SkyscraperCity banner

1 - 20 of 22 Posts

·
Registered
882 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Pakhuis West
Hoogte: 35 meter
Start bouw: 2021 U/C
Architect: Bedaux de Brouwer
Appartementen: 45
Commerciële ruimte: 500m2

1445641

Bron foto: van de Ven bouw

Inmiddels is het terrein bouwrijp gemaakt. De oude panden zouden geïntegreerd worden in de nieuwe gevel. Echter waren deze in te slechte staat dat behouden niet mogelijk was en zullen ze compleet opnieuw opgetrokken worden.
1445687

1445709

Foto Jimmy-C

·
Registered
198 Posts
Ik heb een huis verbouwd uit dezelfde bouwperiode en stijl, de woorden van de aannemer over de slechte specie komen me helaas bekend voor. Hopelijk pakt de herbouw van de gevels goed uit. Ben erg benieuwd hoe dit hele project uit de steigers komt straks.

·
Registered
882 Posts
Discussion Starter · #3 ·
Bedaux de Brouwer staat altijd wel garant voor kwaliteit qua materiaal gebruik. Enig wat je er tegen kunt hebben is dat we in Tilburg al redelijk voorzien zijn qua architectuur van dit bureau en dat het altijd wel veel van het zelfde is.

·
Registered
2,573 Posts
^ik ben ook wel een beetje uitgekeken op BdB. Veel en meer van het zelfde. Papa Bedaux is ook zo. Daar staat ook de hele omgeving mee vol.
Ik vind dit trouwens wel een zwak en cheapo ontwerp voor BdB begrippen.
BdB lijkt het spoor wat kwijt te zijn: bij de Sacramentskerktoren hebben ze ook al geen best werk afgeleverd.

·
Registered
1,407 Posts
er zijn niet veel bureaus die in staat zijn telkens een andere uitstraling aan hun gebouwen te geven (ik kan nu alleen Renzo Piano verzinnen). We zitten dus vooral met een gebrek aan andere grote namen in de stad, zodat er wat meer visuele concurrentie voor BdB is.

Hiermee wil ik trouwens niet zeggen dat de andere bureaus slecht werk leveren, juist het gros van de gebouwen dient degelijk en relatief subtiel te zijn. Maar je wil dat natuurlijk geregeld even breken met een in het oog springend gebouw....al was het maar om de hang naar goedkoop beton een beetje tegen te werken ;)

·
Registered
882 Posts
Discussion Starter · #6 ·
Vandaar dat de Clarissentoren cruciaal is, hoogte/ontwerp/materiaal zijn top. Deze zal dan een groot deel van de aandacht opeisen zodat Pakhuis, High Lane en De Brabander een mooie opvulling zijn voor de skyline

·
Registered
1,407 Posts
nou rap gegaan, dit plan is toch een paar keer "getest" in een aantal ontwerpen en het leek er, volgens mij, toch op dat ze het vaak niet aandurfden. Wij begrepen dat niet, dus misschien speelde er wat anders.

·
Registered
2,573 Posts
De verkoop was rap gedaan.
Het voortraject duurde een eeuwigheid. Dat had er mee te maken dat het niet duidelijk was hoe de omgeving verder ingericht zou worden, het gat tussen PHW en het Patronaat. Wat er met Midi ging gebeuren was ook nog lang de vraag.
Toen dat allemaal uitgekristalliseerd was en de orderboeken open gingen was het zo bekeken.

·
Registered
1,407 Posts
er zitten een paar stukken beton in de grond, er lopen wat banen door t zand en ineens ziet het er super gestructureerd uit...ik ben benieuwd!

1 - 20 of 22 Posts