registered
9 Posts
Bedankt voor de update. Ik zag op de site van Van de Ven Bouw en Ontwikkeling ook een leuke vlog over de voortgang van de bouw. Daarin werd door de projectleider aangegeven dat de toren 65 meter hoog wordt. Zie
voor de vlog.

·
Registered
548 Posts
^ In de vorige vlog van 5 maanden geleden hadden ze het nog over 72 meter. Ik verwacht dat ze het in de volgende vlog (na het nogmaals bekijken van de bouwtekeningen) het over de juist hoogte hebben, ergens rond de 58 meter denk ik.😁

·
Registered
1,202 Posts
goeie vlog, daar zitten toch weer een paar mooie, voor mij nieuwe, renders in. Wordt lekker stedelijk daar.

·
Registered
1,286 Posts
Discussion Starter #390
Een impressie van het Hendrikhof die ik nog niet eerder gezien had. Je ziet wel goed hoe massief het wordt in de omgeving. Ik kon geen groter beeld vinden.

·
Registered
59 Posts
de stadswachter is 45 meter hoog en de nieuwe toren is op de foto wel een stuk hoger denk rond de 65/70 meter hoog

·
Registered
1,286 Posts
Discussion Starter #392
^De grap werd hierboven al gemaakt dat bij elke update van de ontwikkelaar er een stuk van de hoogte af lijkt te gaan. Er is, zonder dat het gebouw ooit is aangepast, nogal gespeculeerd over de hoogte maar ik vermoed dat het ergens tussen de 55 en 60 meter zal zitten. Op Emporis staat 55 meter.

·
Registered
1,202 Posts
ik tel zeker 19 verdiepingen maar het kunnen er ook 20 of zelfs 21 zijn, maar daar beneden zijn het winkelverdiepingen en die zijn hoog, dus moeilijk in te schatten. Bovendien is die punt verraderlijk qua hoogte. Ik denk eigenlijk dat die punt best wel eens op 65 kan zitten, maar dat qua hoogste bewoonbare vloer je wel wat lager uitkomt (en alles dus niet zo massief zal aanvoelen als 65m)

·
Registered
9 Posts
Een impressie van het Hendrikhof die ik nog niet eerder gezien had. Je ziet wel goed hoe massief het wordt in de omgeving. Ik kon geen groter beeld vinden.

Ik heb al eerder gezegd dat ik dit een beetje een kattenrug 2.0 vind. Alleen bij gebruik van hoogwaardig materiaal zal dit op lange termijn niet het geval zijn. ik twijfel of ze dat gaan gebruiken. ik hoop heel erg dat ik ongelijk heb.

·
--------------
2,587 Posts
Ik vind het zo saai voor zo'n centrale plek. Het voelt als een gebouw dat bij iedere willekeurig winkelcentrum wordt neergezet hier in de randstad. En inderdaad in het hele project lijkt heel erg weinig rekening gehouden te zijn met de omgeving. Maar wie weet geeft het het centrum wat meer smoel en grootstedelijkheid.

·
Registered
1,286 Posts
Discussion Starter #396
ik tel zeker 19 verdiepingen maar het kunnen er ook 20 of zelfs 21 zijn, maar daar beneden zijn het winkelverdiepingen en die zijn hoog, dus moeilijk in te schatten. Bovendien is die punt verraderlijk qua hoogte. Ik denk eigenlijk dat die punt best wel eens op 65 kan zitten, maar dat qua hoogste bewoonbare vloer je wel wat lager uitkomt (en alles dus niet zo massief zal aanvoelen als 65m)
Op onderstaande impressie is goed te zien dat het achttien bouwlagen zijn waarvan de eerste twee verhoogde winkellagen en de bovenste laag verhoogd lijkt te zijn door de punt. Ik zou dan komen op een hoogte van tussen de 55 en 60 meter.

Ik heb al eerder gezegd dat ik dit een beetje een kattenrug 2.0 vind. Alleen bij gebruik van hoogwaardig materiaal zal dit op lange termijn niet het geval zijn. ik twijfel of ze dat gaan gebruiken. ik hoop heel erg dat ik ongelijk heb.
Het complex oogt massief (en zal het vermoedelijk ook zijn uiteindelijk) maar ik vind de vergelijking met de Katterug niet opgaan. De Katterug is een smoezelige galerijflat, een lelijk design met nog lelijkere kleuren. Er is niet veel nodig om de kwaliteit van de Katterug te overstijgen. Misschien dat de massaliteit enige overkomst vormt met het Hendrikhof maar daarmee is wat mij betreft alles gezegd.

·
Registered
4,726 Posts
Mooi ontwerp. Zonder de fraaie winkelplint doet de gevel in de verste verte wel iets denken aan een ontwerp in.........Arnhem (Bartok)

381 - 398 of 398 Posts