SkyscraperCity banner

41 - 60 of 400 Posts

·
Registered
348 Posts
Ik lees overal veel negatieve reacties over de overkapping. Dat het niet van deze tijd zou zijn etc. Ik vind het zelf juist wel fraai overkomen!

·
Registered
2,256 Posts
Daar hebben ze wel gelijk in. En waren er nog niet zo lang geleden geen plannen om de Emmapassage in een open Emmastraat te veranderen?
Ik zeg: open verbinding, zonder dak!
En die luifels aan beide kanten, met name aan de Heuvelstraat zijn vreselijk!

·
Registered
585 Posts
Doe mee aan de poll op BD.nl

Nog meer nieuws over de bouwplannen verder op in de doorgang richting Emma passage:
Volgens het artikel wordt toren bij Hendrikhof ontworpen door Valode & Pistre Architects.
3D print ontwerp is van alle kanten ruimtelijk en komt voort uit de constructie, de render van het bruine gebouw lijkt slechts aan één kant ruimtelijk en de grote voorzetraamconstructies als iconisch gebaar zijn armoedig, gekunsteld en er slechts opgeplakt als garnering en ter camouflage van een net-niet gebouw. (als amsterdammer vind ik wel dat jullie het mooiste museum van Nederland hebben: de Pont)

·
Registered
548 Posts
Mijn voorkeur zou ook uit gaan naar de 3D maquette als deze wat ranker zou zijn (of hoger). Wel ben ik benieuwd naar materiaal /kleur gebruik.

·
Registered
1,287 Posts
Discussion Starter #49
Ik dacht dat het Durlinger pand gesloopt zou gaan worden?
Op het linker deel van dit pand (waar Steps zat) staat nu dat Specsavers daar gevestigd wordt.
Wordt ook bevestigd op deze pagina.

Rara?
Ik denk dat Specsavers weer op zoek kan naar een nieuw pand. :lol:

Daar hebben ze wel gelijk in. En waren er nog niet zo lang geleden geen plannen om de Emmapassage in een open Emmastraat te veranderen?
Ik zeg: open verbinding, zonder dak!
En die luifels aan beide kanten, met name aan de Heuvelstraat zijn vreselijk!
De zuidelijke verbinding krijgt geen overkapping dus dat is ten minste nog iets voor hen die een dak schuwen. Ik vind de passage tussen Vreedeplein en Heuvelstraat best fraai. Het is eigenlijk ook meer een overdekte straat en niet een echte passage zoals Emmapassage of voormalige Heuvelpoort.

·
Registered
2,256 Posts
Interessante tijdlijn rond Heuvelstraat 27:

Eind augustus wordt aangekondigd dat het Durlinger pand moet wijken voor de doorgang naar het PV plein: BD.nl 31-08-2016

Een week daarvoor is Heuvelstraat 27, onderdeel van het Durlingerpand verhuurd. Funda.nl: verhuurd per 24-08-2016

Op 02-09-2016 is er bij de gemeente een aanvraag voor een omgevingsvergunning voor verbouwen van de winkel geregistreerd: gemeenteblad

Op 22-12-2016 wordt verkondigd dat Heuvelstraat 25 apart wordt aangepakt. BD.nl

Eigenaar van nummer 27 maakt ws optimaal gebruik van zijn strategische positie. Houdt zijn poot stijf (mede onder druk van de nieuwe huurder?). En de gemeente heeft mis gerekend met het verwerven van het hele pand. Wordt een lange adem en/of dure uitkoop. Net als bij de koopjes hal op het PV plein waar uiteindelijk een tijd omheen gebouwd is om dat project niet te frustreren.

·
Registered
548 Posts
Het oude cool cat pand zouden ze toch slopen voor de doorsteek? Zie net dat ze het binnen en buiten aan het opknappen zijn. Nog eens goed naar het pand gekeken maar het zou echt zonde zijn als het tegen de vlakte gaat. Doe dan het pand ernaast van ici paris.

·
Registered
2,256 Posts
Opvallend dat niemand post over de gehandicapte poort van de Heuvelstraat naar het PV plein.
Ik vind het in ieder geval 3x niks, half werk.
Mijn reden om het te verzwijgen.

·
Registered
1,287 Posts
Discussion Starter #58
^Tja wat kan ik er over zeggen? Typisch Tilburgs weer. Het totale onvermogen, de onbekwaamheid of misschien wel gewoon een soort desinteresse het goed aan te pakken. Misschien moeten er meer mensen bij de gemeente komen werken die écht hart voor de stad hebben. Dus niet alleen maar carrière politici van buitenaf. Het klinkt ongewoon populistisch uit mijn mond maar ik zou anders niet weten waarom dit soort dingen zo vaak fout gaan in Tilburg.

·
Registered
1,287 Posts
Discussion Starter #59 (Edited)
Hudson's Bay

Foto's van verbouwing oude V&D pand:

In de Heuvelstraat siert het logo van V&D nog altijd de gevel:

Ik ben heel benieuwd hoe het nieuwe zich met het oude gaat verenigen daarachter.

Bron: tilburg.com

·
Registered
1,203 Posts
Alleen al al dat glas gaat een grote verbetering worden. Ik heb vaak naar dat pand staan kijken en met de beste bedoelingen kwaliteiten in het ontwerp en uitvoering van het V&D pand gezocht....nooit gevonden. Veel te massieve steen massa. Ik ben dus blij dat juist daar wat aan gedaan wordt.

41 - 60 of 400 Posts